نشست تخصصی تدبر در قرآن کریم همزمان با چهارشنبه های امام رضایی

رشد و ارتقاء سبک زندگی به شیوه قرآنی توسط کانون قرآنی خدمت رضوی منطقه ۶ انجام شد.

به گزارش شبکه خادمان رسانه ای کانون های خدمت رضوی استان تهران، علیرضا آرمین فر مسئول کانون قرآنی منطقه ۶تهران در چهارشنبه‌های امام رضایی که همزمان با شب عید مبعث رسول اکرم (ص)، از برگزاری جلسات قرائت، تدبر و بررسی مفاهیم آیاتی از سوره حدید توسط ابوذر یوسفی به منظور توسعه و ارتقاء شیوه زندگی بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد سادات یوسف آباد خبر داد.

وی اظهار داشت: پس از تلاوت و ترجمه آیات ۲۱ تا ۲۴ به مباحثه و نظرات قرآن  در خصوص این آیات پرداختند. مطالب و لغات کلیدی و احادیث مربوط به آیات مورد بحث، نظیر؛ سبقت برای رسیدن به مغفرت الهی،، مختال و فخور؛ تکبر و فخرفروشی، امیرالمومنین : الزهد بین کلمتین من القرآن قال الله تعالی؛ لکیلا تاسوا علی ما فاتکم و لا تفرحوا بما آتاکم و من یاس علی الماضی و لم یفرح بالآتی فقد اخذ الزهد بطرفیه.

تمام زهد در میان دو جمله از قرآن است، آنجا که خداوند متعال میفرماید؛ این برای آن است که به خاطر آنچه از دست داده‌اید غمگین نشوید و به آنچه خدا به شما داده دلبسته و مغرور نباشید، بنابراین هر کس بر گذسته تاسف نخورد و به آنچه در دست دارد دلبسته نباشد، زهد را از هر دو طرف در اختیار گرفته است. نهج‌البلاغه کلمات قصار ۴۳۹ ارائه کردندـ

ارائه مطالب و لغات کلیدی و احادیث در خصوص شان نزول آیه‌ی ۱۶ و بحث احیاء زمین بعد از مرگش در آیه‌ی ۱۷، علاقه مندان امام مهربانی ها با درک مفاهیم و مباحثه راه حل های درست را در زندگی پیاده می کنند و به همین خاطر این جلسات تداوم دارد.

انتهای خبر/خبرنگار مریم کنشلو

لینک کوتاه خبر : QR Code For:  نشست تخصصی تدبر در قرآن کریم همزمان با چهارشنبه های امام رضایی

مطلب پیشنهادی

براتلو مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان تهران در نشست با خبرنگاران توضیح داد؛

چگونه می‌توان خادم حرم امام رضا (ع) شد؟/ برافراشته شدن پرچم‌های رضوی در تهران و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *