خادمیاران کانون ایثار و شهادت منطقه ۱۴ میهمانان شهید داریوش لقمانی

خادمیاران کانون ایثار و شهادت منطقه ۱۴ با حضور در بیت شهید والامقام داریوش لقمانی از خانواده ایشان تجلیل کردند.

به گزارش شبکه خادمان رسانه ای کانون های خدمت رضوی استان تهران، محمدرضا شکوری مسئول کانون ایثار و شهادت منطقه ۱۴ تهران گفت: خادمیاران کانون که نکوداشت خانواده معزز شهدا را سرلوحه تمام اقدامات خود قرار داده‌اند، در معیت پرچم مطهر بارگاه حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) در منزل شهید داریوش لقمانی حضور یافتند و والدین بزرگوار شهید را مورد تکریم قرار دادند.

مسئول کانون ایثار و شهادت منطقه دارالمومنین با اشاره به حال و هوای وصف‌ناپذیر والدین شهید پس از تبرک‌جستن به پرچم حرم امام‌رضا(ع) افزود: با وجود کسالت شدید پدر بزرگوار شهید؛ به برکت حضور پرچم‌ متبرک حرم حضرت ثامن الحجج(ع) و سفیران آن حضرت ایشان با روحیه و نشاط فوق‌العاده‌ای در جلسه حاضر شدند و برای خادمیاران از فرزند شهیدشان گفتند.

مسئول کانون ایثار و شهادت منطقه ۱۴ در ادامه گفت: شهید داریوش لقمانی، که به دلیل ارادت به ساحت مقدس حضرت اباعبدالله(ع) نام خود را به حسین تغییر داد، اول مرداد ۱۳۴۶ پا به عرصه هستی نهاد و پس از هم‌قسم شدن با دوستان خود برای اعزام‌ به جبهه آماده شد.

شهید حسین لقمانی در دومین اعزام‌ خود به مناطق عملیاتی جنوب کشور در عملیات سیدالشهدا در منطقه فکه مفقودالاثر شد.

این شهید والامقام که همیشه به مادرش سفارش می‌کرد. “مادر دعا کن اسیر یا مجروح نشوم. زیرا می‌دانم خانواده‌ها زمانی که فرزند مجروحشان را می‌بینند چقدر زجر می‌کشند. نمی‌خواهم شما از دیدن مجروحیتم ناراحت شوید. شهادت را هم دوست دارم.”

۱۲ خرداد ۱۳۶۵ به آرزوی خود رسید و پیکر مطهرش پس از گذشت یک ماه به آغوش خانواده بازگشت و در قطعه ۵۳ گلزار شهدای بهشت زهرا(س) آرام‌ گرفت.

انتهای پیام/ فاطمه ذاکری

لینک کوتاه خبر : QR Code For:  خادمیاران کانون ایثار و شهادت منطقه ۱۴ میهمانان شهید داریوش لقمانی

مطلب پیشنهادی

روایت دیدار متفاوت خادمیاران کانون ایثار و شهادت منطقه ۱۴ با مادران‌ شهید حمیدرضا اسداللهی

شهید حمیدرضا اسداللهی که از فعالان جبهه فرهنگی در خارج از مرزهای ایران اسلامی بود، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *