اشاعه فرهنگ رضوی در مدارس و مساجد شهرقدس/ گسترش خدمت رضوی موجب ایمنی جامعه است

دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان تهران با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌‌ها و ابتکارات و اشاعه فرهنگ رضوی در اماکن فرهنگی و مذهبی گفت: گسترش خدمات به نیابت از امام رضا علیه‌السلام موجب ایمن شدن جامعه است.

 

به گزارش شبکه خادمان رسانه ­ای کانون­ های خدمت رضوی استان تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین جوکار امام جمعه شهرستان قدس در جلسه معارفه قائم مقام کانون‌های خدمت رضوی شهرستان قدس که با حضور علیرضا جانه دبیر کانون های خدمت رضوی استان تهران و جمعی از اعضای ستادی استان و مسوولین کانون‌های خدمت رضوی شهرستان قدس برگزار شد، بیان کرد: مسئله احیای امر امامت و ولایت مورد تاکید و سیره اهل بیت علیهم السلام است و مقام خادمیاری امام رضا علیه‌السلام نیز در جهت احیای امر اهل بیت(ع) است.

وی با اشاره به اینکه امام رضا علیه‌السلام رحمت الهی را برای کسانیکه در این راه قدم برداشته از خدا طلب می‌کند، گفت: خدمت در این مسیر میتواند از امور بهداشت و سلامت و محرومین گرفته تا فعالیت‌های اقتصادی موجب ایجاد تحول و حال و هوای امام رضایی و ایجاد برکت در جامعه می‌شود.

امام جمعه شهرستان قدس افزود: کانون‌های خادمیاری میبایست در مساجد، مصلی، مدارس، ادارات و محله‌های مختلف گسترده تر شده تا با فراگیری سیره رضوی افتخار خدمت بر این آستان مقدس فراهم شود.

علیرضا جانه دبیر کانون‌های خدمت رضوی با تاکید بر اینکه قدر فرصت‌ها را باید دانست و فرصت خدمت رسانی مانند درخشش ستارگان زودگذر است، بیان کرد: تدبیر مقام معظم رهبری در خدمت رسانی به مردم و توسعه فضای خدمت و توانمند سازی نیازمندان باتوجه به فرمایش تولیت آستان قدس که با تشکیل دفاتر شکل گرفت موجب شده که افتخار خدمت در همه جا ایجاد شود.

وی افزود: ممکن است مشکلات و فشارهای مختلفی در خدمت رسانی وجود داشته باشد اما این خدمت ارزشمند بوده و افتخار خدمت به مردم به نیابت از امام رضا(ع) و خادم حضرت بودن آرزوی همگانی است و هرجا که جمع خادمیاران باشد مورد توجه حضرت بوده و مانندحرم امام رضاست.

دبیر کانون های خدمت رضوی استان تهران با تاکید براینکه جایگاه خادمیارای باید با عزت و احترام حفظ شود گفت: هنر خادمیاران جذب مردم به عنوان خدمتگزارانی است که به نیابت از حضرت خدمت کرده و با گسترش این خدمات موجب ایمن شدن جامعه می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: خادم امام رضا علیه‌السلام اخلاق را سرلوحه زندگی شخصی، اجتماعی، کار و همه امورات خود قرار داده و با اخلاق مداری و ایجاد ابتکارات، جذب و استفاده از ظرفیت ها و نیروهای توانمند و نخبگان در خدمت های تعریف شده ضمن رفع مشکلات مجموعه های کمک کننده، فرهنگ رضوی را گسترش دهند.

جانه بیان کرد: برگزاری جلسات، تبادل نظر و انتقال اطلاعات و پیگیری آنها موجب ارتقا سطح خادمیاری شده و همه در هرلباسی خادم امام رضا علیه‌السلام هستند و ما مدیون امام رضا(ع) هستیم.

قدرت اله کریمی مسوول کانون‌های خدمت رضوی شهرستان قدس در ادامه بیان کرد: کمک به محرومان اولویت خدمت خادمیاران بوده و همکاری خیرین در این راه بسیار مهم و قابل توجه است.

وی گفت: پیش از شیوع کرونا، ۳۳ کاروان زیارتی با جمعیتی حدود ۲ هزار و ۳۰۰ نفر شامل قشر کارگری، زیارت اولی و دیگر گروه ها، ذبح ۳۰۰ راس گوسفند در سال ۹۸ طبق توافق نامه با کمیته امداد در روزهای پایان ماه مبارک رمضان و توزیع حدود ۶ هزار گوشت گرم قربانی، پخت و توزیع غذای تبرکی و اهدای ۴۸ هزار بسته نمک و نبات متبرک در مناسبت‌های مختلف و همکاری با هیئت رزمندگان و توزیع بسته های تبرکی در موکب عتبات عالیات، اهدای سبدهای کالا و تامین جهیزیه بخشی از فعالیت های انجام توسط خادمیاران شهرستان قدس با کمک خیرین بوده است.

مسوول کانون های خدمت رضوی شهرستان قدس افزود: در برنامه های دهه کرامت کانون های خدمت رضوی دبیر اجرایی این برنامه ها بود که با استفاده از ظرفیت‌ها و امکانات سطح شهر برنامه های امام رضایی گوناگونی برگزار شد و استفاده از فرصت ها جهت خدمت به نیازمندان موجب گسترش خدمت به آستان مقدس امام هشتم شده و افتخار همه ماست که خادم حضرت(ع) هستیم.

در پایان این جلسه ضمن قدردانی از زحمات قدرت اله کریمی به عنوان مسوول کانون های خدمت رضوی شهرستان قدس و امیر عذیری به عنوان جانشین مسوول کانون ها، احمد خراسانی به عنوان قائم مقام و معاونت کانون های خدمت رضوی شهرستان معرفی شد.

 

لینک کوتاه خبر : QR Code For:  اشاعه فرهنگ رضوی در مدارس و مساجد شهرقدس/ گسترش خدمت رضوی موجب ایمنی جامعه است

مطلب پیشنهادی

مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق(ع) با حضور خادمیاران رضوی منطقه ۱۶ تهران برگزار شد

جمعی از خادمیاران رضوی در معیت پرچم متبرک و مردم در حوزه علمیه امیرالمومنین (ع) …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *