در جشن بزرگ عید سعید غدیر خم صورت گرفت کالبدشکافی واقعه غدیر از ۲ بعد اعتقادی و اجتماعی؛ توزیع ۱۰۰۰ پرس غذای نذری بین نیازمندان و مردم عادی

جشن بزرگ عید سعید غدیر خم به همت کانون خدمت رضوی منطقه ۸ (ثامن) تهران در ضلع جنوبی بوستان فدک و مقابل حسینیه شهدای نارمک با حضور خیل گسترده‌ای از عاشقان و دلدادگان حضرت علی(ع) در فضای باز برگزار شد.

به گزارش شبکه خادمان رسانه ­ای کانون­ های خدمت رضوی استان تهران، در این مراسم که همه قشر سنی از کودک تا میانسال و پیر حضور داشتند، حجت‌الاسلام دکتر محمد لطفی‌زاده به عنوان سخنران مطالبی حول «واقعه غدیر و ۴ ویژگی بی‌نظیر آن» ارائه کردند که بسیار مورد توجه حاضران در این مراسم جشن قرار گرفت و بعد از آن نیز سید مرتضی آل حسینی و علی محمودی به مدح و ثنای اهل بیت و حضرت حیدر(ع) پرداختند.

حجت‌الاسلام محمد لطفی‌زاده، مسئول کانون تبلیغی دینی کانون خدمت رضوی منطقه ۸ (ثامن) تهران در این مراسم با اشاره به آیه سوم سوره مائده بر چهار ویژگی بی‌نظیر واقعه غدیر خم اشاره و اظهار کرد: ویژگی‌های «روزی که کافران از نابودی دین اسلام ناامید شدند»، «روزی که دین کامل شد»، «روزی که نعمت بر مردم تمام شد» و «روزی که خداوند رضایت خود از این دین (اسلام) اعلام کرد»، منجر به بی‌نظیر شدن این واقعه شده است که این چهار ویژگی در نمونه مشابه دیگری در کنار هم به چشم نمی‌خورد.

وی با پیشنهاد اینکه بیایید از همین امروز به نهج‌البلاغه رجوع کنیم، گفت: در ابتدا هم کار را سخت نکنیم و لذا پیشنهاد من این است که مطالعه را از بخش حکمت‌های آن شروع کنیم؛ این کار باعث می‌شود تا با دستورالعمل‌های حضرت علی(ع) برای زندگی‌مان آشنا شویم و با این کار در واقع شکر عملی ولایت‌مداری هم داشته باشیم.

لطفی‌زاده غدیر را مترادف با «وحدت» عنوان کرد و ادامه داد: اگر دیدید کسی در جامعه به اسم حضرت علی(ع)، خلاف وحدت عمل می‌کند، بدانید که راهش راه آن حضرت نیست؛ برخی به اسم شیعه انگلیسی و برخی سنی آمریکایی دو لبه یک قیچی هستند زیرا هر دو کمر همت بستند تا تیشه به ریشه اسلام بزنند.

وی تصریح کرد: اگر دقت کرده باشید، مقلدان شیعه انگلیسی بسیار ناچیز هستند اما تعداد شبکه‌های ماهواره‌ای آنها بسیار است که هیچ همخوانی با تعداد مقلدانش ندارد؛ آنها به دنبال تفرقه‌اندازی و حکومت کردن، هستند.

این کارشناس دینی ابراز کرد: دقیقا راه فرعون هم تفرقه‌اندازی و حکومت کردن بود؛ مردم را تکه تکه می‌کرد تا خودش حکومت کند.

لطفی‌زاده در ادامه باب مسئله اعتقادی غدیر بیان کرد: لذا اگر امروز کسی از شما پرسید چرا پیرو حضرت علی هستید، نباید پاسخ بدهید بلکه باید بپرسید که چرا آن طرف پیرو حضرت مولا نیست؛ زیرا راه مشخص است و جز آن راهی نیست.

وی در باب مسئله اجتماعی غدیر نیز بیاناتی داشت و گفت: در جامعه افراد زیادی هستند که می‌خواهند بین مردم فاصله بیندازند و در این مسیر از هیچ تلاشی فروگذار نیستند؛ به عنوان مثال از جمله طلایی شهید حاج قاسم سلیمانی که دختران با حجاب و پوشش کمتر را نیز دختران این مملکت می‌دانست، دنبال سوءاستفاده هستند.

این کارشناس دینی مذهبی با تأکید بر اینکه راه هدایت «زبان نرم» است و نباید با توهین و تحقیر و فشار همراه باشد، اظهار کرد: دغدغه امر به معروف و نهی از منکر وظیفه دینی ماست اما امر به معروف و نهی از منکر را در شرایط شناخت «معروف» و «منکر» باید انجام داد.

*تهیه ۱۰۰۰ پرس غذای نذری و توزیع بین نیازمندان و شرکت‌کنندگان در جشن غدیر

خادمیاران کانون خدمت رضوی منطقه ۸ (ثامن) تهران نیز در این مراسم که شب عید غدیر خم و بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار شد، از شروع مراسم ضمن پذیرایی با شربت و شیرینی از حضار و عابران، در پایان مراسم نیز بین حاضران در جشن شام تبرکی که با نذورات مردمی تهیه و تدارک دیده شده بود، پذیرایی ویژه کردند.

خادمیاران رضوی منطقه ۸ (ثامن) تهران به واسطه تأکیدات ویژه‌ای که بر «اطعام» در روز عید غدیر شده است، ضمن «تهیه و توزیع سبدهای کالای ویژه به همراه ۴۰۰ غذای نذری برای نیازمندان و بی‌بضاعتان»، «۶۰۰ غذای نذری» نیز که مواد لازم جهت پخت و پز آن تماما توسط خیرین تهیه شده بود، نیز بین حاضران در جشن بزرگ غدیر تقسیم کردند.

لینک کوتاه خبر : QR Code For:  در جشن بزرگ عید سعید غدیر خم صورت گرفت کالبدشکافی واقعه غدیر از ۲ بعد اعتقادی و اجتماعی؛ توزیع ۱۰۰۰ پرس غذای نذری بین نیازمندان و مردم عادی

مطلب پیشنهادی

حضور سرزده خادمیاران رضوی منطقه نوزده تهران در مدرسه اول دخترانه جوادالائمه(ع) به مناسبت روز معلم

به مناسبت روز معلم، جمعی از خادمیاران رضوی منطقه نوزده تهران به صورت سرزده و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *