برگزاری جشن طلیعه کرامت در میدان هفت‌حوض تهران/اهتزاز پرچم‌های حرم‌های امام رضا و حضرت معصومه با مشایعت پرشور مردمی

در نخستین روز از دهه کرامت و همزمان با اجتماع پرشور و چشم‌گیر اهالی منطقه هشت تهران که مزین به نام «ثامن» است، مراسم جشن طلیعه کرامت برگزار و پرچم‌های متبرک حرم‌های حضرت رضا(ع) و حضرت معصومه(س) با مشایعت خادمان رضوی و مردم دلداده خاندان عصمت و طهارت در میدان نبوت تهران به اهتزاز درآمد.

به گزارش شبکه خادمان رسانه ای کانون های خذمت رضوی استان تهران ، در روز میلاد کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س) و در آغازین روز از هفته کرامت، «کانون‌های خدمت رضوی در منطقه ۸ تهران» که به منطقه «ثامن» معروف است با برگزاری جشن باشکوه «طلیعه کرامت» در محله نارمک و به مرکزیت میدان نبوت (هفت حوض سابق)، میزبان و پذیرای تعداد بسیار کثیری از شیفتگان و دلدادگان خاندان کرامت و ائمه اطهار(ع) بود.

«دهه کرامت» که از روز ابتدایی دهه اول ماه ذی‌القعده «همزمان با ولادت حضرت معصومه(س)» آغاز و با ولادت برادر ایشان «حضرت ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا(ع)» پایان می‌یابد، همواره با خود پیام شادی به همراه دارد و دلیل برگزاری جشن های سراسری در ایران و میان ایرانیان است.

کاروان زیر سایه خورشید به حرکت درآمد

علیرضا جانه، دبیر کانون‌های خدمت آستان قدس رضوی استان تهران نیز که در کنار رابط کانون‌های خدمت رضوی منطقه ثامن و مسئولان منطقه ۸ تهران در این مراسم حضور داشت، ضمن تبریک دهه کرامت اظهار کرد: همه ما که در این جا حضور داریم و در برگزاری این جشن باشکوه شراکت داریم، خادم‌الرضا هستیم.

وی با بیان اینکه هر جا که نام و نوای اهل بیت(ع) باشد، همانجا حرمشان است، افزود: باید به دنبال انتشار حال خوبمان باشیم و به همین مناسبت در دهه کرامت، «کاروان زیر سایه خورشید» را روانه نقاط مختلف استان تهران کرده‌ایم تا با اجرای برنامه‌های ویژه و همچنین حمل پرچم بارگاه منور حضرت رضا(ع) توسط خادمان، دلها را روانه حرم مطهر امام هشتم کنیم.

 

دبیر کانون‌های خدمت آستان قدس رضوی استان تهران تصریح کرد: ویژه‌برنامه‌های فرهنگی و هنری ما به طور رسمی در سطح استان تهران آغاز شده و تا پایان این دهه ادامه خواهد داشت و همانند آنچه که اکنون در میدان نبوت نارمک شاهد هستیم در اقصی نقاط استان شاهد خواهیم بود.

امسال نیز جشن طلیعه کرامت به همین مناسبت و به همت خادمیاران علی ابن موسی الرضا(ع) در منطقه ثامن تهران در قالب «سرود ملی»، «موسیقی آیینی»، «اجرای گروه‌خوانی خردسالان و نوجوانان»، «اجرای دسته جمعی سرود سلام فرمانده» و «تقدیم دسته جمعی صلوات خاصه امام رضا(ع)» که یکی از شورانگیزترین ذکرهای مستحب است، برگزار شد.

برپایی «چایخانه حضرتی» در قلب میدان نبوت تهران و در حاشیه محوطه تدارک دیده شده برای برپایی جشن طلیعه کرامت، نیز از جمله دیگر اقداماتی بود که در هوای گرم این روزها، با پخش شربت خنک بین شرکت کنندگان در این مراسم، حس و حال حضور در صحن و سرای امام رئوف و چایخانه‌های رضوی را تداعی می‌کرد.

اهتزاز پرچم‌های متبرک حضرت رضا(ع) و حضرت معصومه(س) در هفت حوض تهران

اوج این مراسم که رأس ساعت ۱۹ آغاز و تا اذان مغرب به افق تهران ادامه داشت، ورود آقایان و بانوان خادمیار رضوی منطقه ثامن تهران بر روی صحنه مراسم و حمل دو جعبه شامل پرچم‌های متبرک حرم حضرت رضا(ع) و حرم حضرت معصومه(س) بود که حال و هوای معنوی ویژه‌ای را به مراسم افزود و حاضران را منقلب کرد.

این دو پرچم متبرک در نهایت با احترام و تشکیل کاروان مردمی در پشت سر خادمیاران رضوی به همراه نوای سنج و دمام و نواختن شیپور به محل نصب (ضلع غربی میدان نبوت و حدودا در مقابل مسجدالنبی) مشایعت شد و اهالی نارمک با استقبال چشمگیر از این اتفاق خجسته، ضمن تیمن جستن به اهتزاز این دو پرچم در کنار پرچم جمهوری اسلامی ایران مبادرت ورزیدند.

افتخار ما خدمت در منطقه «ثامن» تهران است

گفتنی است در حاشیه این مراسم، روح الله صادقی مسئول کانون خدمت رضوی منطقه ثامن تهران نیز در گفتگویی با رسانه‌های حاضر در این مراسم با بیان اینکه افتخار ما حضور و تنفس در منطقه «ثامن» و مزین به نام امام هشتم است، اظهار کرد: سعی کردیم بنا بر همین اعتبار، گام اول در برگزاری آیین تدارک دیده شده در سطح استان تهران را برداریم.

وی خاطر نشان کرد: ما خادم این مردم دلداده به امام مهربان هستیم؛ به واقع که با دیدن صحنه‌های ویژه این مراسم نظیر اشک‌ها و توسل‌ها و تبرک جستن از پرچم‌های متبرک حرم‌های حضرت رضا(ع) و حضرت معصومه(س)، می‌توان گفت هرجا عاشقان ائمه اطهار باشند، همانجا حرمشان است.

مسئول کانون خدمت رضوی منطقه ثامن تهران با بیان اینکه افتخارمان است که سایه این پرچم‌ها از امروز در منطقه هشت تهران بر سرمان است، ابراز کرد: دشمن درصدد مخدوش کردن چهره اسلام شیعی و به خصوص ایران اسلامی است اما ما با توسل به ولایت و ائمه اطهار(س) نباید اجازه دهیم ریشه امیدمان را بخشکانند؛ در این مراسم جشن شاهد همدلی‌ها و اتحاد در پرتو نور رضوی هستیم که انشاالله باید در تمامی موارد ملی و مذهبی‌مان وجود داشته باشد تا روزنه‌های نفوذ را ببندد.

لینک کوتاه خبر : QR Code For:  برگزاری جشن طلیعه کرامت در میدان هفت‌حوض تهران/اهتزاز پرچم‌های حرم‌های امام رضا و حضرت معصومه با مشایعت پرشور مردمی

مطلب پیشنهادی

شمیم عطر حریم رضوی در هنرستان دخترانه خدیجه کبری(س)

به مناسبت فرارسیدن دهه کرامت خادمیاران کانون‌های خدمت رضوی منطقه ۱۸ در هنرستان دخترانه حضرت …

۲ دیدگاه

  1. چه حس خوبی داره این عکس
    اجرتون با امام رضا انشاالله
    یاد همه ما مردم عادی باشین شما خادمان عزیز

  2. انجام این کار وسط میدون هفت حوض که سابقه روشن و مشخصی داره، خیلی دلیرانه بود. یا امام رضا دستمون رو بگیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *