برگزاری آئین راهپیمایی و حرکت دسته عزاداران در سالروز شهادت امام صادق (ع) در منطقه نوزده تهران

در سالروز شهادت مظلومانه ششمین امام شیعیان، حضرت امام جعفر صادق علیه السلام، خادمیاران و عزاداران در قالب دسته‌های عزاداری، با حضور در خیابان‌های شهر، یاد و خاطره آن امام همام را گرامی داشتند.

به گزارش شبکه خادمان رسانه ای کانون های خدمت رضوی استان تهران، هر ساله در سالروز شهادت مظلومانه ششمین امام شیعیان، حضرت امام جعفر صادق علیه السلام، مردم مسلمان ایران در سراسر کشور با برگزاری آئین پیاده روی و تعظیم شعائر، یاد و خاطره آن امام همام را گرامی می‌دارند. این مراسم معنوی که از صبح روز شهادت آغاز می‌شود، با حضور خیل عظیمی از مردم در خیابان‌ها و میادین شهرها برگزار می‌شود.

به نقل از امیرحسین ارمغان مسئول کانون محله شریعتی جنوبی، این مراسم معنوی که همزمان با سالروز شهادت امام صادق (ع) برگزار شد، با حرکت دسته‌های عزاداری از مسجد چهارده معصوم (ع) در محله اسفندیاری آغاز و تا مسجد صاحب الزمان (عج) در محله شریعتی ادامه یافت.

در این مراسم، خادمیاران رضوی و جمع کثیری از عاشقان و دلدادگان اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) با نوحه خوانی و مرثیه سرایی، در سوگ شهادت امام صادق (علیه السلام) به سوگ نشستند و ارادت و محبت قلبی خود را به خاندان عصمت و طهارت (علیهم السلام) ابراز داشتند.

وی در ادامه گفت: برگزاری این مراسمات مذهبی فرصتی مغتنم برای ترویج معارف اسلامی و تبیین سیره و آموزه‌های امام صادق (ع) است.

ارمغان همچنین از حضور پرشور مردم در این مراسم اظهار امیدواری کرد که این مراسمات در سال‌های آینده نیز با شکوه و عظمت بیشتری برگزار شود.

انتهای پیام / خبرنگار محمد ساریجلو

لینک کوتاه خبر : QR Code For:  برگزاری آئین راهپیمایی و حرکت دسته عزاداران در سالروز شهادت امام صادق (ع) در منطقه نوزده تهران

مطلب پیشنهادی

جشن‌های خیابانی در سطح شهرستان اسلامشهر

کانون محله ای خدمت رضوی شهرستان اسلامشهر جشن های بزرگ خیابانی دهه کرامت را در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *