کتاب «مسیر عشق» در شهرقدس رونمایی شد

همزمان با اعیاد شعبانیه کتاب «مسیر عشق» روایتی از نخستین سفر پیاده‌روی اربعین به قلم «سیده طیبه عزتی» در شهرقدس رونمایی شد.

به گزارش شبکه خادمان رسانه ای کانون های خدمت رضوی استان تهران، آیین رونمایی از کتاب « مسیرعشق » در هشتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان قدس باحضور اعضای شورای فرهنگ عمومی در دفتر امام جمعه شهرقدس برگزار شد.

« مسیرعشق » عنوان کتابی به قلم «سیده طیبه عزتی» است که از رویدادها و جلوه‌های مسیر پیاده‌روی اربعین و موکب‌ها و مضیف‌های عراقی و مهمان‌نوازی‌های مردم عراق از زائران حسینی و عشق و ارادت مردم به سیدالشهداء علیه السلام روایت می‌کند.

نویسنده این کتاب که از خادمیاران رضوی شهرقدس است، علاوه بر اتفاقات پیش از سفر و حماسه‌های مردمی که در مسیر پیاده‌روی دیده می‌شود، هدایای فرهنگی و تبرکات رضوی مانند نمک، گلاب و پرچم مزین به نام امام رضا علیه السلام به مهمانداران عراقی که در خانه‌ها، مضیف‌ها و موکب‌داران از زائران حسینی پذیرایی می‌کردند، به پاس قدردانی همراه همسفران خود تقدیم کرده و شوق و اشتیاق میزبانان عراقی هنگام دریافت تبرکات رضوی را به قلم آورده است.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:« در مسیرعشق صحنه‌هایی از سخاوت، فداکاری، محبت، همراهی و معنویت دیده می‌شود. اینجا نیروی جاذبه عجیبی سرتاپای وجود زائر را در بر می‌گیرد و به روح انسان حال پرواز می‌دهد و با این حال خوش، او محیای زیارت باصفای حرمین شریفین می‌شود ».

در فصلی از کتاب به چایخانه‌ حضرتی که خادمیاران رضوی تهران نزدیک حرم سیدالشهداء علیه السلام برپا کرده بودند اشاره شده و جلوه‌هایی از خدمت به نیابت از امام رئوف را می‌توان در بخش‌های دیگر کتاب مطالعه کرد.

کتاب«مسیرعشق» در ۵۹ صفحه همراه با تصاویر توسط انتشارات ناریا مهر به چاپ رسیده است.

انتهای پیام/خبرنگار سیده طیبه عزتی

لینک کوتاه خبر : QR Code For:  کتاب «مسیر عشق» در شهرقدس رونمایی شد

مطلب پیشنهادی

نشست مسئول کانون وقف و نذرخدمت رضوی منطقه نوزده تهران با معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه در آستانه دهه مبارک کرامت

مسئول کانون وقف و نذر خدمت رضوی منطقه نوزده تهران جهت هماهنگی به مناسبت ویژه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *