آغاز هم‌افزایی کانون‌های مشاوره و مددکاری مناطق ۱۴ و ۱۵ در ماه صیام

کانون‌های مشاوره و مددکاری مناطق هم‌حوار ۱۴ و ۱۵ استان تهران در راستای ارائه خدمات مشاوره‌ای به دلدادگان‌حضرت رضا(ع) مشارکت کردند.

به گزارش شبکه خادمان رسانه ای کانون های خدمت رضوی استان تهران، نیره تهرانی مسئول کانون مشاوره و مددکاری منطقه ۱۴ در خبری اعلام‌ کرد: بنا به درخواست مسئول کانون‌ مشاوره خدمت رضوی منطقه ۱۵ برای اعزام‌ نیروی مشاور رایزنی‌هایی صورت گرفت و به مدد حضرت ثامن‌الحجج(ع) با این امر موافقت شد و متخصصان‌ ما جهت ارائه مشاوره و خدمت به همشهریان عزیز به این منطقه معرفی شدند.

وی با اشاره به جزئیات این تعامل افزود: این نخستین همکاری ما با خادمیاران منطقه ۱۵ بود که طی آن دو تن از مشاوران ما در حوزه خانواده و کودک و نوجوان برای حضور در این هم‌افزایی اعلام‌ آمادگی کردند.

مسئول کانون مشاوره اظهار داشت: این ۲ خادمیار با پرپایی میز خدمت در امامزاده ‌ اهل ابن علی(ع) منطقه ۱۵ واقع در خیابان شهید طیب علاوه بر خدمت‌رسانی به مردم شریف منطقه و تعامل با مشاوران این منطقه؛ آغازگر این مشارکت بابرکت در ماه پرفیض رمضان بودند و در این خدمت بالغ بر ۱۰ مورد مشاوره انجام شد که بازخوردهای مناسبی را هم در پی داشت.

تهرانی با اشاره به نیاز چشمگیر به خدمات روان‌درمانی و روانکاوی جهت حل مسائل روحی و روانی افراد گفت: ارتقاء اگاهی مردم سبب شده با نگاه ویژه‌تر و دقیق‌تری به مسائل زندگی خود بنگرند و برای حل مشکلات موجود به مشاوره احساس نیاز بیشتری کنند. با توجه به اینکه قشر کم‌برخوردار توان مالی چندانی برای بهره‌مندی از خدمات مددکاری ندارند؛ حضور مستمر و متعهدانه سفیران حضرت رضا(ع) در کسوت مشاوره و مددکاری در پایگاه‌های محله‌ای مانند مساجد و امام‌زاده‌ها فرصتی مغتنم برای این عزیزان است که همواره با استقبال بی‌نظیری روبه‌رو شده است.

وی با اشاره به وظیفه خطیر کانون مشاوره و خدمات گسترده و متعهدانه خادمیاران این کانون در منطقه ۱۴ گفت: در آخرین ماه سال جاری مشاوران و متخصصان کانون فرصت خود را برای شنیدن و درمان مشکلات ۶۰ تن از مراجعان در اختیار آن‌ها قرار دادند و با رهنمودهای تخصصی و دلسوزانه خود در جهت حل مسائل روحی و روانی و بخشیدن التیام خاطر به آن‌ها گام‌های بزرگی برداشتند که امید است مورد رضایت و عنایت امام‌ رئوف(ع) قرار گیرد.

نیره تهرانی ضمن اشاره به سایر خدمات و فعالیت‌های کانون‌ مشاوه و مددکاری منطقه ۱۴ در پایان گفت: لازم به ذکر است سه تن از مشاوران کانون در دوره آموزشی ۲ روزه مهارت‌افزایی که از سوی کانون‌ خدمت رضوی استان تهران در شهر مقدس قم‌ برگزار شد، شرکت کردند. همچنین سومین جلسه کارگاه مهارت‌های زندگی و آخرین مورد در سال جاری با حضور ۱۵ نفر از علاقه‌مندان در مسجد فاطمیه دولاب برگزار شد.

انتهای پیام/ فاطمه ذاکری

لینک کوتاه خبر : QR Code For:  آغاز هم‌افزایی کانون‌های مشاوره و مددکاری مناطق ۱۴ و ۱۵ در ماه صیام

مطلب پیشنهادی

روایت دیدار متفاوت خادمیاران کانون ایثار و شهادت منطقه ۱۴ با مادران‌ شهید حمیدرضا اسداللهی

شهید حمیدرضا اسداللهی که از فعالان جبهه فرهنگی در خارج از مرزهای ایران اسلامی بود، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *