طرح معین الضعفا چیست ؟

به یقین در نقاط مختلف و دوردست کشور افرادی وجود دارند که تاکنون از نعمت زیارت حرم علی بن موسی الرضا (ع) برخوردار نشده اند، که درطول سال براساس طرح معین الضعفا زمینه زیارت حضرت رضا (ع) برای این افراد هم فراهم می‌شود. در واقع این طرح در جهت تکریم عاشقان حضرت رضا (ع) که به بنا به دلایلی نمی توانند به حرم امام رضا (ع) مشرف شوند، توسط آستان قدس رضوی راه اندازی شد. در حال حاضر این طرح در هفته دو مرتبه و در روزهای یکشنبه و چهارشنبه انجام می شود.

به طور مستند طرح ” یا معین الضعفا” از سال ۱۳۶۸ با شناسایی سالمندان برای تشرف به حرم مطهر رضوی به صورت تلفنی وحضوری آغاز شد.
هم اکنون نیز این طرح با هدف کمک به تشرف سالمندان و اقشار آسیب پذیر جامعه مانند معلولان جسمی ، بیماران سرطانی ، افراد بی سرپرست یا بد سرپرست و… که به نوعی توانایی تشرف به حرم مطهر امام رئوف علیه السلام را ندارند، در حال اجرا است.

نحوه ی اجرای طرح به این شکل است که رابطان آستان قدس رضوی در مساجد و محلات مختلف، این افراد را شناسایی و به آستان قدس رضوی معرفی و بر اساس اولویت بندی در هر مرتبه حدودا ۲۲۰ نفر توسط سرویس های رایگان آستان قدس رضوی به زیارت مشرف می شوند و ضمن زیارت و پذیرایی با غذای متبرک حضرت رضا (ع) به محل مبدا باز گردانده می شوند.

به علاوه، جهت ثبت نام و تشرف افراد سالمند، بی سرپرست یا بدسرپرست که توانایی تشرف به حرم مطهر را ندارند می توان از طریق شماره تماس ۳۲۰۰۲۵۳۳-۰۵۱  اقدام نمود.

اجرای طرح معین الضعفا در روزهای یکشنبه و چهارشنبه هر هفته صورت می گیرد.

لازم به توضیح است با توجه به شمار قابل توجه متقاضیان طرح “یا معین الضعفا” ، امکان تشرف یک فرد به صورت هر هفته غیر ممکن است.

لینک کوتاه خبر : QR Code For:  طرح معین الضعفا چیست ؟

مطلب پیشنهادی

صبحانه حرم امام رضا (ع) بدون قرعه کشی و انتظار

همه ی زائران حضرت رضا علیه السلام آرزو دارند تا در مدت حضور خود در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *