حتی با زیبا سخن گفتن هم می‌توان خادم‌الرضا(ع) شد

هرمز شجاعی مهر مجری پیشکسوت تلویزیون هم نگاه زیبایی به این پویش دارد و در گفتگو با آستان نیوز از حس و حال خود در این باره می‌گوید.

صحبتش در این باره را با روایت عشق و دلدادگی‌اش به امام رضا(ع) آغاز می‌کند: «من ارادت خاصی به امام رضا(ع) دارم. یادم می‌آید زمانی که دانشجو بودم، مشکل بزرگی در خانواده ما به وجود آمد و سخت گرفتار آن بودیم. مدتی که درگیر این مشکل بودیم، توفیق زیارت امام رضا(ع) را پیدا نکردم اما به توصیه یکی از دوستانم، راهی مشهد شدم تا مشکلم را با حضرت رضا(ع) در میان بگذارم. هیچ وقت یادم نمی‌رود، هنوز در مشهد بودم و سفر زیارتی‌ام تمام نشده بود که تماس گرفتند و گفتند که مشکل کاملاً حل شده است. این عنایت، به قدری اثر عمیقی روی قلبم گذاشت که تا امروز از برکات آن بهره‌مند هستم و عشق و ارادتم به حضرت رضا(ع) عمیق‌تر شده است».

خادمی امام رضا(ع) یعنی زندگی کردن به سبک ایشان

نظرش درباره خادم‌الرضا(ع) بودن را می‌پرسم و این‌طور می‌گوید: «اینکه هر یک از ما چطور می‌توانیم به امام رضا(ع) و دیگر ائمه طاهرین(ع) خدمت کنیم، به اخلاق و گفتار و رفتار و روش زندگی ما بستگی دارد که ببینیم چقدر شبیه آن‌هاست؛ چون آن‌ها الگوهای ما هستند و اگر توانستیم هر چه بیشتر خودمان را به آن‌ها نزدیک و شبیه کنیم، قطعا خادم آن‌ها خواهیم بود». مجری خاطره‌‎ساز برنامه «خانواده» ادامه می‌دهد: «راه خدمت کردن به امام رضا(ع)، زندگی کردن مانند اوست. یعنی با معرفت بودن، شاد بودن، گشاده‌رو و گشاده دست بودن، انسان بودن. برای تبدیل شدن به چنین انسان‌هایی، باید این خصائل را یاد بگیریم تا لایق خادمی آن‌ها باشیم».

برای خادم بودن، فرقی نمی‌کند شغل‌مان چه باشد
شجاعی‌مهر می‌افزاید: «برای خدمت گزار بودن، فرقی نمی‌کند که به چه حرفه‌ای مشغولیم. همه ما یک هدف مشترک داریم و آن، آشنایی واقعی با شخصیت امامان معصوم(ع) است. اما هر کسی با زبان خود برای دستیابی به این هدف تلاش می‌کند». درباره تخصص و حرفه خودش هم می‌گوید و فرصت خادمی در این شغل را توصیف می‌کند: «منِ گوینده و مجری سعی می‌کنم با انتخاب کلمات و عبارات زیبا در اجرا و آشنا کردن مردم با جزئیات زندگی ائمه(ع) و به خصوص حضرت رضا(ع) خادمی ایشان را کنم، یک خواننده با خواندن یک قطعه اثرگذار، یا یک نویسنده با خلق یک اثر زیبا. هر فردی به تناسب شغل و حرفه خود می‌تواند در این زمینه اثربخش ظاهر شود.»

لینک کوتاه خبر : QR Code For:  حتی با زیبا سخن گفتن هم می‌توان خادم‌الرضا(ع) شد

مطلب پیشنهادی

حال خوب خادم الرضا (ع) بودن

مشهدی‌ها، میدان را فلکه می‌گویند و از بین تمامی فلکه‌های دنیا، «فلکه آب» قابی منحصر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *