کانون  خدمت رضوی منطقه ۱۲ تهران برگزار کرد:

خادمیاران رضوی منطقه ۱۲ تهران در مراسم چهارشنبه اول هرماه هیات خدام الرضا(ع) شرکت کردند..

 

به گزارش شبکه خادمان رسانه ­ای کانون­ های خدمت رضوی استان تهران، خادمیاران کانون خدمت رضوی منطقه ۱۲ در هیئت خدام الرضا (ع) حسینیه شهدای نقوسان شرکت کردند.
قطره قطره از گوشه کنار شهر جاری شدند تا در خیابان ایران جمع شوند، خیابانی که کوچه پس کوچه هایش به نام شهیدی از شهیدان ولایتمدار است؛ آنانی که جهاد در راه خدا را به راحت جانشان ترجیح دادند تا راحت جان امروز ما شوند.
برخی از حاضران، با لباس خدمت خادمیاران رضوی بر تن حاضر شدند و در تدارک نهایی مراسم هستند.
خیابان قادری، که خیابان ۱۷ شهریور را به خیابان ایران می رساند و نام شهیدی دیگر بر آن است. در خیابان شهید قادری، به نبش کوچه ای می رسی که نامش زینت از نام شهید شکری گرفته است.
حسنیه شهدای نقوسان منطقه ۱۲ تهران، قرارگاه هیات خادمیاران است، هیاتی که اولین چهارشنبه هر ماه برگزار می شود تا حلقه وصل دوستان و خدمتگزاران رضوی در منطقه ۱۲تهران باشد .
همه مراسم را خادمیاران، با حال و هوایی خاص، سرشار از معنویت و اخلاص برعهده دارند.
یکی از قاریان کانون قرآن و عترت، آیه ۳۵ از سوره مبارکه نور را تلاوت می کند تا هیات خدام الرضا منطقه ۱۲ تهران در دی ماه رسما آغاز شود.
فاطمیه است و فاطمیه که می شود ناخودآگاه، دلت هوایی دو بضعه و پاره تن نبی می شود. این تعبیری که رسول مکرم اسلام در خصوص دخت یگانه و دردانه عالمین حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها و در خصوص وجود فرزند نازنین حضرت فاطمه (س)، حضرت ابالحسن، علی بن موسی الرضا علیه السلام فرمودند.
تلاوت قرآن که تمام می شود با نوای خوش یکی از خادمیاران کانون قرآن و عترت، خادمیاران ذکر و یادی از صاحب عزای ایام، حضرت حجه بن الحسن مهدی علیه السلام می کنند.
در ادامه برنامه هیات خدام الرضا منطقه ۱۲ تهران ، حدیث شریف کسا قرائت می شود و خادمیاران دلداده و بر لب، حدیث شریف را زمزمه می کنند.
در ادامه مراسم، با سخنرانی خطیب ارجمند، از معارف اهل بیت علیهم السلام کسب فیض کردند.
به مناسبت ایام، موضوع سخنرانی تحلیلی بر جایگاه و نقش زن در مکاتب مختلف و مکتب اسلام بود و باتاسی از سیره و زندگی حضرت زهرا سلام الله علیها به نقش و جایگاه حقیقی زن در اسلام، مطالبی را به حضار ارائه کردند.
ذکر دسته جمعی ، صلوات خاصه امام رضا(ع)، بخش دیگری از مراسم هیات خدام الرضا(ع) بود.
محبوب رضاست هرکه دل ریش تر
از کعبه صفای این حرم بیش تر
اینجاست طبیبی که ندارد نوبت
هردل که شکسته تر بود پیش تر
ذکر و زمزمه جانم رضا، جانم رضا خادمیاران و یاوران رضوی، فضای حسینه شهدای نقوسان منطقه ۱۲ تهران را معطر کرد.
ذکر مصیبت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و سینه زنی در رثا و عزای یگانه دردانه عالم، بنت الرسول، زوجه الوصی ، ام الحسنین و زینبین، صلوات الله علیهم اجمعین، خدام الرضا را عزادار مادر بزرگوار حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام کرد.
دست دشمن یار تنهای مرا از من گرفت
حامی افتاده از پای مرا از من گرفت
غنچه را نشکفته چید و شاخه را درهم شکست
آنقدر گویم که زهرای مرا از من گرفت
زمزمه زهرا جان خدام الرضا ، منطقه ۱۲ تهران ، با ذکر مرثیه یکی دیگر از مداحان و خادمیاران هیات خدام الرضا(ع) دل ها را به صحن های رضوی در ایام فاطمیه گره زد.
هیات خدام الرضا (ع)، با زمزمه حسین آرام جانم، حسین روح و روانم…  خادمیاران و دعا برای همه محبان و شیعیان و رفع ویروس منحوس عالمگیر کرونا از جهان پایان گرفت.
این مراسم که با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با ستاد کرونا برگزار شد، در ساعت ۱۹ با ذکر سرود خادمیاری، روزچهارشنبه اول دی ماه به پایان رسید.

لینک کوتاه خبر : QR Code For:  کانون  خدمت رضوی منطقه ۱۲ تهران برگزار کرد:

مطلب پیشنهادی

تجلیل از معلمان جانباز شهرری از سوی خادمیاران رضوی در هفته گرامیداشت مقام معلم

خادمیاران کانون ایثار و شهادت خدمت رضوی شهرری همزمان با ایام پاسداشت مقام معلم، از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *