آیین رونمایی از سایت کانون های خدمت رضوی استان تهران برگزار شد

سایت کانون‌های خدمت رضوی استان تهران با بهره‌گیری از پتانسیل ‌های حوزه خادمیاری استان در سه فاز نهایی رونمایی شد.

 

به گزارش شبکه خادمان رسانه ای کانون های خدمت رضوی استان تهران، آیین رونمایی از سایت کانون های خدمت رضوی استان تهران با حضور مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی، استاندار تهران، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر تهران، ائمه جماعات، مدیران آستان قدس رضوی، مسئول شورای هماهنگی کانون های استان، دبیر استان، مسئولین و رابطین مناطق و شهرستان های استان و مسئولین کانون های تخصصی و عمومی خدمت رضوی استان تهران و همزمان با آیین تکریم و معارفه دبیر کانون های خدمت رضوی استان تهران در سالن همایش های مسجد امام صادق علیه السلام برگزار شد.

این سایت (aqrt.ir) که تماما با استفاده و بهره‌مندی از ظرفیت ها و پتانسیل موجود در حوزه خادمیاری استان، از طراحی، برنامه نویسی، کد نویسی گرفته تا مدیریت صفحه و سایت، توسط خادمیاران متخصص و حرفه ای حوزه رسانه انجام شده است، در برگیرنده‌ی سه سامانه دیگر در زیر شاخه های خود میباشد که بصورت هایپر لینکی، مخاطبان را از صفحات اصلی به موضوعات مرتبط ارجاع میدهد.

این سایت که در سه فاز نهایی، جهت برقراری ارتباط دوسویه و تعاملی بین خادمیاران و یاوران رضوی مناطق و شهرستان ها با کانون های تخصصی و عمومی خدمت رضوی استان با هدف تسریع در اطلاع رسانی اقدامات و برنامه های دبیرخانه استان طراحی و اجرایی شده، مخدومین را پس از شناسایی و از طریق رابطین مناطق و شهرستان های استان جهت ارائه خدمت رضوی به خادمین، خادمیاران و یاوران رضوی معرفی می نماید تا همزمان با برپایی پویش های مختلف، حال خوب دست جمعی امام رضایی را در سطح جامعه گسترش دهند.

لازم به توضیح است فاز اول، طراحی و کد نویسی بوده که تاکنون بیش از ۸۰ درصد آن انجام شده و سایت در حال استفاده و بهره برداری از نسخه آزمایشی است که دراین فاز بخش های مختلف مانند اطلاع رسانی کانون های خدمت رضوی، موقوفات و نذورات، مناطق و شهرستان ها،پایگاه خبری استان تهران با عنوان خادم نیوز، سامانه ثبت گزارشات، اتوماسیون اداری، پیوند های حرم مطهر، لینک دانلود کتاب های حرم شناسی، رزرو و انتخاب شیفت و کشیک حرم در نظرگرفته شده است.

در بخش کانون های خدمت رضوی، هر کانون می تواند زیر مجموعه تعریف شده را مشاهده کرده و راه دسترسی با مسئولین کانون هاست. همچنین لیست اسامی و شرح وظایف نیز در راستای ایجاد ارتباط بیشتر در دسترسی عموم قرار گرفته است.

در قسمت مناطق و شهرستان ها، با توجه به نیاز استان و مخاطبین و مراجعین، درج اطلاعات به صورت تفکیکی هر منطقه یا شهرستان در راستای اطلاع رسانی از موقعیت جغرافیایی استقرار دفاتر کانون ها و راههای ارتباطی با رابطین کانون ها در صفحه به نمایش گذاشته شده است، که فرد می تواند با مراجعه به این صفحه، از آمار دقیق و اطلاعات عملکردی مناطق و شهرستان ها نیز مطلع شود‌.

شناسه نذورات، از جمله بخش هایی است که جهت واریز وجوه نذورات امام رضایی در اختیار مخاطبین، واقفین و خیرین قرار می گیرد، تا پس از کارسازی و واریز وجه، فیش آن را در سامانه ثبت و بارگذاری نمایند.

در بخش خبری نیز گزارش های خبری از فعالیت ها و خدمات انجام شده خادمیاران و یاوران رضوی درمناطق و شهرستان ها با توجه به عرصه های خدمتی توسط رابطین خبری و با همکاری تیم تحریریه خبر استان منتشر می شود.

در حوزه فعالیت های رسانه ای نیز فضای مناسبی برای بازنشر آثار چند رسانه ای، تولیدات محتوایی و آثار گرافیکی خادمیاران و یاوران رضوی شبکه خادمان رسانه ای آستان قدس رضوی در استان تهران در نظر گرفته شده است.

ارتباط با ما، بخشی است که شماره تماس ها، دسترسی ها و راههای ارتباطی خادمیاران با مسئولین کانون ها در سطح استان قرار گرفته که مراجعین نیز میتوانند، برای رسیدن به مقصود از سریع ترین مسیر، اقدام نمایند.

در بالای صفحه، اتوماسیون اداری نیز بخش دیگری از سایت است که برای ارسال مراسلات، تهیه و تنظیم نامه های اداری و مکاتبات بدون استفاده از کاغذ در نظر گرفته شده است، که قابلیت اجرایی دارد و تمامی مسئولان کانون ها و مناطق و شهرستان ها به آن دسترسی پیدا کرده اند.

استفاده از کتاب و نقشه های حرم شناسی در سامانه، انتخاب کشیک و شیفت در حرم مطهر رضوی از طریق اتصال مستقیم به سایت و سامانه بنیاد کرامت رضوی و مرکز امور خادمیاری آستان قدس رضوی از دیگر قابلیت های این سایت است که این بخش در حال حاضر خادمیاران رضوی میتوانند از آن بهره ببرند.

فاز دوم سایت، طراحی سامانه خادم، خدمت و مخدوم بوده که در آن خادمین استان تهران در لیستی قرار گرفته و امور خدمتی هر کانون معرفی شده و مخدومین با توجه به نیاز خود می توانند از آنها استفاده کنند.

این امور مانند دریافت بسته های معیشتی، دریافت مشاوره های حقوقی و مددکاری، معاینات پزشکی و سایر درخواست ها خواهد بود که با مراجعه به این بخش مخدوم شناسایی شده و خادم با توجه به نیاز ثبت شده مراجعه کرده و خدمت خود را انجام می دهد و اطلاعات لازمه را ثبت و ضبط می نماید.

فاز سوم عملیاتی این سایت، ثبت گزارش های مناطق و شهرستان ها بوده که معاونت های خادمیاری به آن ها دسترسی داشته و در نهایت گزارش های خادمیاران جمع بندی شده و مسئولین آستان در استان نسبت به بهره برداری از آن برنامه ریزی خواهند کرد.

لینک کوتاه خبر : QR Code For:  آیین رونمایی از سایت کانون های خدمت رضوی استان تهران برگزار شد

مطلب پیشنهادی

خادمیار جانباز منطقه نوزده تهران مورد تجلیل قرار گرفت

در مراسمی صمیمی، از خدمات و ایثارگری‌های جانباز سرافراز، سید محمد توکلی، خادمیار گرانقدر منطقه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *