پارکینگ‌های حرم مطهر رضوی در مشهد

از آنجایی که مشهد به عنوان مقصدی داخلی و پربازدید از سوی مردم به شدت مورد بازدید قرار می‌گیرد خیلی‌ها با ماشین شخصی و بعضا ماشین‌های اجاره‌ای در سطح شهر مشهد تردد می‌کنند و از این رو جای پارک با آن‌همه وسعت محوطه حرم و بازدیدکنندگانش اهمیت فراوانی دارد. به همین دلیل از قبل تدابیری اندیشیده شده که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

 

پارکینگ شماره ۱ حرم مطهر رضوی در مشهد

پارکینگ ۱ که در زیرگذر حرم مطهر امام رضا (ع) واقع شده و ورودی آن در ابتدای زیرگذر، از سمت خیابان شیرازی قرار دارد نزدیک‌ترین پارکینگ به حرم مطهر است که اغلب مغازه‌داران و کاسبان خیابان ماشین‌هایشان را در آنجا می‌گذارند. شما می‌توانید از طریق پله و پله برقی صحن جامع رضوی و همچنین از طریق آسانسور ضلع جنوبی بست شیخ طوسی به این پارکینگ برسید.

 

پارکینگ شماره ۲ حرم مطهر رضوی در مشهد

پارکینگ ۲ حرم در دسترس زائرین قرار ندارد و برای استفاده خدام و کارکنان حرم است. این پارکینگ زیر صحن کوثر و قسمتی از ضلع شرقی صحن جامع رضوی قرار گرفته که رینگ زیرگذر حرم در دسترس قرار می‌گیرد.

 

 

پارکینگ شماره ۳ حرم مطهر رضوی در مشهد

این پارکینگ مختص زائرین حرم مطهر است و ورودی خودرو به داخل آن از طرف خیابان نواب صفوی به سمت زیرگذر حرم قرار گرفته است. شما می‌توانید از طریق پله و پله برقی به داخل محوطه رفت و آمد کنید.

 

 

پارکینگ شماره ۴ حرم مطهر رضوی در مشهد

این تنها پارکینگ روباز حرم است که در طبقه همکف با حرم واقع شده است. این پارکینگ در ضلع شمالی دوربرگردان آیت الله شیرازی واقع شده و ورودی خودرو به آن از سمت خیابان طبرسی و زیرگذر در دسترس قرار گرفته است که شما می‌توانید از ضلع شمالی دوربرگردان آیت الله شیرازی و بست شیخ طوسی به این پارکینگ رفت و آمد کنید.

لینک کوتاه خبر : QR Code For:  پارکینگ‌های حرم مطهر رضوی در مشهد

مطلب پیشنهادی

طرح معین الضعفا چیست ؟

به یقین در نقاط مختلف و دوردست کشور افرادی وجود دارند که تاکنون از نعمت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *