برگزاری رویداد گروهی “فرزندان، سرمایه‌های زندگی” با حضور خانواده‌ها و کارشناسان در شرق تهران

به مناسبت هفته ملی جمعیت و به همت کانون بانوان و خانواده نشستی با موضوع «فرزندان، سرمایه های زندگی» با حضور تعدادی از مادران و بانوان دغدغه‌مند منطقه ۸ تهران برگزار شد.
به گزارش شبکه خادمان رسانه ای کانون های خدمت رضوی استان تهران، همزمان با هفته ملی جمعیت و در موعد چهارشنبه های امام رضایی(ع) که مورد توجه خاص ایرانیان است، جمعی از مادران و بانوان دغدغه‌مند منطقه ثامن تهران در کنار کارشناسان و خادمیاران رضوی کانون بانوان و خانواده دفتر منطقه هشت تهران، به بررسی مسائل حوزه‌ی خانواده و فرزندآوری پرداختند.
این رویداد گروهی با مشارکت کانون فرهنگی مسجد بقیه‌الله(عج) صورت گرفت و نشست صمیمی مادرانه به وسعت تاریخ حول آن با رویکرد «فرزندان سرمایه‌های زندگی» دائر شد.
بر این اساس، کانون فرهنگی مسجد حضرت بقیه‌الله(عج)، شامگاه روز چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت ماه میزبان ۷۰ نفر از مادران ساکن در محله نارمک تهران به همراه فرزندان کودک و نوجوان آنان بود.
در این نشست صمیمانه حجت الاسلام لطفی زاده، کارشناس و مشاور خانواده و همچنین مریم کتابی، مولف کتاب شکوه مادری ( کتاب برگزیده سال ۱۳۹۹) به ایراد سخنرانی در حوزه مسایل خانواده و فرزندان پرداختند.
حجت الاسلام لطفی زاده در این نشست با تبیین نگاه قرآن کریم به مساله ازدواج بر احراز صلاحیت اداره زندگی تاکید و تسهیل ازدواج جوانان را از جمله وظیفه همگان دانست.
وی با اشاره به آمار وحشتناک سقط جنین عمدی، آن را ادامه سنت جاهلی زنده به گور کردن فرزندان خواند و این رسم غلط را قتل و گناهی بزرگ عنوان کرد.
لطفی زاده همچنین با اشاره به روایت امام صادق علیه السلام، گفت: فرزندآوری فرصتی برای ذخیره ثواب و مصداق باقیات الصالحات است.
وی با تاکید بر اهمیت تسهیل و فراهم کردن شرایط ازدواج حدود ۱۲ میلیون پسر و دختر مجرد اظهار کرد: گناه انحراف جوانان به گردن پدر و مادرهایی است که با سخت‌گیری بی‌جا مانع ازدواج فرزندان خود می‌شوند.
قابل ذکر است پس از طرح موضوعات و پرسش و پاسخ، از ۵ نفر از مادران برگزیده طرح شکوه مادری در سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ تقدیر به عمل آمد.
گفتنی است در حاشیه برگزاری این رویداد گروهی، خادمیاران رضوی منطقه ۸ تهران برنامه های جانبی استقرار میز مشاوره خانواده، میز قرآن و عترت، غرفه نقاشی کودکان و پذیرایی از میهمانان را هم تدارک دیده بودند.

لینک کوتاه خبر : QR Code For:  برگزاری رویداد گروهی “فرزندان، سرمایه‌های زندگی” با حضور خانواده‌ها و کارشناسان در شرق تهران

مطلب پیشنهادی

حضور خادمیاران رضوی با پرچم متبرک در درمانگاه امام علی (ع)

حضور خادمیاران کانون خدمت رضوی در درمانگاه امام علی (ع) و دیدار با نوزاد تازه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *