تجلیل از اسطوره های صبر و استقامت در بیمارستانهای استان تهران

همزمان با ولادت حضرت زینب کبری(س) و روز پرستار، تعدادی از خادمیاران رضوی ستادی کانون های خدمت رضوی استان تهران با همراهی خادمیاران رضوی مناطق ۶، ٧ و ١۴ در معیت پرچم متبرک امام رضا(ع) از پرستاران و مدافعان سلامت قدردانی کردند.

 

به گزارش شبکه خادمان رسانه ای کانون های خدمت رضوی استان تهران، به مناسبت ولادت حضرت زینب(س) خادمیاران رضوی استان تهران با همراهی تعدادی از خادمیاران کانون های خدمت رضوی علمی، مشاوره و مددکاری و حوزه سلامت مناطق ۶، ٧ و ١۴ تهران از کادر درمان و پرستاران سخت کوش بیمارستان های خاتم الانبیا، لقمان حکیم و ضیاییان  تجلیل و قدردانی کردند.

در این مراسم معنوی که سفیران امام مهربانی ها، شمعدان به دست همراه با پرچم متبرک آستان قدس رضوی در میان عطر و دود بر آمده از اسپنددانی که فضا و راهروهای بیمارستان را معطر به شمیم رضوی کرده بود، همنوا با بیماران زمزمه رضا جانم رضا را پس از همخوانی ذکر صلوات خاصه سر میدادند، پرستاران و همراهان بیماران، خود را در دارالشفای حضرت می دیدند.

پرسنل خدوم و زحمتکش هر یک از این بیمارستان ها با دیدن این صحنه حس و حال زیارت امام رضا(ع) را داشتند و با اشک آمیخته از شوق و دلتنگی، توفیق زیارت و سلامتی را طلب می کردند، پرستارانی که منتسب به اسوه صبر و استقامت حضرت زینب کبری(س) و الگوی نمونه در جامعه هستند و در کنار صبر، آرامش و استقامت حضرت، راه ایشان را پیش گرفته اند.

در این آیین که در سالروز ولادت حضرت زینب(س) برگزار شد، خادمیاران رضوی ابتدا به بیمارستان خاتم الانبیاء رفتند و پس از مدیحه سرایی و ذکر سلام و صلوات، به پرستاران بخش های قلب، مراقبت های ویژه و اورژانس بیمارستان، تعداد ۲۵۰ شاخه گل اهدا کردند.

در اتفاقی متفاوت، پرستاری که از همه جا بی خبر بود و تازه از اتاق استراحت بیرون آمده بود، همین که چشمانش به پرچم متبرک آستان افتاد و حال و هوای امام رضایی را دید، با شور و شعف و ذوق فراوان، همزمان که اشک شوق از روی گونه هاش جاری بود، از خادمین حضرت تشکر می کرد و تمنای دعا داشت.

همچنین خادمیاران از جانبازان و خانواده های شهدایی که در بخش icu بیمارستان خاتم الانبیاء بستری بودند، دیدار کردند.

در بیمارستان لقمان حکیم هم که فضا معنوی شده بود و مدافعان سلامت و بیماران، خودشان رو در حرم امام رضا(ع) می دیدند، خادمان باصفای حضرت با اهدای یکصد شاخه‌ی گل، شکلات و شیرینی و خواندن ذکر شریف صلوات خاصه و مدیحه سرایی، روز پرستار رو بیاد ماندنی کردند. در فرصت کمی که در روز ولادت بوجود آمده بود، دیدار و تقدیر از تمامی پرسنل میسر نبود، فلذا مسئولیت توزیع و پخش هدایای متبرک رضوی به انتظامات بیمارستان سپرده شد.

در ادامه پس از حضور در بیمارستان ضیاییان که در خیابان ۲۰‌متری ابوذر دارالشهدای تهران قرار دارد و تا به امروز پذیرای بیشترین بیماران کرونایی بوده و با توجه به شیوع این ویروس منحوس، طی دو سال گذشته خادمین حضرت به خاطر شرایط کرونا و محدویت ها نتوانسته بودند به آنجا مراجعه کنند، لذا در این روز مبارک به آن بیمارستان نیز سر زدند.

وقتی خادمین حضرت چوب پر به دست با پرچم متبرک وارد بیمارستان شدند و به قرائت صلوات خاصه و مدیحه سرایی مشغول شدند، اشک شوق در چشمان پرستاران و کادر درمان حلقه زد که امروز به دلیل شرایط سخت شغلی و کرونایی از حرم رضوی دور هستند، اما امام رئوف به یاد آنها و زحمات ایشان هست و سفیران خود را به پاس قدردانی از زحمات ایشان در روز ولادت حضرت زینب کبری(س) به دیدار آنها فرستاده است.

لحظات نورانی و معنوی و حال و هوای امام رضایی خاصی در بیمارستان بوجود آمده بود و حال همه پرستاران، پزشکان و حتی بیماران امروز به یمن قدوم خادمیاران امام رئوف خوب شده بود، در بیمارستان ضیاییان نیز با اهدای ۱۰۰ شاخه ی گل و شکلات و شیرینی از پرستاران و کادر درمان تشکر و قدردانی بعمل آمد.

لینک کوتاه خبر : QR Code For:  تجلیل از اسطوره های صبر و استقامت در بیمارستانهای استان تهران

مطلب پیشنهادی

جشن‌های خیابانی در سطح شهرستان اسلامشهر

کانون محله ای خدمت رضوی شهرستان اسلامشهر جشن های بزرگ خیابانی دهه کرامت را در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *