روایت دیدار متفاوت خادمیاران کانون ایثار و شهادت منطقه ۱۴ با مادران‌ شهید حمیدرضا اسداللهی

شهید حمیدرضا اسداللهی که از فعالان جبهه فرهنگی در خارج از مرزهای ایران اسلامی بود، سال‌ها در کشورهای منطقه مانند لبنان فعالیت می‌کرد. 

به گزارش شبکه خادمان رسانه ای کانون های خدمت رضوی استان تهران، در روزهای حضورش در ضاحیه جنوب لبنان و روستای جهاد مغنیه، آشنایی با خانواده‌ای مجاهد و شهیدپرور تسکین‌بخش رنج‌های دوری از مادر و خانواده‌اش بود.

سونیا مهدیِ لبنانی‌تبار بانویی بود که برای شهید حمیدرضا همچون‌ فرزندانش مادری کرد و به برکت جهاد مقدس در راه خدا، جوانه انس و الفتی مثال‌زدنی میان آن‌ دو رویید و به نهالی ریشه‌دار تبدیل شد.

حضور خادمیاران‌کانون‌ شهادت در منزل شهید اسداللهی با تلاقی نگاه دو مادر هم‌زمان شد؛ مادری که حمیدرضا را پرورش داده و مادری که بار غربت را از روی شانه‌ها ی‌ او برداشته بود.

زیارت پرچم متبرک حرم علی ابن موسی الرضا(ع) و قرائت صلوات خاصه حضرت، آن هم در جایی که عطر حضور شهید اسداللهی احساس می‌شد، حال و هوای عجیب و بی‌بدیلی رقم‌ زد.

گفت‌وگو با امام رضا(ع) زبان مشترک‌ همه حاضران شد. آسمان چشم‌ها بارانی و دل‌های همه به‌سوی صحن و سرای حرمش روانه شد.

مادرانی که هردو جهادگر و خادمه اهل بیت بودند.‌ یکی در حرم رضوی و دیگری در حرم سیده زینب و سیده رقیه.

اما این بار شگفتانه‌ای در انتظار مادر معنوی او بود…

حمیدرضا اسداللهی، که خود خادم حرم حضرت رضا(ع) بود، در این سفر خبر آغاز خدمت به علی ابن موسی الرضا را به مادر لبنانی‌اش مژده داد و پس از سال‌ها انتظار رخت خدمت بر تن مادر معنوی خود کرد.

مادری که هرسال به شوق دیدار فرزند شهیدش به ایران‌ می‌آید و غبار دلتنگی از قلبش می‌زداید.

حالا فصل مشترک منیره‌سادات مصطفویِ ایرانی و سونیا مهدیِ لبنانی افزون بر مادری برای حمیدرضا؛ خادمی در آستان حضرت شاه خراسان هم بود.

البته ناگفته نماند؛ عنایت‌ امام‌ رئوف(ع) به این‌ دو مادر به همین‌جا ختم‌ نشد. مرضیه دهقانی، خادمیار کانون ایثار و شهادت منطقه دارالمومنین و فرزند شهید محمد دهقانی، این روایت جذاب را سوژه مستند بعدی خود قرار داده و به زودی اثری با این موضوع تولید خواهد کرد.

در پایان‌ این دیدار خاطره‌انگیز سفیران امام رضا(ع) به رسم همیشگی هدایای تبرکی رضوی به میهمانان شهید اسداللهی اهدا کردند.

پایان خبر/ فاطمه ذاکری

لینک کوتاه خبر : QR Code For:  روایت دیدار متفاوت خادمیاران کانون ایثار و شهادت منطقه ۱۴ با مادران‌ شهید حمیدرضا اسداللهی

مطلب پیشنهادی

براتلو مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان تهران در نشست با خبرنگاران توضیح داد؛

چگونه می‌توان خادم حرم امام رضا (ع) شد؟/ برافراشته شدن پرچم‌های رضوی در تهران و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *