دوره آموزشی چهل شایستگی خادم تراز

بسم الله الرحمن الرحیم
السلام علیک یا اباالحسن یا علی بن موسی الرضا علیهم السلام
———————————————-
سزد که برسرخورشیدسایه اندازیم /  کنون که سایه شمس الشموس برسرماست.

خدمت دردستگاه اهل بیت عصمت وطهارت(ع) از توفیقات و نعمات الهی و اعلام محبت عملی به این ذوات مقدس است. این نعمت شایسته شکری مستمر و همیشگی است این شکر با به دست آوردن معرفت صحیح نسبت به صاحب خانه و شناخت و رعایت آداب و اخلاق و دانستن مهارت های لازم است.
همزمان با دهه امامت و ولایت،و ضرورت تربیت خادمان تراز ؛ از خادمیاران و یاوران رضوی دعوت میگردد تا ضمن ثبت نام،بار دیگر با حضور پرشور خود در آموزشهای ضمن خدمت،گوی سبقت را ربوده و تجدید میثاق مجدد با امام مهربانی ها را به منصه ظهور رسانند . از آنجا که توجه به نیازهای معنوی و فرهنگی خادمیاران،از مهم ترین رسالت های ماست،لذا برآن گشتیم تا با آموزش خادم تراز،در معرفت افزایی و آراسته شدن به شایستگی های لازم همراه شما بزرگواران باشیم .

 

برگزاری دوره های آموزشی، ضمن خدمت خادمیاران و یاوران رضوی کانون های خدمت رضوی استان تهران همزمان با دهه ولایت و امامت ۱۴۰۱ با عنوان؛ 💠 خادم تراز 💠

🔸️🔹️ چهل شایستگی خادم امام رضا (علیه السلام)
🔹️ توسعه و ترویج فرهنگ رضوی
🔸️ سبک و سیره رضوی
🔹️ اخلاق رضوی

🌸 دوره های آموزشی حضوری و نیمه حضوری خادم تراز (همزمان با دهه ولایت و امامت ۱۴۰۱، از عید قربان تا عید سعید غدیر خم) در مناطق و شهرستان های استان تهران آغاز می شود و کلیه خادمیاران و یاوران رضوی استان تهران، جهت ادامه مسیر خدمت و حضور در حریم رضوی، ملزم به گذراندن ساعات آموزشی از پیش تعیین شده می باشند.

📌 توجه به نیاز‌های معنوی و فرهنگی خادمیاران ویاوران رضوی که جزء اصلی‌ترین سرمایه‌های انسانی هستند از مهم‌ترین رسالت‌های این مجموعه است، بنا به فرموده خادم الرضا (ع) مقام معظم رهبری حفظه الله تعالی « یکی از بزرگترین وظایف همین است که خادم علی بن موسی الرضا (ع) باید از لحاظ عمل، هیات و حیات اسلامی و از جهت برخورد‌های گوناگون با مردم مظهر اخلاق این حضرت باشد و شایستگی‌هایی همچون ضرورت آشنایی خادم با مقام و جایگاه اهل بیت علیهماسلام، اهمیت خدمت و مقام خادم، آثار و برکات، موانع و آسیب‌های خدمت، ادب و تواضع، سعه صدر، خوش اخلاقی و مهربانی، صداقت و امانتداری، عفت و حیا، اخلاص، تلاش حداکثری، شکرگزاری، طهارت ظاهری و باطنی، ارتباط موثر، آشنایی باشبهات زیارت و …کمک خواهدکرد تا خادم، خدمت شایسته تری انجام دهد.
به همین منظور دبیرخانه کانون های خدمت رضوی استان تهران با بهره گیری از چندین منبع، رفرنس و کتب اخلاق محور، خاص و ویژه، نوشتار حاضر که با تبیین چهل شایستگی خادم امام رضا (علیه السلام) در هشت فصل کوشیده تا خادمان این بارگاه ملکوتی را در معرفت‌افزایی هرچه بیشتر و آراسته شدن به این شایستگی‌ها، به مقام خادم تراز اهل بیت(علیه السلام) رهنمون سازد، می کوشد تا با برگزاری دوره های آموزشی ضمن خدمت، چراغ راهی برای توسعه و ترویج و تقویت شبکه خادمیاری ایجاد نماید.

📝 جهت کسب اطلاعات مربوط به چگونگی ثبت نام، حضور و مشارکت در آموزش های ضمن خدمت از طریق دفاتر کانون های خدمت رضوی مناطق و شهرستان های محل خدمت و سکونت خود اقدام نمایید.

💠 دبیرخانه کانون های خدمت رضوی استان تهران

🔰 روابط عمومی و کانون تخصصی خبر و فضای مجازی استان تهران

لینک کوتاه خبر : QR Code For:  دوره آموزشی چهل شایستگی خادم تراز

مطلب پیشنهادی

بیش از ۴۰۰۰ اثر در بخش داوری اولین جشنواره جوانه های رضوی تعیین تکلیف شد

داوران خادمیار کانون های خدمت رضوی استان تهران آثار ارسال شده به جشنواره جوانه های …

۱۳ دیدگاه

  1. سلام عرض ادب
    بنظر بنده برگزاری کلاسهای فصلی برای خادمیاران لازم و مناسب و بجا میباشد.
    برگزاری این دوره اگر چه بسیار ممدوح و قابل تقدیر بوده ولی کافی نیست.
    پیشنهاد میکنم مبحث توسعه اخلاق رضوی و سیره اهل بیت بصورت کلاس های اجباری فصلی مدیریت و اجراء گردد.
    با سپاس فراوان
    مهدی فولادیان

  2. سلام علیکم. روز بخیر.
    اینجانب جلال شریعتی به شماره ملی ۰۰۵۲۷۰۷۰۹۱ و با شماره موبایل ۰۹۱۲۶۷۸۱۰۴۶ ساکن خیابان پیروزی در انتظار یک خبر مسرت بخش از طرف شما می‌باشم.
    در جلسه ای که در آذر ماه سال ۱۴۰۰ در سالن همایش وزارت کار برگزار گردید شرکت کرده و مدارک دادم.
    در همایشی که در مردادماه ۱۴۰۱ در حرم مطهر نیز برگزار شد هم شرکت کردم و با خانم ژیان پناه صحبت کردم که چرا پرونده بنده بعد از این چندین سال، به گردش در نمی آید که ایشان فرمودند صبر کنید.
    لطفا بفرمایید که تا چه زمانی باید صبر کنیم؟
    ضمنا الان با توجه به این اطلاعیه، من باید کجا و چکار کنم؟
    باتشکر

  3. امیدوارم تا عمر باقیست توفیق پیدا کنم که در زمینه ای که توانایی دارم و اعلام کتبی نیز نموده ام خدمتی ولو ناچبز به زائران اردو زیان حرم رضوی بنمایم

  4. جلال جهانی نسب

    اسلام علیک یا شمس الشموس
    بسیار برنامه طراحی شده جهت بهتر شدن کیفیت خدمت خادمیاران رضوی به این بارگاه ملکوتی عالی می باشد ، انشاءالله با تشکیل هیئات مذهبی خادمیاران رضوی حداقل ماهی یک مرتبه و دعوت از عزیزان مسئولین آستان حضرت رضا علیه‌السلام جهت بالا بردن سطح آگاهی و دانش خادمیاران رضوی بتوانیم هر چه بهتر ارادت و وظیفه‌ی خود را آنچنان که شایسته این بارگاه ملکوتی می‌باشد ادا نمایم.

  5. منصور نوری تابش

    السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا علیه السلام

  6. منصور نوری تابش

    با سلام و خسته نباشید با توجه به شایستگی هایی که خادم امام‌رئوف حضرت علی ابن موسی الرضا علیه السلام الزاما دارا باشد باید مطیع و پیرو و گوش به فرمان دستورات ائمه معصومین علیهم السلام و ولی فقیه زمان خویش باشد تا رضایت الهی را شامل گردد . صرف به لباس خادمی و گرفتن شیفت نباشد .

  7. سلام و عرض ادب و احترام . اینجانب بنده حقیر محمد ناظری با کد ملی ۰۰۴۵۸۳۴۸۳۰ بدلیل مشکلات فراوان مالی و جسمی ( جانباز جنگ تحمیلی هستم از ناحیه ریه و اعصاب . شیمیایی ) توان خدمت مالی و بدنی ندارم و خواهش میکنم دستور بفرمایید لااقل در سال یک یا دوبار هم شده در حرم رضوی نوکر زواران امام رضا باشم . در تهران می گویند تا با دفتر تهران همکاری مستمر نداشته باشید نمیتوانید در حرم رضوی فعالیت کنید . ممنون میشم آرزوی نوکری آن امام رئوف را از من دریغ نفرمایید

  8. سلام
    انشاالله را راه آقا امام رضا موفق باشیم

  9. سلام مطالب بسیار عالی و مفید بود

  10. خلیل الله حکمتی کیا

    برای خدمت نیاز به یک پارتی قوی دارم انشا الله که خود امام رضا پارتی من باشد.یا امام رضا

  11. باسلام واحترام اوقات به مهربانی ولطف آقا ومولایمان امام رضا(ع) به سلامتی وعاقبت به خیری ،همه خادم الرضاییم .آموزش برای پیشرفت هرجامعه ای لازم وضروری است الخصوص علمی که درسایه لطف خورشیدهشتم ولایت نصیب ما گردد.چه خوش است نغمه علم در کنار مهربانی مولایمان امام مهربانی ،خدارا شاکریم که مارا دراین عرصه علم کوشا وتوانا کرد.وفرصت فراگیری علم برما ارزانی داشت .درپناه حق موفق پیروز باشید علی یارتان دست حق نگهدارتان

  12. باسلام متاسفانه هیچ نظارتی بر روی کانون خدمت رضوی منطقه۴ از سوی استان تهران وجود ندارد همسرم حدود۲سال هست که جز یاوران رصوی می باشد هنوز هیچ اقدامی در این خصوص انجام نشده اسمشان رو هم خادم امام رضا گذاشته اند چندین نفر دیگه هم به همین صورت سر کار گذاشته اند

  13. سلام عرض ادب، خدا قوت، بنده هم منتظر عنایت حضرت علی ابن موس الرضا ع امام رئوف هستم که بنده را به خادمی بارگاه ملکوتی بپذیرید و عنایتی بفرمایید که شما عزیزان بنده را برای امور خدمت خبر کنید. ان شاءالله. سپاس فراوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *