خادمیاران کانون خدمت رضوی منطقه ۵ تهران به دیدار خانواده شهیدان جعفری و سیفی رفتند

خادمیاران کانون خدمت رضوی منطقه ۵ تهران در ادامه دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران به دیدار خانواده شهیدان حمیدرضا جعفری و طلبه شهید محمدحسن سیفی رفتند واز صبر و ایثار خانواده این شهیدان سرافراز تجلیل کردند.

 

به گزارش شبکه خادمان رسانه ای کانون های خدمت رضوی استان تهران؛ خادمیاران کانون خدمت رضوی منطقه ۵ تهران در ادامه دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران به دیدار خانواده شهیدان حمیدرضا جعفری و طلبه شهید محمدحسن سیفی رفتند و با اهدای متبرکات رضوی از صبر و ایثار خانواده این شهیدان سرافراز تجلیل کردند.

جان نثار مسئول کانون ایثارو شهادت خدمت رضوی منطقه ۵ تهران با اعلام این خبر گفت:در هفتمین شب ماه رجب خادمیاران رضوی به دیدار این دو خانواده رفتند،در دیدار با پدر شهید محمد حسن سیفی وقتی خادمیاران با پرچم متبرک رضوی وارد خانه شدند پدر با توجه به کهولت سن از جا برخاست و گویا با آشنایی روبرو شده به پرچم خیره شد وقتی به ایشان توضیح دادندکه پرچم حرم رضوی است او گریست و به پرچم تمسک جست.


شهید حمیدرضاجعفری چهاردهم خرداد ۱۳۴۵، در تهران متولد شد، بعد از پایان دوره متوسطه در رشته اقتصاد دیپلم گرفت و به عنوان بسیجی در جبهه حضور پیدا کرد .در بیست و هفتم آبان ۱۳۶۲ در ۱۷ سالگی، در پنجوین عراق بر اثر اصابت ترکش خمپاره شهید شد و پیکرش در سال ۱۳۷۴ به کشور بازگشت و مزارش در بهشت زهرای تهران است.شهید محمد حسن سیفی، در سی و یکم شهریور سال ۱۳۴۴ در روستای سعید آباد گلپایگان و در خانواده ای متدین چشم به جهان گشود. محمد حسن را به نماز اول وقتش می شناختند. او احترام ویژه ای برای پدر و مادرش قایل بود و هنگام تحصیل همیشه در کشاورزی به خانواده اش کمک می کرد. محمد حسن هنگامی که به تحصیل در مقطع راهنمایی مشغول بود، همانند بقیه نوجوانان کشور در پخش اعلامیه و شرکت در تظاهرات، حضوری فعال داشت. با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و شروع جنگ تحمیلی، او بارها عازم میدان جنگ شد ؛ ولی پدر و مادر به خاطر سن کمش رضایت نمی دادند و او نیز به احترام آنان سکوت می کرد. شهید سیفی با پایان تحصیلات دوره متوسطه، وارد حوزه علمیه شد .ابتدا در مدرسه امام جعفر صادق علیه السلام گلپایگان ساکن شد و سپس در حوزه علمیه قم ادامه تحصیل داد. وی پس از سه سال تحصیل آماده حضور در میدان جنگ شد و بعد از گرفتن رضایت پدر و مادر راهی جبهه های حق علیه باطل شد. وی عاقبت در سوم اردیبهشت ۱۳۶۵ در پاتک دشمن در جزیره مجنون مورد اصابت خمپاره قرار گرفت. پیکر مطهرش متلاشی و روحش رهسپار حریم الهی شد.

لینک کوتاه خبر : QR Code For:  خادمیاران کانون خدمت رضوی منطقه ۵ تهران به دیدار خانواده شهیدان جعفری و سیفی رفتند

مطلب پیشنهادی

روایت دیدار متفاوت خادمیاران کانون ایثار و شهادت منطقه ۱۴ با مادران‌ شهید حمیدرضا اسداللهی

شهید حمیدرضا اسداللهی که از فعالان جبهه فرهنگی در خارج از مرزهای ایران اسلامی بود، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *