یادواره شهدا پیوند دهنده بین نسل‌هاست

امام جمعه شهرقدس در مراسم سالگرد شهادت سردار شهید قاسم اصغری گفت: یکی از دستاوردهای یادواره‌های شهدا پیوند میان نسل‌ها و آشناسازی با شهدا و دوران دفاع مقدس است.

به گزارش شبکه خادمان رسانه ای کانون های خدمت رضوی استان تهران ، مراسم یادبود شهدای شاهچراغ و سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم اصغری با همکاری هیئت روضه‌الشهدا و کانون خدمت رضوی ایثار و شهادت با حضور امام جمعه شهرقدس، جمعی از پیشکسوتان دفاع مقدس و نوجوانان و جوانان در معیت پرچم متبرک رضوی در منزل سردار شهید اصغری برگزار شد.

حجت الاسلام جوکار امام جمعه شهرقدس در این مراسم اظهار کرد: یکی از دستاوردهای این یادواره‌های شهدا پیوند بین نسلی است.

وی گفت: دشمن می‌خواهد بین دهه هشتادی‌ها و نودی‌ها با نسل دفاع مقدس ایجاد فاصله کند اما یکی از دستاوردهای این یادواره‌های شهدا پیوند بین نسلی و آشناسازی نسل جدید با شهدا و دفاع مقدس است.

سردار شهید حاج قاسم اصغری در پانزدهم فروردین ماه سال ۱۳۴۳ در شهر قدس به دنیا آمد و تا سوم راهنمایی تحصیلات خود را ادامه داد و سپس به‌عنوان پاسدار در جبهه حضور یافت.

شهید اصغری به شجاعت، نترسی و درایت در هنگام مواجهه با خطر شهرت داشت و دهم آبان ماه سال ۱۳۶۶ به‌عنوان فرمانده گردان تخریب لشگر ۱۰ سیدالشهدا علیه‌السلام حین خنثی‌سازی و پاک‌سازی میدان‌های مین در منطقه سردشت واقع در غرب کشور به درجه رفیع شهادت نائل آمد و پیکر وی در گلزار شهدای بهشت فاطمه(س) شهرقدس به خاک سپرده شد.

گفتنی است، ذکر صلوات خاصه امام رضا علیه السلام، مداحی و روضه خوانی بخش‌های فرهنگی و آیینی این محفل شهدایی بود.

لینک کوتاه خبر : QR Code For:  یادواره شهدا پیوند دهنده بین نسل‌هاست

مطلب پیشنهادی

تقدیر از مادران دارای ۳ فرزند در منطقه ۲۱

همزمان با هفته جمعیت و دهه کرامت از مادران دارای ۳ فرزند تقدیر شد. به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *