ترویج طب اسلامی و اصلاح سبک زندگی توسط کانون سلامت منطقه ۲۱ تهران

کانون سلامت خدمت رضوی منطقه ۲۱ تهران با همکاری کانون سلامت منطقه ۸، در راستای ترویج فرهنگ سلامت و ارتقای سطح آگاهی عمومی، به تبیین اهمیت طب اسلامی و اصلاح سبک زندگی پرداخت.

به گزارش شبکه خادمان رسانه ای کانون های خدمت رضوی استان تهران، در جلسات طب اسلامی به موضوعاتی مانند پیشگیری از بیماری‌ها با اصلاح سبک زندگی اسلامی، درمان بیماری‌های مختلف و نقش عبادات در سلامت انسان پرداخته شد.

سید محمد خادم الحسینی مسئول کانون سلامت خدمت رضوی منطقه ۲۱ تهران، به عنوان سخنران به تبیین جایگاه طب اسلامی در حفظ و ارتقای سلامت انسان پرداخت.

وی ضمن بیان تفاوت‌های طب اسلامی با طب سنتی و طب کلاسیک، به نقش اصلاح سبک زندگی در پیشگیری از بیماری‌ها و درمان آنها اشاره کرد.

خادم الحسینی در ادامه به بررسی برخی از موضوعات مهم در طب اسلامی مانند، اصلاح تغذیه، درمان بیماری‌های رایج مانند مشکلات استخوان و مفاصل، ریه، چشم، فشار خون و دیابت، و نقش عبادات در سلامت انسان پرداخت.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از مردم از فواید و مزایای طب اسلامی بی‌اطلاع هستند، بر لزوم توجه به این علم و استفاده از آموزه‌های آن در زندگی تأکید کرد.

مسئول کانون سلامت خدمت رضوی منطقه ۲۱ تهران در پایان گفت: طب اسلامی در جامعه ما مورد غفلت واقع شده است، در حالی که اصلاح سبک زندگی و تغذیه طبق روایات و احادیث، عامل پیشگیری از بسیاری از بیماری‌ها و حتی مشکلات روحی است.

در حاشیه این جلسات، میز خدمت مشاوره خصوصی طب اسلامی نیز برپا بود و شهروندان می‌توانستند از راهنمایی و مشاوره متخصص طب اسلامی بهره‌مند شوند.

گفتنی است این جلسات در مسجد صاحب الزمان(عج) منطقه ۸ به مدت ۹ شب برگزار شد.

انتهای پیام/خبرنگار فاطمه خلیلی

 

 

 

 

لینک کوتاه خبر : QR Code For:  ترویج طب اسلامی و اصلاح سبک زندگی توسط کانون سلامت منطقه ۲۱ تهران

مطلب پیشنهادی

حضور سرزده خادمیاران رضوی منطقه نوزده تهران در مدرسه اول دخترانه جوادالائمه(ع) به مناسبت روز معلم

به مناسبت روز معلم، جمعی از خادمیاران رضوی منطقه نوزده تهران به صورت سرزده و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *