مراسم اعتکاف در مسجد امام رضا علیه السلام شهرستان قرچک

به گزارش شبکه خادمان رسانه ای کانون های خدمت رضوی استان تهران، طبق هماهنگی های انجام شده با کمیته برگزاری اعتکاف شهرستان مقرر شدامسال کانون محله ای مسجد امام رضا (ع)برای اعتکاف برادران در نظر گرفته شود.

حجه الاسلام یاسر غفاری امام جماعت مسجد امام رضا (ع)ضمن تشریح برنامه های اجرایی در زمان اعتکاف عنوان داشت: در برنامه ریزی های انجام شده صبح ها یک ساعت قبل از سحری مناجات امیرالمؤمنین(ع) سپس اقامه نماز صبح و قرائت زیارت عاشورا و دعای عهد جزء برنامه های ثابت این سه روز بود.

وی ادامه داد: روزانه یک منبر سخنرانی توسط یکی از واعظین با موضوعات مرتبط با اعتکاف برای معتکفین تدارک دیده شده بود.

غفاری افزود: برای پنجشنبه شب دعای کمیل و صبح جمعه دعای ندبه و مداحی، روز شنبه قبل از ظهر دعای مجیر و بعدازظهر هم اعمال ام داوود را در برنامه ها داشتیم.

در آخرین روز اعتکاف حجه الاسلام حجت اله اسماعیلی امام جمعه شهرستان نیز در مراسم حاضر شد و از نزدیک با معتکفین دیدار و گفتگو داشت.

امام جمعه عنوان داشت: شمایی که در این مراسم بزرگ وارد شده اید توجه داشته باشید که ملائک خداوند رحمان به امر حضرت حق تعالی بر شما نازل شدند تا فقط ثواب های شما ثبت کنند چون در این محفل الهی فقط عبادت و نور معنوی است، اصلا ملائک مکافات و شر اجازه ورود نداشتند.

اسماعیلی گفت: از لحظه اول پرونده شما درحال پاک شدن از گناه و بر حسنات شما افزوده میشود، این توفیق بسیار بزرگی است که بنده ای که حضور در این جمع پر برکت را پیدا کرده است باید کمال بهره وری ببرد.

وی خاطرنشان کرد: پیغمبر اکرم (ص) فرمود: «معتکف وقتی که اعتکاف تمام شد از نظر ماهیت‌اش همچون بچه است که تازه از مادر متولد شده باشد»؛ یعنی اینجور پرونده اش صاف است.

در پایان مراسم معتکفین با بدرقه امام جماعت و هیئت امنا مسجد به خانه هایشان بازگشتند.

انتهای پیام/ خبرنگار رضا کریمیان

لینک کوتاه خبر : QR Code For:  مراسم اعتکاف در مسجد امام رضا علیه السلام شهرستان قرچک

مطلب پیشنهادی

برگزاری آئین غبار روبی امام زاده اسماعیل توسط خادمیاران رضوی منطقه ۳ تهران

آئین غبار روبی آستان مقدس امام زاده اسماعیل محله زرگنده با حضور خادمیاران رضوی منطقه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *