یادمان شهید غلامحسن صابری در شهرقدس برگزار شد

مراسم یادمان شهید غلامحسن صابری از شهدای گمنام نامدار شده در بوستان حضرت ولیعصر (عج) شهرقدس با همکاری کانون ایثار و شهادت و هیئت روضه الشهدا برگزار شد.

به گزارش شبکه خادمان رسانه ای کانون های خدمت رضوی استان تهران، محفل معنوی روضه الشهدا با همکاری کانون ایثار و شهادت خدمت رضوی شهرقدس در جوار یادمان شهدای بوستان حضرت ولیعصر (عج) به یاد شهید غلامحسن صابری برگزار شد.

شهید صابری یکی از شهدای گمنام آرمیده در بوستان حضرت ولیعصر(عج) بود که پیکر مطهرش در ۱۹ آبان سال ۹۲ خاکسپاری شد و پس از ۷ سال خوش‌نامی از طریق آزمایش DNA شناسایی و نامدار شد.

شهید غلامحسن صابری در ۱۰ فروردین ۱۳۳۷ در روستای ناریان طالقان چشم به جهان گشود و اول اسفند ۱۳۶۴ در سن ۲۴ سالگی در عملیات والفجر ۸ در فاو به شهادت رسید.

شهید صابری در بخشی از وصیت‌نامه خود نوشته است: «هر توانی که دارید با جان‌ها و مال‌هایتان به اسلام کمک کنید هم در این دنیا سربلند باشید هم در آن دنیا و در آن دنیا پیش چهارده معصوم رو سفید باشید.
خودتان را کنار نزنید، جهاد شما خواهر این است که حجاب خود را حفظ کنید فرزندانتان را خوب تربیت کنید و تحویل اسلام بدهید و از خواهر‌های عزیز خودم می‌خواهم که نمازتان را بجا آورید و یک لحظه از خدا غافل نباشید و همیشه به یاد خدا باشید و برای من ناراحت نباشید و مرا حلال کنید».

گفتنی است مراسم استقبال پرشور از خانواده این شهید والامقام نیز در روز جمعه ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ در بوستان حضرت ولیعصر(عج) در معیت پرچم متبرک رضوی برگزار شد که طی این دیدار ۳۵ سال چشم انتظاری مادر به پایان رسید.

در مراسم یادمان شهید غلامحسن صابری پرچم متبرک حرم امام رضا(ع) زینت بخش محفل بود و ذکر صلوات خاصه، روضه خوانی، مداحی، سخنرانی و سینه زنی در ادامه برنامه اجرا شد.

لینک کوتاه خبر : QR Code For:  یادمان شهید غلامحسن صابری در شهرقدس برگزار شد

مطلب پیشنهادی

هیئت خدام الرضا(ع)/ برگزاری مراسم سوگواری در سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)

مراسم عزاداری هیئت خدام الرضا(ع) به مناسبت سالروز شهادت رئیس مذهب شیعه، امام صادق(ع) در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *