اجتماع امام رضایی ها در میدان خراسان برگزار شد

چایخانه حضرتی و جشن بزرگ میلاد امام رضا(ع) در هشتمین شب دهه کرامت با حضور خادمیاران خدمت رضوی منطقه ۱۰ اجرا شد.

به گزارش شبکه خادمان رسانه ای کانون های خدمت رضوی استان تهران، میدان خراسان از دیر باز در ابتدای مسیر حرکت زائران به سمت مشهد و حرم امام رضا (ع) بوده است به همین خاطر جشن میلاد ثامن الحجج (ع)، عصر هشتمین روز ماه خرداد در میدان و خیابان خراسان با حضور کانون های خدمت رضوی مناطق مختلف از جمله منطقه ۱۰ برگزار شد.

وقتی وارد محدوده خیابان خراسان و میدان خراسان میشوی روی در و دیوار اسم امام رضا علیه السلام و حضرت معصومه (س) و مهر خواهر برادری به چشم می خورد و موکب کانون های مناطق مختلف ، غیر از حال و هوای امام رضایی ، یادآور موکب های اربعینی است ، پرچم بزرگی که بالای جایگاه مراسم بود با نسیم ، به حرکت در می آید .

در کنار موکب های مختلف ، خادمیاران کانون خدمت رضوی منطقه ۱۰ در موکب در تکاپو بودند ، بوی کندر و اسپند در فضای خیابان خراسان به مشام می رسید و خیمه گاهی که روی کتیبه آن نوشته شده ، چایخانه حضرت رضا (ع) نمایان می شود، خادمیاران رضوی منطقه ، بطور مرتب مشتریان شربت زعفرانی که با تخم شربتی مخلوط شده را تامین می‌کردند یکی شربت می‌ریخت و دیگری مردم را با ذکر صلوات بلند به استفاده از این شربت لذیذ دعوت می‌کرد . خادمی دیگر هم جعبه شیرینی بزرگی را در دست گرفته و یکی دیگر هم شکلات تعارف می کند، در گوشه چایخانه بطری‌های آب معدنی گوارا چیده شده بود .

نمایی از پنجره فولاد حرم امام رضا (ع) کنار موکب نصب شده با پوستر ها و بنر هایی از گنبد و بارگاه حرم آقا علی بن موسی الرضا (ع) و تندیس سردار سلیمانی مردم را به سمت خود جهت گرفتن عکس یادگاری جذب می کرد.

گروه سرود دختران و پسران کاروان نور اجرای برنامه داشتند و دل عاشقان اهل بیت علیهم السلام را به پرواز کشیدند.

مرشد شیر افکن به همراه نوجوانان باستانی کار ، با انجام حرکات باستانی مثل چرخ و شنا و میل و پرتاب میل به اجرا برنامه پرداختند .

در کنار چایخانه میز های خدمت مشغول خدمت رسانی بودند ، کارشناسان میز سلامت سرگرم سنجش فشار خون و تست قند مراجعین بودند .

در میز خدمت دیگری، خادمیار خانم و آقا مشغول خطاطی و خلق عبارات زیبا از اسم و القاب ائمه معصومین علیهم السلام و جملات ِمعروف و حکیمانه بزرگان دین و دانش بودند و آنها را به متقاضیان هدیه می‌ دادند.

در کنار میز خدمت بعدی یک صف طولانی از کودکان هفت هشت ساله منتظر فرارسیدن نوبت خود بودند تا صورت زیبای کودکانه شان بدست یک خواهر خادمیار هنرمند پرحوصله شباهتی به یک شخصیت کارتونی و جانوری ،نقاشی شود.

در خیمه کبوترانه میز بزرگی در وسط قرار داشت که دور تا دور آن را کودکان گرفته و سرگرم نقاشی بودند ، که البته هدایایی شامل پرچم و پیشانی بند یا علی بن موسی الرضا (ع) و بادکنک هم برای بچه‌ها در بر داشت.

عجب جمعیتی واستقبال بی نظیری ،شادی و نشاط ، ذوق و شوق را در دل و صورت و روح مردم کاملا مشهود بود که با نور افشانی به اوج رسید.

حسن ختام برنامه توزیع غذای حضرتی بود که بین آحاد مردم و عاشقان امام رضا (ع) پخش شد.

لینک کوتاه خبر : QR Code For:  اجتماع امام رضایی ها در میدان خراسان برگزار شد

مطلب پیشنهادی

سفره افطاری ساده در سالروز ولادت امام حسن مجتبی علیه‌السلام کریم اهل بیت

افطاری در کنار خانواده‌های‌ معظم شهدای مدافع حرم تیپ فاطمیون اسلامشهر  به گزارش شبکه خادمان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *