به همت کانون‌ کتاب و کتابخوانی شهرقدس نشست نقد و بررسی کتاب”عشق الست” برگزار شد

مراسم نقد وبررسی کتاب”عشق الست” باحضور نویسنده و منتقد اثر به همت کانون کتاب و کتابخوانی شهرقدس با همکاری کتابخانه مرکزی و همزمان درفضای مجازی اسکای رووم برگزارشد.

 

به گزارش شبکه خادمان رسانه ­ای کانون­ های خدمت رضوی استان تهران، به همت کانون خدمت رضوی کتاب و کتابخوانی شهرقدس و با همکاری اداره کتابخانه های عمومی شهرستان قدس مراسم نقد وبررسی کتاب “عشق الست” باحضور خادمیار و نویسنده اثر فریبا شاکر و احسان عباسلو منتقد اثر، سیده فهیمه اطهری مسوول کانون خدمت رضوی کتاب و کتابخوانی و جمعی از نویسندگان بومی شهرستان قدس و علاقمندان در کتابخانه مرکزی وهمزمان درفضای مجازی اسکای رووم برگزار شد.

کتاب ” عشق الست ” در جواب کتاب ” ملت عشق ” نوشته الیف شافاک نویسنده ترکیه ای نوشته شده که با توجه به مطالب متوهم و غیر واقعی دراین کتاب، فریبا شاکر با توجه به فرهنگ ایرانی اسلامی این کتاب را در قالب رمان نوشته است.

در ابتدای مراسم فریبا شاکرنویسنده کتاب دیباچه کتاب را قرائت وبه بیان انگیزه نگارش کتاب و خلاصه داستان اشاره کرد.

احسان عباسلو منتقداثر از جمله نکات مثبت کتاب را استفاده از موضوعات روز، به کارگیری زبان ساده و روان، جلوه نمایی عشق های پاک در سیر گذشته وحال، و پایه ریزی کار براساس تحقیق و پژوهش و ارجاع منابع تاریخی در انتهای رمان دانست.

وی همچنین در ذیل نقد محتوای کتاب، به نکات مهمی در راستای نویسندگی اشاره کرد. از جمله اینکه، یک نویسنده خوب باید پیش از هر چیز، یک پژوهشگر خوب باشد و نویسنده باید دقیق نگاه کند و به شیوه صحیحی آنچه را که دیده است، روایت کند. منتقد اثر ادامه داد: نویسنده هرگز نباید درحین نوشتن به ویرایش متن بپردازد، بلکه باید در هنگام نوشتن فقط بنویسد و پس از اتمام کار، آنچه را که به نگارش درآورده به صورت متناوب ویرایش کند.
عباسلو به این مهم اشاره کرد که شروع هر کتاب ازطرح صفحه جلد آن است و لذا نویسنده باید دقت کند که جلد کتاب او لزوما گویای متن کتاب و موثر در جذب مخاطب باشد.
وی ادامه داد: شخصیت‌های داستانی حتماً شناسنامه شخصیتی داشته باشند و زمان و فصول و زبان و دیگر موارد هرآنچه که لازم است برای ارائه یک داستان و رمان خوب را باید متذکر شد.
به گفته عباسلو موضوع داستان موضوع جالب و زیبایی بود وعشق درقالبهای داستانی مختلف عنوان شده بود که منتقد این گونه نوشته ها را سیار (داستانی در دل داستان) زیبا دانسته و بعنوان اولین رمان نویسنده ایشان را در این مسیر پیشگام‌تر از دیگران دانست.
درادامه فریباشاکر نویسنده کتاب”عشق الست” در پاسخ به سوالات شرکت کنندگان بیان کرد: کتاب عشق الست وجود خارجی ندارد و کتاب برگرفته از کتاب ملت عشق واز یکسری منابع تاریخی است و در واقع یک کتاب واقعی تخیلی است .

لینک کوتاه خبر : QR Code For:  به همت کانون‌ کتاب و کتابخوانی شهرقدس  نشست نقد و بررسی کتاب”عشق الست” برگزار شد

مطلب پیشنهادی

برپایی چایخانه حضرتی به مناسبت شهادت امام صادق (ع) در شهرستان دماوند

خادمیاران کانون خدمت رضوی شهرستان دماوند به مناسبت سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع‌) با …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *