آئین چهلمین روز رجعت پیکر شهید علی آقا عبداللهی با مشارکت کانون محله ای خدمت رضوی منطقه ۱۱ تهران برگزار شد

مراسم هشتمین سالگرد شهادت و چهلمین روز رجعت شهید تازه تفحص شده مدافع حرم، علی آقاعبدالهی با برپایی چایخانه رضوی در مسجد حضرت ولیعصر(عج) برگزار شد.

به گزارش شبکه خادمان رسانه ای کانون های خدمت رضوی استان تهران، مسجد حضرت ولیعصر(عج)‌در خیابان آذربایجان تهران میزبان خانواده شهدای مدافع حرم و اهالی منطقه بود که برای شرکت در هشتمین سالگرد شهادت علی آقا عبداللهی گرد هم جمع شده بودند.

در این مراسم که با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید آغاز شد، سردار علی اصغر گرجی زاده، فرمانده سابق سپاه حفاظت انصار المهدی(عج)‌ با اشاره به این که به دلیل تخصصی که شهید در امور مخابراتی و الکترونیکی داشت، راضی به اعزام وی به سوریه نبودیم،‌ گفت: ما به تخصص شهید در محل کار نیاز داشتیم ضمن این که ایشان تازه صاحب اولاد شده بود و من به عنوان فرمانده وی، حاضر به دادن مجوز اعزام نبودم اما شهید با اصرار و قسم حضرت عباس(ع) –که نقطه ضعف من بود- توانست بالاخره مجوز اعزامش را بگیرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین(ع) گفت: حتما در سر مزار این شهید عزیز و سایر شهدای مدافع حرم حاضرشوید و مزار شهدای فاطمیون را نیز زیارت کنید. اگر به سن وسال این شهدا دقت کنید می بینید که همه در اوج جوانی بودند و فقط به دلیل دفاع از اهل بیت و نه مسایل مادی، جان خود را فدا کردند و این مساله برای این شهدا بالاتر از مسایل مادی بوده است.

محمد و حسین طاهری در رثای سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع)‌، یاران شهیدش و شهدای مدافع حرم مرثیه سرایی کردند و محمد رسولی، شاعر آیینی نیز اشعاری را در مدح و منقبت شهدا قرائت کرد.

خادمیاران کانون محله‌ای خدمت رضوی منطقه ۱۱ تهران نیز در این مراسم با برپایی چایخانه رضوی و اهدای تبرکات از شرکت کنندگان در این مراسم پذیرایی کردند.

قرائت صلوات خاصه امام رضا (علیه السلام) و پرچم گردانی در این مراسم ازدیگر برنامه هایی بود که توسط خادمیاران رضوی منطقه برگزار شد.

علی آقا عبداللهی در تاریخ ۶۹/۷/۱۰ در تهران به دنیا آمد و با شروع جنگ در سوریه، ۲ سال پیگیر رفتن به این مناطق عملیاتی بود که در نهایت ۲۲ آذرماه سال ۱۳۹۴ راهی سوریه شد تا در دفاع از حرم اهل بیت(ع) حضور داشته باشد و سرانجام در همان اعزام اول، روز ۲۳ دی ماه سال ۱۳۹۴ یعنی درست ۳۱ روز پس از اعزام در منطقه خالدیه خان طومان به درجه رفیع شهادت نائل شد.

انتهای پیام/خبرنگار مهدیه تقوی راد

لینک کوتاه خبر : QR Code For:  آئین چهلمین روز رجعت پیکر شهید علی آقا عبداللهی با مشارکت کانون محله ای خدمت رضوی منطقه ۱۱ تهران برگزار شد

مطلب پیشنهادی

آیین «خادم یار رضوی» در فرهنگسرای رسانه؛ تجلیل از روانشناسان رضوی در مراسمی با حضور خانواده شهدا

بنیاد قرآن کشور با مشارکت کانون مشاوره و مددکاری خدمت رضوی استان تهران و فرهنگسرای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *