خادمیاران کانون سلامت تهران به بیماران خیریه بهشت امام رضا(ع)خدمت رسانی می کنند

نشست تخصصی مسئولین کانون های خدمت رضوی سلامت استان تهران و خادمیاران پزشک درموسسه خیریه بهشت امام رضا علیه السلام برگزار شد.

به گزارش شبکه خادمان رسانه ای کانون های خدمت رضوی استان تهران، جلسه ماهیانه کانون های خدمت رضوی سلامت استان تهران با حضور علیرضا جانه دبیرکانون های خدمت رضوی استان تهران، یوسف اصلانی مدیر موسسه خیریه بهشت امام رضا علیه السلام، جمعی از خیرین دندانپزشک و مسئولان کانون های سلامت در موسسه خیریه بهشت امام رضا علیه السلام همراه با ذکرصلوات خاصه در منطقه ۵ تهران برگزار شد.

علیرضا جانه دبیر کانون های خدمت رضوی استان تهران در رابطه با برگزاری این جلسه و حضور خادمیاران در خیریه گفت: جلسات مسئولین کانون ها تقریبا ماهی یکبار برگزار می شود و اینبار باتوجه به دعوت موسسه بهشت امام رضا علیه السلام و نیاز به ارائه خدمات تخصصی درمانی در این مرکز که قطعه ای از بهشت و بهترین مکان برای ارائه خدمت به جامعه معلولین و کم توان هست، در این مکان با حضور پزشکان خادمیار برگزار شد.
وی گفت: یکی از فعالیت‌هایی که توسط خادمیاران کانون سلامت در حوزه تخصصی انجام می‌شود، شناسایی و درمان خانواده های نیازمند است که پزشکان در مرکز درمانی شخصی یا مراکز معرفی شده انجام می دهند همانند همین مرکز که دارای تجهیزات به روز برای درمان معلولین ذهنی و جسمی که حتی توان نشستن روی تخت دندانپزشکی را ندارند با وجود چند اتاق عمل به راحتی انجام می پذیرد.


بهنام نصیری جم دندانپزشک خیری که با نیت کمک به معلولین و حضور در مراکز بهزیستی توسط دوستان خود با این موسسه آشنا شده در ادامه گفت: بخش دندانپزشکی موسسه بهشت امام رضا (ع) یکی از مجهزترین مراکز ارائه خدمات رایگان در کل کشور است که دوسال پیش آماده شده و بدلیل نداشتن پزشک متخصص پذیرش بیمار نداشته و از دوماه پیش شروع به کار کرده و با وجود ٨ واحد دندانپزشکی مجهز و ۳ اتاق عمل به طور همزمان توانایی درمان ۱۱ بیمار را دارد.
وی خاطرنشان کرد: با وجود جمعیت ۲۰۰ هزار نفری معلولین و کم توان در کشور، مجموعه اولویت فعالیت را در راستای کمک به این جامعه هدف قرار داده و باتوجه به زمان‌بر بودن درمان در حال حاضر امکان پذیرش آزاد وجود ندارد و برنامه درمان نیز به این صورت می باشد که پزشکان خادمیار و داوطلب طبق برنامه با در نظر گرفتن شرایط سخت جابجایی معلولین ابتدا در مراکز بهزیستی ویزیت اولیه شده و جهت درمان های تکمیلی به این مراکز ارجاع داده خواهند شد.


در ادامه علی حسین شیروانی معاونت کانون های خدمت رضوی سلامت استان تهران در رابطه با امضای تفاهمنامه و نحوه فعالیت کانون ها گفت: طبق جلسات و رایزنی های انجام شده با دانشگاه علوم پزشکی ایران و تهران تفاهمنامه هایی با این دو مرکز امضا شده و بعد از معرفی نمایندگان دو طرف، بیماران نیازمند و کم برخوردار در سطح مناطق و شهرستان های استان تهران شناسایی و بعد از تایید مسئول سلامت منطقه و کانون عمومی خدمت رضوی به دانشگاه ارجاع و کارهای درمانی انجام می پذیرد.
وی اظهار داشت؛ ۵ بیمار که با حرم رضوی مکاتبه و درخواست درمان داشتند جهت مداوا به کانون سلامت ملارد، منطقه ۲۰ و منطقه ۷ و دو بیمار هم جهت تکمیل روند درمان به بخش فیزیوتراپی موسسه بهشت امام رضا علیه السلام معرفی شدند.
گفتنی است، موسسه خیریه بهشت امام رضا (ع) فعالیت خود را در سال ۱۳۷۹ با کمک به نیازمندان و محرومین منطقه ۱۸ تهران به صورت داوطلبانه با نام موسسه خیریه امام جواد (ع) آغاز و در سال ۱۳۸۰ فعالیت خود را با محوریت کودکان بی¬سرپرست تکمیل کرد.
این مرکز بطور رسمی از تاریخ ۱۳۸۷/۷/۲۱ با تاسیس اولین مرکزنگهداری از کودکان معلول و بی سرپرست تغییر نام داده و رسما فعالیت خود را ادامه و گسترش داد و هم اکنون با نگهداری از ۱۵۰کودک و ۱۵۰ سالمند بیمار رها شده در ۴ مرکز در سطح شهر تهران و حمایت از ۳۰ کودک در خانواده یکی از بزرگترین مراکز نگهداری از کودکان بی سرپرست در کشور است.
این موسسه نهادی غیر دولتی، غیرسیاسی و مردمی بوده که فعالیت خود را بر پایه نگهداری از ایتام و معلولین بی سرپرست با تاکید و تکیه بر کرامت انسانی و عزت نفس کودکان تحت پوشش بنیان کرده است.

در پایان جلسه از خدمات پزشکان فعال در ایام اربعین حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام که خدمت رسانی می کردند تجلیل و قدردانی شدند و دندانپزشکان خادمیار ضمن بازدید از تجهیزات دندانپزشکی مرکز برنامه ریزی و ساعت و روز حضور خود در مرکز را اعلام کردند.

لینک کوتاه خبر : QR Code For:  خادمیاران کانون سلامت تهران به بیماران خیریه بهشت امام رضا(ع)خدمت رسانی می کنند

مطلب پیشنهادی

شهردار منطقه ۱۴ میهمان ویژه مجتمع خدمات رضوی

امیر شهرابی فراهانی شهردار منطقه ۱۴ در چهارمین روز از برپایی مجتمع خدمات رضوی در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *