تجلیل خادمیاران کانون‌های خدمت رضوی منطقه ۱۴ از خانواده معظم شهید محمدرضا فاریاب

خادمیاران رضوی کانون ایثار و شهادت منطقه ۱۴ تهران باحضور در بیت شهید فاریاب درمعیت پرچم متبرک رضوی از خانواده شهید تجلیل کردند.

به گزارش شبکه خادمان رسانه ای کانون های خدمت رضوی استان تهران،خادمیاران کانون خدمت رضوی ایثار وشهادت منطقه ۱۴درمعیت پرچم متبرک حرم مطهر امام مهربانی‌ها از رشادت های جانباز سرافراز ،معلم شهید محمدرضا فاریاب عمارلویی قدردانی کردند.

محمدرضا شکوری مسئول کانون ایثار و شهادت منطقه ۱۴ گفت: شهید اول مرداد سال ۱۳۳۹ دیده به جهان گشود و در دو جبهه تعلیم و دفاع از وطن خدمت می کرد.

انصاری همسر شهید گفت: محمدرضا بهنگام تعطیلی مدارس و عید نوروز به فرمان امام خمینی رحمه الله لبیک می گفت و به جبهه می رفت.

وی با اشاره به اینکه آن زمان که با شهید ازدواج کرد فقط ۱۷ سال داشت گفت: همسرم در سال ۶۲ زمانی که فرزند اول مان را باردار بودم در عملیات والفجر یک شرکت کرد و از ناحیه کمر مجروح شد.

همسر شهید از آن روزها گفت: وقتی همسرم مجروح شد ایشان را برای مداوا به شیراز بردند. بخاطر شدت جراحات کیسه صفرا ،اثنی عشری و کلیه راست شان را تخلیه کردند تاجایی که تا مرز شهادت پیش رفتند اما لطف خداوند محمدرضا را به من برگرداند.

شکوری گفت: شاید هرکس جای شهید فاریاب بود با شصت و سه ترکش در بدن و جراحات قید حضور مجدد در جبهه را می‌زد، اما شهادت در او تجلی یافته بود و هیچ مشکلی او را از خواسته اش دور نمی کرد.

علی فرزند شهید در این دیدار اظهار داشت: ۵ سال بیشتر نداشتم که متوجه حالات غیر طبیعی پدرم شدم ،پدرم هم جانباز شیمیایی بود و دچار موج جنگ شده بود.

علی از کودکی اش و شیطنت هایش گفت:

گاهی پدرم بخاطر همین جراحات درمقابل شیطنت های من کنترلش را از دست می داد وبلافاصله بعداز برگشتن به حالت عادی از من عذرخواهی می کرد که این لحظات سخت ترین خاطرات زندگی من است.

زهرا فاریاب دختر شهید هم از پدر اینچنین گفت: پدرم خیلی هوای من را داشت و من احساس امنیت و آرامش می کردم،حتی الان نگاه پدرم را احساس می کنم مانند دوران کودکی موقع دوچرخه بازی.

شهید فاریاب فارغ التحصیل رشته ریاضی محض و دارای ۵۵ درصد جانبازی بود که در ۸ فروردین ۱۴۰۱ به دلیل همان جراحات سخت به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

انتهای پیام/خبرنگار فاطمه ذاکری

لینک کوتاه خبر : QR Code For:  تجلیل خادمیاران کانون‌های خدمت رضوی منطقه ۱۴ از خانواده معظم شهید محمدرضا فاریاب

مطلب پیشنهادی

آیین «خادم یار رضوی» در فرهنگسرای رسانه؛ تجلیل از روانشناسان رضوی در مراسمی با حضور خانواده شهدا

بنیاد قرآن کشور با مشارکت کانون مشاوره و مددکاری خدمت رضوی استان تهران و فرهنگسرای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *