نشست تخصصی مسئولان کانون‌ های وقف و نذر خدمت رضوی استان تهران

نشست تخصصی مسئولان کانون‌های خدمت رضوی وقف و نذر استان تهران باحضور خیران و مدیر کانون خدمت رضوی استان تهران درسالن اجتماعات موزه ملک برگزار شد. 

به گزارش شبکه خادمان رسانه ای کانون های خدمت رضوی استان تهران، نشست تخصصی مسئولان کانون وقف و نذر خدمت رضوی باحضور صفرعلی براتلو مدیر کانون های خدمت رضوی استان تهران و خیران درسالن اجتماعات موزه ملک برگزار شد.

عبدالله سهرابی دبیر کانون خدمت رضوی وقف و نذر استان تهران دربین مسئولان و میهمانان گفت : یکی از روشهای نیکو و سنتهای حسنه «وقف» است. وقف از دیر باز به شکل های گوناگونی در تاریخ بشر وجود داشته است و اسلام آن را در مسیری روشن، منطقی، هدفدار، مترقی و دقیق نهاده است.

سهرابی با بیان اینکه هرکس با هرنیتی می‌تواند واقف رضوی باشد گفت : دیگر لازم نیست کسی آپارتمان یا زمین داشته باشد و آن را وقف کند، بلکه می‌توان به هر مقدار که می‌توان پول خود را به وقف مشارکتی اختصاص دهد.

حجت الاسلام و المسلمین مصطفی اسفندیاری معاون بین الملل آستان قدس رضوی گفت : اگر کسی می‌خواهد نیت خاص داشته باشد توصیه ما نیت وقف برای سلامت است، گفت: هر چقدر برای تأمین سلامت و کمک به درمان محرومان وقف شود باز هم کم است. همچنین یکی از نیازهای کنونی جامعه ما وقف برای درمان ناباروری است. بسیاری از خانم‌ها آرزوی مادر شدن دارند اما هزینه‌های درمان آنها بالاست و اگر در این حوزه موقوفه داشته باشیم، می‌توانیم به هزاران خانواده کمک کنیم و واقف نیز ثواب معنوی بزرگی کسب کند.

وی، وقف برای کاهش و رفع آسیب‌های اجتماعی را از دیگر نیازهای جامعه دانست و گفت: آسیب‌های اجتماعی زیادی در کشور داریم از اعتیاد گرفته تا طلاق و …، اگر برای کاهش اثرات این آسیب‌ها وقف صورت گیرد کمک قابل توجهی به بهبود شرایط جامعه می‌کند. همچنین توانمندسازی محرومان، کمک به مردم حاشیه‌نشین شهرها، تأمین مسکن زوج‌های جوان، حوزه دانش و فناوری و توسعه حرم نیازهای مبرمی است که هر قدر برای آنها وقف شود باز هم کم است.

لازم به ذکر است که دراین نشست تخصصی صفرعلی براتلو مدیر کانون های خدمت رضوی و اکبر ابراهیمی خیر آبرسان حرم مطهر رضوی در این مراسم حضورداشتند .

انتهای پیام/ احمد زمردی

لینک کوتاه خبر : QR Code For:  نشست تخصصی مسئولان کانون‌ های وقف و نذر خدمت رضوی استان تهران

مطلب پیشنهادی

اجتماع بزرگ صادقیون با میزبانی از شهید گمنام برگزار شد

در روز شهادت امام جعفر صادق علیه السلام اقامه عزای رئیس مذهب شیعه در میدان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *