اهمیت اخلاق در برقراری ارتباطات اجتماعی

مدرس و مبلغ حوزه علمیه قم گفت: در برقراری ارتباطات، روحیات و اخلاقیات افراد میبایست مورد بررسی قرار داد و معلومات کسی که احاطه بیشتر به شخص دارد ملاک قرار دهیم.

 

به گزارش شبکه خادمان رسانه ای کانون های خدمت رضوی استان تهران،درس اخلاق و موعظه با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین واضحی آشتیانی مدرس و مبلغ حوزه علمیه قم با همکاری خادمیاران کانون‌های خدمت رضوی شهرقدس با حضور حجت الاسلام والمسلمین جوکار امام جمعه و جمعی از جوانان و نوجوانان و خادمیاران در مسجد جامع برگزار شد.

حجت الاسلام واضحی با بیان اینکه انسان موجودی اجتماعی است و برای رفع خواسته‌های یکدیگر نیازمند برقراری ارتباط و معاشرت هستیم، اظهار کرد: در برقراری ارتباط میبایست روحیات و اخلاقیات فرد مورد معاشرت را مورد بررسی قرار داد .

مبلغ حوزه علمیه قم گفت: لازمه رفع نیازهای روحی در ارتباطات، شناخت افراد است و در خصوص اینکه چگونه میتوان افراد را شناخت، راهکارهای شناخت انسان از سه طریق میسر می‌شود.

حجت الاسلام واضحی در ادامه گفت: در این امر، اول از خود فرد دوم از دوست شخص و سوم از افرادی که نسبت به او شناخت دارند و شهادت می‌دهند و نیز اطلاعات کسی که معلومات و احاطه بیشتر به شخص داشته باشد را می‌توان ملاک قرار داد.

وی با اشاره به اینکه زیارت نامه سه امامزاده از لسان دو امام معصوم بیان شده؛ زیارت نامه حضرت عباس (ع) و حضرت علی اکبر(ع) که از طرف امام صادق علیه‌السلام و زیارت نامه حضرت معصومه سلام الله که توسط امام رضا علیه السلام فرموده شده است.

مدرس حوزه علمیه قم گفت: امام رضا علیه‌السلام به عظمت حضرت فاطمه معصومه شهادت داده و این حجت الهی ایشان را تایید فرموده‌اند.

این جلسه همراه با توسل به فرزندان امام موسی بن الجعفر همراه بود و در پایان از حاضرین پذیرایی به عمل آمد.

لینک کوتاه خبر : QR Code For:  اهمیت اخلاق در برقراری ارتباطات اجتماعی

مطلب پیشنهادی

در آستانه دهه کرامت؛

کانون خدمت رضوی شهرستان تهران آغاز به کار کرد/ بزرگترین پرچم رضوی در پایتخت به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *