دیدار با خانواده شهید گواری در منطقه ۱۳ تهران

جمعی ازخادمیاران و یاوران رضوی منطقه ۱۳ تهران همزمان با یوم الله دهه فجر با خانواده شهید غلام رضا حامدی گواری دیدار کردند.

به گزارش شبکه خادمان رسانه ای کانون های خدمت رضوی استان تهران، به مناسبت ایام الله دهه فجر در روز جمعی از خادمیاران خدمت رضوی منطقه ۱۳ تهران با قرائت صلوات خاصه حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام خدمت خانواده شهید والامقام غلام رضا حامدی گواری رسیده و از مقام شامخ شهدا و صبر و استقامت خانواده های شهدا تجلیل کرده و لوح تقدیر و هدایای متبرک رضوی تقدیم خانواده شهید شد.
در این دیدار که مصادف با سالروز شهادت حضرت امام علی النقی الهادی علیه السلام بود، خادمیاران امام رئوف به مرثیه خوانی پرداخته و بر داغ امام هادی(ع) و اهل بیت علیهم السلام اشک ماتم ریختند. سپس پدر و مادر شهید خاطراتی از فرزند شهیدشان در آخرین وداع با ایشان و همچنین نحوه شهادتشان برای میهمانان بیان کردند.

شهید غلامرضا حامدی گواری در سال ۱۳۵۶، در روستای گوار اراک به‌دنیا آمد. او تا ششم ابتدایی در روستا بود و در سال ۱۳۶۸، با خانواده به تهران مهاجرت کرده و تا دوم دبیرستان به تحصیل ادامه داد و پس از آن برای کمک به خانواده، به همکاری با پدر در شغل گچ‌کاری مشغول شد. وی پس از مدتی به خدمت سربازی رفت و در نیروی انتظامی مشغول به خدمت شد و دوره آموزشی را در شهرستان زابل گذراند و سپس به پادگان ویژه ناحیه آذربایجان غربی منتقل شد و در دو ماه آخر خدمت نیز به تایباد فرستاده شد.
شهید گواری در آخرین مرخصی که به تهران برای دیدار خانواده آمده بود، به مادر می‌گوید: «مادر جان! نامه‌ای برای شما به یادگار گذاشته‌ام که بعد از رفتنم آن را بخوانید.» و روز بازگشت به پادگان، وقتی مادر او را از زیر قرآن رد می‌کرد، یک شیرینی به مادر می‌دهد و می‌گوید: «مادر! این شربت و شهد شهادت است.» وی سرانجام در ۲۷ شهریورماه ۱۳۷۶، در پشت ارتفاعات معروف به مگسو در تایباد، در درگیری با اشرار مسلح به درجه رفیع شهادت رسید.

لینک کوتاه خبر : QR Code For:  دیدار با خانواده شهید گواری در منطقه ۱۳ تهران

مطلب پیشنهادی

خادمیاران رضوی منطقه نوزده، منادیان عشق و ارادت در قلب پایتخت

دیروز، خیابان‌های تهران غرق در عطر و بوی رضوی و شور و شوق وصف‌ناپذیری بود. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *