روایت دیدارهای خادمیاران با خانواده شهدا به مناسبت دهه کرامت

خادمیاران کانون خدمت رضوی منطقه ۱۰ تهران ، در دهه کرامت با ده خانواده شهید دیدار کردند.

به گزارش شبکه خادمان رسانه ای کانون های خدمت رضوی استان تهران، خادمیاران کانون ایثار و شهادت منطقه ده در هفتمین روز از دهه کرامت در منزل شهید والامقام محمدبراتی حضور یافته و فضای منزل این شهید را مالامال از عطر و بوی رضوی نمودند.

روایت دیدار هفتم :

شهید محمد براتی افسر ارتش بود. او در سن ۳۹ سالگی درهشتم فروردین سال ۱۳۶۰ در منطقه عملیاتی سوسنگرد بر اثر اصابت ترکش خمپاره از پشت به قلبش به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

همسر شهید با بیان خصوصیات اخلاقی همسرش گفت: ۱۸ سال با محمد زندگی کردم. اخلاقش واقعا خوب و از لحاظ ادب بی نظیر بود, از این شهید عزیز ۵ فرزند به یادگار مانده است.

پسر این شهید گفت: پدر من واقعا نمونه بود، اهل عبادت و مناجات بود.

دختر شهید براتی گفت: چند روز قبل از اعزام به جبهه پدرم خیلی نهج البلاغه می خواند. وقتی علت این کار را از او پرسیدم گفت: من بعد از چند روز به جبهه می روم می خواهم بدانم مولایم علی (ع) چه دستوراتی درباره برخورد با سربازان تحت امرم داده اند.

وی افزود: من در خواب پدرم را دیدم و پرسیدم بابا کجا هستی؟ جواب داد: من در لشگر جوادالائمه ام.

داماد این خانواده گفت: شهید براتی آرزوی زیارت امام رضا ع داشت و نتوانست به این آرزو برسد ولی شما امروز آرزوی او را برآورده کردید و به منزلش آمدید.

روایت دیدار هشتم :

در هشتمین روز از دهه کرامت، خادمیاران کانون ایثار و شهادت منطقه ده در منزل شهید والامقام علی قربانخانی حضور یافته و به مادر معزز و گرامی این شهید ادای احترام کردند.

شهید علی قربانخانی، بعنوان یک بسیجی دلاور یکی از محافظین آیت الله کاشانی بود که داوطلبانه جهت خدمت در مناطق عملیاتی بصورت خدمت وظیفه عازم مناطق عملیاتی گردید.

این رزمنده غیور در سن بیست سالگی خود، بعد از گذراندن بیست ماه خدمت، در منطقه عملیاتی مهران بر اثر اصابت ترکش به ناحیه سر به درجه رفیع شهادت نائل آمده است.

این دیدار در فضایی کاملا صمیمی و رضوی با حضور اعضای محترم این خانواده برگزار و مادر شهید قربانخانی از حضور خادمیاران رضوی بسیار خرسند و خوشحال شد.

این مادر بزرگوار در سخنانی شهادت فرزندش را افتخاری برای خود برشمرد و گفت: کاش من چندتا پسر داشتم و همه را در راه اسلام و قرآن هدیه می دادم.

مادر شهید افزود : شب شهادت پسرم هم من و هم پدر مرحومش، خواب شهادتش را همزمان در یک شب دیدیم و صبح همان روز خبر شهادتش را آوردند.

خواهران و یکی از برادران شهید قربانخانی نیز در بیاناتی از خصوصیات اخلاقی برادر شهیدشان مطالبی را ایراد کردند.

روایت دیدار نهم :

درنهمین روز از دهه کرامت، خادمیاران کانون ایثار و شهادت منطقه ۱۰ با حضور در منزل شهید والامقام داود بازبندی به مادر بزرگوار این شهید ادای احترام کردند.

بنا بر گفته مادر شهید، داود بازبندی بسیار محصلی باهوش و درس خوان بود. به منطقه اعزام می شد و برای دادن امتحان به مدرسه می آمد و با نمرات بالایی قبول می شد.

مادر شهید افزود: پسر شهیدم عاشق امام رضا علیه‌السلام بود و هر ساله به زیارت حضرت علی بن موسی الرضا مشرف می شد.

مادر شهید ادامه داد : پسرم برای بار دوم به جبهه رفت و شهید شد. بار آخری که می خواست از ما خداحافظی کند وداع عجیبی داشت. من و پدرش را در آغوش گرفته بود و رها نمی کرد.

مادر شهید خاطرنشان کرد : من افتخار می کنم که پسرم این راه را انتخاب کرد و همین الان هم اجازه می دهم بقیه بچه هایم تا مرز شهادت از اسلام و مملکت دفاع کنند.

این مادر قهرمان، مادر شهید داود بازبندی و خواهر شهید علی اکبر خنجری است.

شهید داود بازبندی در مرحله اول عزیمت به جبهه در کردستان مجروح شده و در اعزام دوم در سن ۱۷ سالگی در عملیات کربلای ۵ در منطقه عملیاتی شلمچه به درجه رفیع شهادت نائل آمده است.

در پایان این دیدارها یک تکه فرش متبرک حرم امام رضا (ع) و هشت عدد نبات متبرک از آستان قدس رضوی به این خانواده های شهدا تقدیم شد.

لینک کوتاه خبر : QR Code For:  روایت دیدارهای خادمیاران با خانواده شهدا به مناسبت دهه کرامت

مطلب پیشنهادی

در آستانه دهه کرامت؛

کانون خدمت رضوی شهرستان تهران آغاز به کار کرد/ بزرگترین پرچم رضوی در پایتخت به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *