حضور دبیر کانون های خدمت رضوی استان تهران در مراسم معنوی اعتکاف منطقه هجده تهران

مراسم معنوی اعتکاف ویژه جوانان و نوجوانان در مسجد امام حسن مجتبی(ع) به همت خادمیاران کانون های خدمت رضوی منطقه هجده تهران برگزار شد.

به گزارش شبکه خادمان رسانه ای کانون های خدمت رضوی استان تهران، مراسم اعتکاف ویژه جوانان و نوجوانان، پنجم تا هفتم بهمن‌ماه امسال مصادف با سه روز نورانی رجب به همت کانون خدمت رضوی منطقه هجده در محله یافت آباد شهرک امام خمینی (ره) مسجد امام حسن مجتبی(ع) برگزار شد.

در این مراسم پر فیض صفر علی براتلو دبیر کانون های خدمت رضوی استان تهران حضور پیدا کرد و برای خادمیاران، یاوران رضوی و سایر شرکت کنندگان به ایراد سخن پرداخت.

براتلو در ابتدای این مراسم، سالروز ولادت با سعادت امیرالمومنین حضرت علی(ع) و آغاز ایام البیض(اعتکاف) در سخنانی پیرامون ویژگی های شخصیتی و جایگاه حضرت علی(ع) سخنانی ایراد کرد.

وی در ادامه بیان داشت: دعای معتکفین عزیز در حق خود و دیگران موجب نزدیکتر شدن قلوب ملت و مسئولین خواهد شد و اتحاد و انسجام ملی را پررنگ خواهد نمود.

دبیر کانون های خدمت رضوی استان تهران اذعان داشت: حضرت علی علیه السلام عاشق و محبوب خدا بود و هم خدا را دوست داشت و هم عاشق رسول خدا بود و تمام زخم ها را به جان خرید اما نگذاشت که حتی یک زخم به جان رسول خدا باشد و لقب حیدر کرار را گرفت.

وی در بخش دیگری از سخنانش پیرامون اهمیت اعتکاف در ایام جوانی تاکید کرد و گفت: اعتکاف یک عبادت ترکیبی است و یک بعدی نیست، یعنی ما در اعتکاف همزمان نماز، روزه و مناجات با خدا را داریم که هر کدام آثار و اسرار خاصی دارد.

براتلو خطاب به جوانان و نوجوانان معتکف ادامه داد: جا دارد در مراسم اعتکاف یاد و خاطره سردار دلها و شهیدان همیشه جاوید را گرامی بدارید و با انتخاب یکی از شهیدان پیوند اخوت و دوستی با او ببنیدید که همواره در کنار ولایت و رهبری مدافع ارزش های اصیل اسلام و انقلاب خواهید بود.

وی تاکید کرد: در اسفند ماه سال جاری یکی از مهم ترین و حساس ترین انتخابات را پیش روی داریم در حالی که دشمنان و بدخواهان از ماه ها پیش همواره بر طبل ناامیدی و سیاه نمایی می کوبند اما حضور گسترده و حداکثری مردم توطئه های آنان را نقش بر آب خواهد کرد.

براتلو با استناد به منویات مقام معظم رهبری بیان داشت: همگان وظیفه دارند که دوستان و مخاطبین خود را به شرکت در این آزمون بزرگ تشویق و دعوت کنند تا برگ زرین دیگری بر افتخارات این مرز و بوم افزوده شود.

وی در پایان سخنان خود خطاب به معتکفین گفت: محرمات اعتکاف انسان را به یاد حج می‌اندازد و اعتکاف نوعی جهاد تبیین است و همچنین فرصت خوبی برای تلاش در این عرصه و اجرای برنامه‌های آموزشی و بصیرتی می‌باشد.

انتهای خبر / خبرنگار علی نبوی راد

لینک کوتاه خبر : QR Code For:  حضور دبیر کانون های خدمت رضوی استان تهران در مراسم معنوی اعتکاف منطقه هجده تهران

مطلب پیشنهادی

مساجد منطقه نوزده تهران عطرآگین‌تر از همیشه با حضور خادمیاران رضوی در دهه کرامت

خادمیاران کانون خدمت رضوی منطقه نوزده تهران، در اقدامی ابتکاری، در طول دهه کرامت، هر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *