برپایی چایخانه حضرتی در شهرستان قرچک

خادمیاران و یاوران رضوی عطر چای حرم را در شهرستان قرچک پراکنده کردند 

به گزارش شبکه خادمان رسانه ای کانون های خدمت رضوی استان تهران، خادمیاران کانون خدمت رضوی شهرستان قرچک در ایام سوگواری شهادت حضرت رسول اکرم (ص)و امام حسن مجتبی (ع) چایخانه حضرت رضا(ع) را در میدان کلانتری برپا کردند.

چایخانه به مدت سه روز برپا شد و تا شب شهادت ولی نعمتمان آقا علی ابن موسی الرضا (ع) به همشهریان ارائه خدمت کرد و حال و هوای حرم و چایخانه صحن غدیر را برای عاشقان و دلدادگان اهل بیت(ع) که امکان حضور در بارگاه ملکوتی ثامن الحجج را نداشتند تداعی کرد.

با همت خادمیاران و یاوران رضوی در کنار چایخانه، غرفه مهدالرضا(ع) و میز خدمت کانون های جوانان، کتاب و کتابخوانی ارائه خدمت کردند.

رقیه فروغی مسئول کانون جوانان ضمن تسلیت ایام از فعالیت این کانون در غرفه به مواردی اشاره کردو گفت: در غرفه جوانان ۶ فعالیت عمده انجام شد، تهیه کارت پستال بهمراه تصویر حرم آقا امام رضاعلیه السلام و شعری تقدیم به امام رئوف. کارت تفال به شهدا اینگونه که هر کس یک فال را برمی‌داشت و با مطالعه زندگینامه آن شهید با او ارتباط برقرار می‌کرد.

یکی دیگر از فعالیت ها،برگزاری مسابقه با سوالاتی در مورد زندگی نامه امام رضا علیه السلام و اهدای شمع به مخاطبین به عنوان جایزه بود.

پویش “به عشق امام رضا می بخشم” ، با این توضیح که هرکسی کینه ای از کسی به دل داشت بخاطر آقا می بخشید و نامه به امام رضا(ع) که هر کسی هر خواسته ای از آقا داشت را می‌نوشت که مقرر گردید توسط خادمیاران‌ به حرم منتقل شود که این بخش بسیار مورد استقبال قرار گرفته و شور و حال خاصی به غرفه ها بخشید.

وی ادامه داد که تهیه و توزیع لوازم التحریر برای کودکان کار نیز یکی دیگر از این فعالیتها بود.

فاطمه علی مدد مسئول کانون کتاب و کتابخوانی عنوان کرد که این کانون در شهرستان قرچک با برپایی موکب مهدالرضا(ع) در کنار دیگر کانون ها ارائه خدمت کرد.

وی گفت در مهدالرضا(ع) کاربرگ های رنگ آمیزی مختص هر شب (شهادت حضرت محمدمصطفی(ص)و امام حسن مجتبی(ع) و شهادت امام رضا(ع) توسط خادمیاران به کودکان داده میشد تا رنگ آمیزی کنند و در آخر هم جوایزی به آنها اهدا شد.

علی مدد ادامه داد در این چند روز فعالیت چایخانه با توجه به مناسبت آن روز روایتی در قالب قصه و داستان به کودکان گفته می‌شد و آموزش خواندن هر روز سه مرتبه سوره توحید را داشتند، در شب شهادت امام رضاعلیه السلام دلنوشته های کودکانه هم داشتیم، و همچنین میز خدمت برای معرفی کتاب‌ سیره علمی و عملی امام رضا علیه السلام که در این راستا به معرفی آن حضرت پرداخته شد.

لینک کوتاه خبر : QR Code For:  برپایی چایخانه حضرتی در شهرستان قرچک

مطلب پیشنهادی

کاروان ۵۰ نفره خادمیاران راهی قم شد

کاروان زیارتی ۵۰ نفره از خادمیاران، دلدادگان و عاشقان ائمه به قم و جمکران توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *