استقبال از بی نشان نامدار

یادواره شهدای کربلای ۵ با استقبال از یکی از شهدای گمنام این عملیات توسط خادمیاران منطقه ۱۴ تهران برگزار شد.

 

به گزارش شبکه خادمان رسانه ای کانون های خدمت رضوی استان تهران، خادمیاران رضوی منطقه ۱۴ تهران در پنجمین و آخرین شب از هیئت خدام الرضا(ع) که به مناسبت ایام فاطمیه برپا شده بود، یادواره شهدای کربلای ۵ را با حضور یکی از شهدای گمنام این عملیات و حضور مردم ولایتمدار دارالمومنین تهران در معیت پرچم های متبرک حرم های امام رضا(ع)، علمدار کربلا حضرت عباس(ع)، حضرت معصومه(س) و حضرت زینب(س) روز سه شنبه ۲۱ دی ماه ۱۴۰۰ همزمان با ایام آغاز این عملیات برگزار کردند.
این مراسم همزمان با نوای ملکوتی اذان مغرب در مسجد فاطمیه محله دولاب منطقه ۱۴ شروع شد و پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء با قرائت قرآن کریم و توضیحات مختصری توسط یکی از خادمیاران رضوی درخصوص حدیث جابر، ادامه یافت.
در ادامه و پس از سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین بدری در رابطه مظلومیت حضرت فاطمه زهرا(س)، عزاداران میهمان شهید گمنام عملیات کربلای ۵ شدند. پس از سوگواری، مرثیه خوانی، سینه زنی و ذکر مصیبت ایام فاطمیه و عرض ارادت به ساحت امام رئوف(ع)، با خواندن شعر معروف “ای صفای قلب زارم هر چه دارم از تو دارم” پیکر مطهر شهید گمنام به سمت صحن و سرای امام مهربانی ها، حضرت علی ابن موسی الرضا(ع)، بدرقه گردید.
عملیات کربلای پنج ۱۹ دی ماه ۱۳۶۵ در محور شلمچه – کانال ماهی با مشارکت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش جمهوری اسلامی ایران آغاز شد و تا بیست و پنجم اسفندماه همان سال به طول انجامید. در این عملیات بیش از ۳۰ هزار نفر از نیرو‌های متجاوز عراقی کشته شدند و بیش از ۲ هزار نفر به اسارت نیرو‌های ایرانی درآمدند.

لینک کوتاه خبر : QR Code For:  استقبال از بی نشان نامدار

مطلب پیشنهادی

روایت دیدار متفاوت خادمیاران کانون ایثار و شهادت منطقه ۱۴ با مادران‌ شهید حمیدرضا اسداللهی

شهید حمیدرضا اسداللهی که از فعالان جبهه فرهنگی در خارج از مرزهای ایران اسلامی بود، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *