جشن اعیاد شعبانیه با حضور دختران ماه در کانون رضوی شهرستان قرچک

کانون بانوان و خانواده شهرستان قرچک در ماه مبارک شعبان اقدام به برپایی جشن کرد.

به گزارش شبکه خادمان رسانه ای کانون های خدمت رضوی استان تهران، کانون بانوان و خانواده خدمت رضوی شهرستان قرچک بمناسبت اعیاد شعبانیه اقدام به برپایی جشن کرد.

جشن تکلیف برای دخترانی که به سن تکلیف رسیده بودند با عنوان “دختران ماه” گرفته شد.

ابریشم عزیزی ناظر کانون مشاوره بعنوان سخنران مباحثی را با موضوع نحوه ارتباط با اهل بیت علیهم السلام، نوع درخواست و نوع نگاه ما به اهل بیت علیهم السلام مطرح کرد.

وی در ادامه سخنان خود در ارتباط با دختران به سن تکلیف رسیده گفت: برای آشنایی نوگلان تازه مکلف با فلسفه نماز روزه و عبادت، باید دختران را از ۷ سالگی و پسران را از ۱۱ سالگی با انجام این فریضه ها آشنا کرد و باید آموزش را از قبل تر شروع کرد تا این نوگلان بتوانند در سنی که مکلف می‌شوند راحت و با میل اعمال خواسته شده را انجام دهند.

عزیزی افزود: نماز و روزه باعث حفظ سلامت و حیات روح خواهد شد همانطور که ما در بخش طبیعت فعال هستیم و غذای جسمانی را به بدن می رسانیم روح و نفس هم باید متناسب با خودش تغذیه شود تا از سلامت دور نشود و بتواند به حیات خود ادامه دهد، و این امر مستلزم آگاهی والدین و همچنین اهمیت دادن به بخش انسانی می باشد.

وی در تکمیل مطالب گفت: انسان بیهوده خلق نشده است که به دنیا بیاید، بزرگ شود، ازدواج کند و در نهایت دنیا را ترک کند. فهم از نماز و عبادت درست، انسان را به آغوش خداوند می‌رساند.

در این مراسم با هدایایی به دختران نوتکلیف اهدا شد.

در ادامه برنامه زینب جعفری یکی از نوجوان کانون جوانان رضوی در ارتباط با جهاد تبیین و ایجاد انگیزه برای شرکت در انتخابات پیش رو صحبت کرد.

جعفری اشاره کرد: که اگر با همه مشکلات و مسائل عرصه را خالی کنیم، دشمن در کمین نشسته تبلیغات را به نفع خودش هدایت می‌کند. ما موظفیم و بر ما واجب است که در هر زمان و مکان، با ارائه روشنگری های مورد نیاز، دست از تلاش بر نداریم و حافظ خون شهدایی باشیم که پای انقلاب جان بر کف از دنیای خویش گذشتند.

در حاشیه این جشن کانون کتابخوانی هم طبق برنامه ریزی قبلی اقدام به تحویل کتاب بصورت امانی به مخاطبین با عنوان نذر کتاب کرد که پس از مطالعه مجدد کتاب ها را عودت دهند.

انتهای پیام/ خبرنگار رضا کریمیان

لینک کوتاه خبر : QR Code For:  جشن اعیاد شعبانیه با حضور دختران ماه در کانون رضوی شهرستان قرچک

مطلب پیشنهادی

مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق(ع) با حضور خادمیاران رضوی منطقه ۱۶ تهران برگزار شد

جمعی از خادمیاران رضوی در معیت پرچم متبرک و مردم در حوزه علمیه امیرالمومنین (ع) …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *