دیدار خادمیاران منطقه ۱۴ تهران با خانواده شهیدان جنگروی

خادمیاران منطقه ۱۴ تهران، در شب وفات حضرت ام البنین(ع) با خانواده شهیدان جنگروی دیدار کردند.

 

به گزارش شبکه خادمان رسانه ای کانون های خدمت رضوی استان تهران، خادمیاران کانون ایثار و شهادت منطقه ۱۴ با همراهی خادمیاران کانون بانوان و خانواده منطقه، همزمان با شب رحلت زوجه امیرالمؤمنین، حضرت ام البنین(ع) در معیت پرچم متبرک حرم امام رضا(ع) با حضور در بیت برادران شهید جنگروی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره این شهیدان والامقام، هدایا متبرک حرم مطهر رضوی را به خانواده این شهیدان والامقام اهدا کردند.
در این مراسم که مردم مومن و انقلابی، همرزمان شهیدان و بسیجیان محله نیز حضور داشتند، پس از نوحه خوانی و عزاداری و عرض ارادت خدمت علی بن موسی الرضا(ع) از خانواده شهید با اهدا تبرکات رضوی، تمثال شهید سلیمانی و قطعه فرش متبرک حرم تقدیر شد.
شهید جعفر جنگروی در سال ۱۳۳۳ در فریدن اصفهان در خانواده ‌ای با تقوا و متعهد چشم به جهان گشود. یک ساله بود که خانواده‌اش به تهران مهاجرت کردند.
جعفر جنگروی، هنگام شروع جنگ تحمیلی، در لبنان به سر می‌برد، که به محض اطلّاع از شروع جنگ، از راه زمینی خود را به کشور رساند و بلافاصله راهی جبهه غرب گشت و مدّت شش ماه مستمر در آن جا ‌ماند.
او در جبهه غرب نیز رشادتهای زیادی از خود بروز داد. از این رو، به عنوان معاون فرمانده اطلاعات عملیّات محور غرب برگزیده ‌شد. در طراحی و اجرای جنگهای نامنظم و چریکی، نقش فعّال از خود ارائه داد و ضربات مهلکی از این طریق به دشمن وارد آورد. جنگروی از اوایل سال ۱۳۶۰ مدتّی به عنوان مسئوول طرح و برنامه عملیات تهران منصوب شده و منشأ خدمات ارزنده‌ای در این واحد ‌شد.
وی اواخر سال ۱۳۶۰ با دختری پاکدامن و پارسا ازدواج کرد و حضورش را در جنگ، شرط ازدواج قرار ‌داد. یک ماه پس از ازدواج راهی جبهه جنوب ‌شد و در عملیّات فتح المبین شرکت ‌کرد. پس از آن در عملیات مهم بیت المقدس حضور فعال یافت و در پاکسازی جاده شلمچه نقش مؤثری ایفا نمود.
جعفر جنگروی، پس از ماهها مجاهدت و ایثارگری، در عملیات والفجر ۸ در منطقه عملیاتی فاو در روز ۲۷ بهمن ۱۳۶۴ در سن ۳۱ سالگی بر اثر اصابت ترکش، به درجه رفیع شهادت نایل آمد.
برادر ایشان شهید علی جنگروی بیست و سوم دی ۱۳۴۰، در فریدن اصفهان چشم به جهان گشود. تا پایان دوره متوسطه در رشته ریاضی درس خواند و دیپلم گرفت. به عنوان پاسدار در جبهه حضور یافت.
در عملیات رمضان در شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان در یک مرداد سال ۶۱ به فیض شهادت نائل شد اما پیکرش در منطقه باقی ماند و مانند مادرش حضرت زهرا(س) بی نام و نشان باقی‌ماند. سرانجام در عملیات کاوش شهدا پیکر مطهرش تفحص شد اما به دلیل آنکه نشانی از او باقی نمانده بود به عنوان شهید گمنام شناسایی شد.
او به همراه ۷ همرزم دیگرش در پنجم مهرماه سال ۸۰ در مراسم باشکوهی در شهرک ولایت سپاه واقع در جنب دانشگاه امام حسین(ع) به خاک سپرده شد. او پس از ۱۶ سال گمنامی با آزمایش DNA شناسایی شد و پایانی بود بر گمنامی او و چشم انتظاری مادرش.
در پایان مراسم در میان حاضرین بسته های فرهنگی به مراه شکلات و نمک متبرک توزیع شد و همگی مهمان سفره ی کرامت اهل بیت(ع) بودند.

لینک کوتاه خبر : QR Code For:  دیدار خادمیاران منطقه ۱۴ تهران با خانواده شهیدان جنگروی

مطلب پیشنهادی

تقدیر از مادران دارای ۳ فرزند در منطقه ۲۱

همزمان با هفته جمعیت و دهه کرامت از مادران دارای ۳ فرزند تقدیر شد. به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *