یاوران رضوی منطقه ۱۴ تهران در خط خدمت قرار گرفتند

جلسات توجیهی متقاضیان جدید یاوران رضوی دارالمومنین تهران صبح روز جمعه ١۵ بهمن ماه در سالن آمفی تئاتر غدیر شهرداری منطقه ۱۴، برگزار شد.

به گزارش شبکه خادمان رسانه ای کانون های خدمت رضوی استان تهران، در راستای جذب متقاضیان خدمت به آستان امام رئوف(ع) به عنوان یاوران رضوی در منطقه ١۴ تهران جلساتی جداگانه برای خواهران و برادران جهت ارائه مطالب توجیهی و ثبت نامه یاوران رضوی در محل سالن غدیر، برگزار شد.

این مراسم با قرائت قرآن کریم، پخش سرود جمهوری اسلامی ایران و صلوات خاصه امام رضا(ع) آغاز گردید.

در ابتدای مراسم محمدعلی متبحری مسئول کانون های خدمت رضوی منطقه ١۴ طی سخنانی ضمن تبریک حلول ماه مبارک رجب المرجب، میلاد امام محمد باقر(ع) و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: خواست مقام معظم رهبری(مدظله العالی) از تولیت آستان قدس رضوی، اشاعه فرهنگ امام رضایی(ع) در جامعه اسلامی است. برای این امر علاوه بر بجا آوردن آداب زیارت، می بایست هرجایی که می توانیم از ارایه خدمت به جامعه(نه صرفا زایرین و مجاورین)،کوتاهی نکنیم.

وی ضمن تاکید بر اهمیت و جایگاه خادمان، خادمیاران و یاوران رضوی افزود: موضوع بسیار حائز اهمیت و مورد تاکید، این است که مبادا ما این وظیفه و تکیلف را یک امتیاز یا مرتبه برای خودمان ببینیم و خود را متمایز از جامعه بدانیم. لذا باید در این خصوص توجه و دقت ویژهای، داشته باشیم.

وی در خصوص خدمت در آستان قدس رضوی اظهار داشت: خدمتهایی که در سازمان امام رضا(ع) انجام می شود(در هر مکان و هر زمانی که لازم و میسر باشد) به تمام افرادی است که ابراز محبت می کنند به اهل بیت و نور محبت بر دلهای آنها تابیده است. در فرهنگ امام رضایی(ع) می بایست تمام توانمندیهای مان در زمینه های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و … را در طبق اخلاص، ارایه نماییم.

در ادامه معاون کانون های خدمت رضوی منطقه ١۴، رضا شاهنجرانی توضیحاتی در خصوص شکل و فعالیتهای کانونهای خادمیاران رضوی، بیان کرد و اظهار داشت: این مجموعه دارای ٢٠ کانون خدمت رسانی است که شامل یک کانون عمومی و ١٩ کانون تخصصی می باشد. کانونهای تخصصی
شامل کانون ایثار و شهادت، کانون بانوان و خانواده، کانون تعلیم و تربیت، کانون حرکتهای جهادی، کانون فرهنگی و تبلیغی، کانون حقوقی، کانون خبر و فضای مجازی، کانون زیارت، کانون سلامت، کانون شعر و ادب، کانون قرآن، کانون اشتغال و کارآفرینی، کانون کتاب و کتابخوانی، کانون مشاوره و مددکاری، کانون ورزش، کانون وقف و نذر، کانون نوجوانان و جوانان، کانون هنر و محصولات فرهنگی می باشند.
شاهنجرانی در سخنان خود افزود: برای انتخاب کانونها توسط خادمیاران و یاوران رضوی دو اصل مهم «علاقه و تخصص» لازم است و یکی از آنها به تنهایی کافی نمی باشد. تمامی کانونها دارای مصادیقی هستند که داوطلبان گرامی میبایست پس از انتخاب کانون اصلی خود، نسبت به انتخاب مصادیق خدمتی با توجه به علاقه و تخصص خود، اقدام نمایند.
وی در انتهای صحبتهای خود اظهار داشت: مصادیق کانون عمومی برای همه مشترک است ولیکن برای جلوگیری از موازی کاری و اتلاف منابع، فعالیتهای عمومی می بایست حتما با هماهنگی و از مسیر کانون عمومی، صورت پذیرد.

در ادامه برنامه معاون خادمیاری خدمت رضوی منطقه ١۴، مرتضی شکوری نیز پس از ارائه توضیحات تکمیلی درخصوص ثبت نام افزود: مراحل گزینش و جذب پس از ثبت نام و تکمیل مدارک توسط داوطلبین یاوران رضوی، انجام خواهد شد.

مراسم با مداحی مداح اهل بیت و خواندن شعر “ای صفای قلب زارم هر چه دارم از تو دارم” و پذیرایی از حاضرین به اتمام رسید.

لینک کوتاه خبر : QR Code For:  یاوران رضوی منطقه ۱۴ تهران در خط خدمت قرار گرفتند

مطلب پیشنهادی

جشن دهه کرامت در حسینیه روضه الشهدا با حضور خادمیاران رضوی منطقه ۵تهران

خادمیاران کانون های خدمت رضوی منطقه ۵ تهران با برپایی چایخانه حضرتی حضور خود را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *