محافل عزاداری تعظیم شعائر دین است

امام جمعه شهرقدس در مراسم عزاداری شب شهادت امام رضا(ع) با اشاره به اینکه محافل عزاداری تعظیم شعائر دین و احیا امر پیامبر است گفت: این مجالس موجب نزدیک شدن دل‌ها، بهره‌مندی از رحمت الهی شده و آموزش معارف اهل‌بیت علیهم‌السلام موجب هدایت انسان‌هاست.

به گزارش شبکه خادمان رسانه ای کانون های خدمت رضوی استان تهران ؛ همزمان با شب شهادت علی‌بن موسی الرضا علیه‌السلام مراسم عزاداری در مسجد امام رضا علیه‌السلام شهرقدس برگزار شد.

این مراسم در معیت پرچم متبرک امام رضا علیه‌السلام با حضور خادمیاران رضوی و مداحی ذاکر اهل‌بیت علیهم‌السلام و ذکر صلوات خاصه و قرائت زیارت امام رضا علیه‌السلام و روضه‌خوانی همراه بود.

حجت الاسلام رضا جوکار امام جمعه شهرقدس در سخنرانی این مراسم اظهار کرد: مجالس و محافل عزاداری تعظیم شعائر دین است و احیا امر پیامبر اسلام(ص) موجب نزدیک شدن دل‌ها و بهره‌مندی از رحمت الهی است.

وی گفت: آموزش معارف اهل‌بیت علیهم‌السلام موجب هدایت انسان‌هاست و معصومین علیهم السلام با خوبی کردن، تواضع و فروتنی با مردم رفتار می‌کردند.

وی با تاکید بر اینکه فرزندان خود را در این محافل حاضر کنید، افزود: کسانیکه محل زندگی خود را ناامن می‌کنند و دست به اقدامات هنجارشکنانه میزنند از معارف دین فاصله گرفته‌اند.

امام جمعه شهرقدس ادامه داد: خواندن نماز اول وقت از صفات شیعه است و نماز موجب بیمه شدن جامعه می‌شود و مساجد باید در اجرای این امر پیشتاز باشند و با راه‌اندازی مراکز فرهنگی و پایگاه بسیج محلی برای اجتماع نوجوانان و جوانان ایجاد کنند.

لینک کوتاه خبر : QR Code For:  محافل عزاداری تعظیم شعائر دین است

مطلب پیشنهادی

برپایی میز خدمت مشاوره فرصتی برای خدمت به دلدادگان امام هشتم

خادمیاران کانون مشاوره و مددکاری خدمت رضوی منطقه ۶ تهران با ارائه خدمات روانشناسی نقشی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *