محفل معنوی هیئت خدام الرضا(ع) در منطقه ١۴ تهران برگزار شد

اولین شب اقامه عزای ایام فاطمیه و شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) هیئت خدام الرضا(ع) منطقه ١۴ در مسجد فاطمیه دولاب که متبرک به نام مقدس حضرت فاطمه زهرا(س) است، برگزار شد.

 

به گزارش شبکه خادمان رسانه ­ای کانون­ های خدمت رضوی استان تهران، خادمیاران رضوی و دلدادگان امام رئوف(ع) منطقه ١۴ تهران به مناسب سالروز شهادت بانوی بی حرم حضرت صدیقه کبری(س) به همراه جمعی از نمازگزاران و مردم شریف منطقه، با توفیقات امام رئوف(ع) اولین شب عزاداری ایام فاطمیه را با رعایت شیوه نامه های بهداشتی جمعه شب ۱۷ دی ماه در مسجد فاطمیه دولاب، برگزار کردند.
این مراسم همزمان با نوای ملکوتی اذان مغرب در مسجد فاطمیه محله دولاب دارالمومنین تهران شروع شد و پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء با قرائت قرآن کریم و توضیحات مختصری در خصوص آیه مودت فضای معنوی محفل، مضاعف گردید.
حجت الاسلام والمسلمین بدری با سخنانی در مورد حضرت فاطمه زهرا(س) به تشریع مظلومیت ایشان پرداخت و گفت: آن حضرت شخصیت مظلوم تاریخ است که ظلم به ایشان ظلم به همه دنیا بوده و عالَم از آن زمان تاکنون به خاطر این ظلم، متضرر شده است.
وی در خصوص ابعاد مظلومیت آن حضرت در منابع عام (متون اهل تسنن) ادامه داد: در تاریخ اسلام که به بسیاری از جزییات مانند نام و مشخصات شتر حضرت رسول(ص) که بعضا بدون فایده نیز می باشد توجه شده است ولیکن حتی مختصری از شهادت دختر پیامبر(ص) مطلبی نیامده و سندی مبنی بر شهادت ایشان، موجود نیست.
وی بیان کرد: بعد از رحلت پیامبر اکرم(ص) عده ای قلیل که قدرت را بدست آورده بودند بدلیل تحدیدی که حضرت زهرا(س) برای آنها و قدرتشان داشت،‌ اقدام به حذف آن حضرت کردند و لذا ظرف مدت چند ماه حضرت فاطمه(س) به شهادت رسیدند. اقدامات دشمنان برای حذف آن حضرت صرفا معطوف به شهادت ایشان نبوده است و آنها قرنها است که می کوشند تا نام و یاد حضرت فاطمه(س) را نیز از اذهان تاریخ، حذف نمایند.
وی ادامه داد: ایام فاطمیه را می توان به عنوان ناموس عقاید شیعه دانست و تلاش بر کتمان و حذف حضرت فاطمه(س) و پررنگ کردن یکی از همسران پیامبر(ص) بوده و می باشد. دشمنان با ترویج مطالبی مانند تاکید بر اینکه بزرگترین افتخار آن حضرت،‌ دختر پیامبر بودن ایشان است جایگاه آن حضرت را پایین بیاورند در صورتیکه این موضوع کوچکترین افتخار اوست و بیشتر از اینکه حضرت زهرا(س) به فرزندی حضرت رسول(ص) افتخار می کردند،‌ حضرت محمد(ص) از داشتن اینچنین دختری خوشحال بودند و به ایشان افتخار می کردند.
در ادامه ایشان اظهار داشتند: هم اکنون نیز مظلومیت حضرت زهرا(س) ادامه دارد و تمام تلاش وهابیت کم رنگ کردن وجود ایشان از تاریخ و اذهان مردم و پررنگ کردن نقش و جایگاه یکی از همسران پیامبر(ص) می باشد.
مطلع نهایی سخنرانی ایشان با ذکر مصیبت وجود مقدس حضرت زهرای مرضییه قرین شد و مراسم با مداحی و سوگواری و سینه زنی ادامه پیدا کرد. در انتها، با قرار عاشقی حمل پرچم متبرک رضوی در بین خادمیاران و حضار انجام و پس از عرض ارادت به ساحت مقدس امام رئوف(ع)، با زمزمه شعر معروف “ای صفای قلب زارم هر چه دارم از تو دارم” دل های حاضرین راهی صحن و سرای امام مهربانی ها شد و خاتمه مراسم با جمع خوانی صلوات خاصه حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) توسط همه حاضرین قرین شد. در پایان حاضرین مهمان سفره کرامت رضوی بودند.
گفتنی است که این محفل معنوی تا روز سه شنبه ۲۱ دی ماه هرشب همزمان با نماز مغرب و عشا در مسجد فاطمیه دولاب برگزار می شود.

لینک کوتاه خبر : QR Code For:  محفل معنوی هیئت خدام الرضا(ع) در منطقه ١۴ تهران برگزار شد

مطلب پیشنهادی

روایت دیدار متفاوت خادمیاران کانون ایثار و شهادت منطقه ۱۴ با مادران‌ شهید حمیدرضا اسداللهی

شهید حمیدرضا اسداللهی که از فعالان جبهه فرهنگی در خارج از مرزهای ایران اسلامی بود، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *