سرچشمه تهران، سرچشمه خادمیاران

نشست مشترک کانون‌های وقف ونذر و عمومی کانون خدمت رضوی منطقه ۱۲ تهران برگزار شد.

 

به گزارش شبکه خادمان رسانه ای کانون های خدمت رضوی استان تهران، اولین نشست مشترک خادمیاران کانون های وقف و نذر و عمومی منطقه ۱۲ تهران در سالن اجتماعات مجموعه فرهنگی و هنری سرچشمه تهران واقع در شهادتگاه شهدای هفت تیر برگزار شد.

این گردهمایی با هدف هماهنگی و یکپارچه سازی هدفمند خدمت رسانی خادمیاران و با حضور خادمیاران دو کانون وقف و نذر و عمومی برگزار شد.

در این گردهمایی خادمیاران کانون های خیرین و عمومی منطقه ۱۲ تهران، پس از قرایت قرآن و صلوات خاصه امام علی بن موسی الرضا علیه السلام بصورت جمعی همخوانی کردند.

همچنین مداحی ویژه میلاد سید الکریم ، حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام با اجرای مداح اهل بیت و ذکر سرود خادمیاری با جمع خوانی حاضران در سالن اجتماعات سرچشمه تهران، طنین انداز شد.

این گردهمایی با سخنرانی مصطفی خوش صحبتان جانشین کانون خدمت رضوی منطقه ۱۲ تهران ادامه یافت.

خوش‌صحبتان پس از توضیح پیرامون خدمات انجام شده در چندماه گذشته، به نیازهای جاری برای انجام خدمات و خدمت رسانی به نیازمندان و محرومان اشاره کرد و ضرورت مشارکت فردی و جمعی برای پشتیبانی مالی و عملی، با توجه به شرایط اقتصادی و افزایش فاصله طبقاتی و خط فقر در چند سال اخیر را یادآور شد و در ادامه، به ۱۰ راهکار عملی برای تقویت و پشتیبانی از خدمات و فعالیت های خادمیاران اشاره داشت.

همچنین بهبود فعالیت های فردی، توصیه و جلب مشارکت دوستان و بستگان، استفاده از بستر فضای مجازی و گروه های مربوط، تامین اقلام و اجناس درصورت ناکافی بودن تمکن مالی برای پرداخت نقدی، اهدای ملزوماتی که به دلایل مختلف مورد استفاده خانواده و بستگان نیست ، فرصت های شغلی و محله ای ، همکاران ، کسبه محل و … بعضی از عناوین راهکارهای امکان مشارکت بیشتر است که جانشین کانون خدمت رضوی منطقه ۱۲ تهران به آنها اشاره کرد.

مساعدت بیشتر اعضای کانون وقف و نذر، با عنایت به شیوع و تبعات ویروس کرونا و همچنین آسیب های متعدد اقتصادی و فرهنگی که بدلیل نوسانات و تورم اقتصادی، خصوصا در یکسال اخیر پدید آمده مورد تاکید وی بود.

علاوه بر این با توجه و اهتمام به تعهد اخلاقی و شرعی که اعضای کانون ها نسبت به انجام خدمت دارند، اقتضا می کند که خادمیاران مشارکت بیشتری داشته باشند.

وی در ادامه گفت: امام رضایی شدن ۱۲ محله منطقه ۱۲ تهران، با فعالیت خادمیاران در بخش ها و کانون های تخصصی و عمومی ممکن می شود و رسیدگی به نیازهای متنوع اقتصادی، فرهنگی، بهداشتی و درمانی، آموزشی، حقوقی، عمرانی و… با همکاری افراد متخصص و کارشناسان ممکن می شود .

وی با اشاره به اینکه این خدمت زیر سایه خورشید ولایت و عنایت امام مهربانی فراهم شده است، گفت: تقویت کانون های موجود، تکمیل کمبود و خلاء های کانون های موجود، ضروری است.

ادامه گردهمایی کانون های خیرین و عمومی، با سخنان ابراهیم حمیدی مسئول کانون عمومی همراه بود و نکاتی در خصوص تقویت و نیازهای مورد انتظار کانون تخصصی مطرح شد.

همچنین فعالیت بیشتر در پویش هایی که آستان قدس برگزار می کند محور دیگر مطالب بود.

حمیدی در این خصوص افزود : محله های قیام، کوثر و خانی آباد تهران ، از محلات محروم منطقه ۱۲ و نیازمند تمرکز بیشتری برای خدمت رسانی است.

مسئول کانون عمومی خدمت رضوی منطقه ۱۲ تهران در بخش پایانی سخنان خود گفت : اگر افرادی مایل به ارایه خدمت بیشتری هستند اعلام کنند تا در محلات مورد نیاز و فعالیت و خدمات مورد انتظار بکار گرفته شوند.

پس از آن ، ثمین سلطانی پناه مسئول کانون های خدمت رضوی منطقه دوازده توضیحاتی پیرامون مشکلات و معضلات مورد مواجهه خادمیاران با سامانه خادمیاری ارایه کرد .

تغییر رمز ورود ، نحوه ثبت گزارش و استفاده از بخش های مختلف سامانه از جمله بخش های آموزشی موجود در سامانه بخشی از توضیحاتی بود که مطرح شد.

توجه به فرآیند گزینش، انجام آموزش و آزمون حرم شناسی ، عناوین کانون ها و عرصه های خدمت، تعیین وضعیت و… توضیحات پایانی ایشان برای بهبود استفاده از سامانه و شیوه ثبت و انجام گزارش خدمت توضیح داده شد.

در پایان این گردهمایی، به پرسش های حضار پاسخ داده شد و با ذکر نام و یاد امام رضا علیه السلام و دعای فرج و سلامتی امام زمان عج الله تعالی فرج الشریف و سلامتی رهبر معظم انقلاب به پایان رسید.

لینک کوتاه خبر : QR Code For:  سرچشمه تهران، سرچشمه خادمیاران

مطلب پیشنهادی

پرچم متبرک رضوی در جمع عزاداران شهادت امام صادق(ع) منطقه ۲۱

پرچم متبرک رضوی مجلس عزاداران شهادت شیخ الائمه امام صادق علیه السلام، تهرانسر را متبرک …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *