موج کمک‌های مومنانه خادمیاران رضوی در شهرقدس ادامه دارد

همزمان با ماه ضیافت الهی خادمیاران کانون ‌های خدمت رضوی شهرقدس با تهیه سبدهای کالا و پخت طعام متبرک همراه با مشارکت خیرین موجی از کمکهای مومنانه را ایجاد خواهند کرد.

به گزارش شبکه خادمیاران رسانه ای کانون های خدمت رضوی استان تهران، قدرت اله کریمی مسوول کانون‌های خدمت رضوی شهرستان قدس در نخستین جلسه اعضای ستادی سال جاری ضمن تبریک تقارن بهار طبیعت و ماه ضیافت الهی اظهار کرد: کانون‌های خدمت رضوی تشکیلات مردمی است و افراد براساس تعهدات و علایق خود به امام رضا علیه‌السلام کار را پیش میبرند و اقدامات انجام شده به برکت ساحت مقدس حضرت است.

وی گفت: کانون‌های تخصصی و عمومی باید گزارش خدمت و فعالیت انجام شده را به‌طور منظم در سامانه خادمیاری ثبت کنند و با کانون‌های متناظر استان هماهنگ باشند.

مسوول کانون‌های خدمت رضوی شهرستان قدس با اشاره به راه‌اندازی سامانه خادم، خدمت و مخدوم (aqrt.ir) افزود: در این سامانه نقش خدمتگزار، کمک درخواست شده و کمک رسان و تامین هزینه‌های مالی باید مشخص شود و با شناسایی ظرفیت‌های مردمی و خیرین که نقش اثرگذاری بر این کمک‌ها دارند و با توجه به شناسه واریزی تعریف شده، اقدام به رفع نیاز و کمک به مستمندان شود.

وی ضمن قدردانی از زحمات و کمک خیرین در تهیه اقلام معیشتی عید نوروز، از ادامه کمک‌های مومنانه در ماه مبارک رمضان با مشارکت خادمیاران و نیکوکاران خبر داد و گفت: در شب میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام و شهادت حضرت علی علیه السلام پخت و توزیع بیش از ۲ هزار پرس طعام متبرک انجام خواهد شد.

کریمی در ارتباط با برگزاری دوره آموزش خادمیاران در نیمه اردیبهشت افزود: اولین شرط خادمیار بودن تبعیت از مسایل اخلاقی در خانواده و جامعه است و اخلاق رضوی لازم است در جامعه الگو قرار داده شود.

وی با تاکید بر برگزاری هیئت‌خدام‌الرضا، از اجرای طرح زیارت نیابتی با مشارکت خیرین خبر داد و گفت: طبق روایات اسلامی زیارت حضرت رضا علیه‌السلام حج فقراست و افرادی که قصد دارند به نیابت از والدین و اموات، نیازمندان را به زیارت امام رضا علیه‌السلام بفرستند می‌توانند در این پویش مردمی مشارکت کنند و در این راه خیر بهره‌مند شوند.

مسوول کانون‌های خدمت رضوی شهرستان قدس بیان کرد: ۴۰ مسجد فعال در سطح شهر وجود دارد و بنا به درخواست هر مسجد کانون‌های عمومی در آنجا راه‌اندازی خواهد شد و مراکز خیریه مساجد رابط مناسبی در شناسایی و ارتباط گیری با مخدومین و ارایه خدمات مانند اعزام به سفر زیارتی، اهدا سبد کالا و ارایه خدمات درمانی و معاینات پزشکی هستند.

کریمی درخصوص تشکیل ستاد رفع فقر مطلق از سوی ریاست جمهوری و ابلاغ دستورات لازم به استان و شهرستان‌ها با دبیری کمیته امداد امام خمینی (ره) خاطر نشان کرد: در اجرای این طرح تاکنون حدود ۱۵ هزار نفر نیازمند شناسایی شده و با ساماندهی این افراد طبق برنامه تعریف شده، کمک ها به صورت عادلانه انجام خواهد شد و با عضویت کانون‌های خدمت رضوی شهرستان قدس در این ستاد نهایت همکاری در ارایه خدمات بیشتر انجام خواهد شد.

لینک کوتاه خبر : QR Code For:  موج کمک‌های مومنانه خادمیاران رضوی در شهرقدس ادامه دارد

مطلب پیشنهادی

برپایی چایخانه حضرتی به مناسبت شهادت امام صادق (ع) در شهرستان دماوند

خادمیاران کانون خدمت رضوی شهرستان دماوند به مناسبت سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع‌) با …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *