یادمان سالگرد شهادت شهید قیصعلی فرمانی در شهرقدس برگزار شد

به مناسبت سالگرد شهادت شهید والامقام قیصعلی فرمانی از شهدای دوران دفاع مقدس جمعی از خادمیاران رضوی و هیئت روضه‌الشهدا باحضور در منزل این شهید بزرگوار از خانواده وی تجلیل کردند.

به گزارش شبکه خادمان رسانه ای کانون های خدمت رضوی استان تهران، یادمان سالگرد شهادت شهید قیصعلی فرمانی از شهدای دوران دفاع مقدس با همکاری هیئت روضه‌الشهدا و کانون خدمت رضوی ایثار و شهادت شهرستان قدس با حضور رابط کانون‌های خدمت رضوی شهرستان، امام جمعه، فرماندار و جمعی از خانواده معظم شهدا و ایثارگران و خادمیاران رضوی در منزل این شهید والامقام برگزار شد.

این محفل شهدایی در معیت پرچم متبرک امام رضا علیه‌السلام و ذکر صلوات خاصه حضرت و با مداحی، روضه‌خوانی و سینه‌زنی، روایتگری نوجوانان و بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس همراه بود.

شهید قیصعلی فرمانی، ۱۲ آبان سال ۱۳۴۵ در روستای باروق اردبیل چشم به جهان گشود و بعد از طی دوران کودکی تحصیلات خود را تا سال پنجم ابتدایی در همان روستا ادامه داد. آن دوران مصادف با انقلاب اسلامی بود و علیرغم سن اندکی که داشت، در فعالیت‌های انقلابی نقش آفرینی کرد.

وی پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در سال ۱۳۵۹ به همراه خانواده به شهر قدس مهاجرت کرد و به فعالیت‌های انقلابی ادامه داد و با عضویت در پایگاه بسیج شهید زارعی، در تاریخ ۲۷ دی ماه سال ۱۳۶۴ راهی جبهه‌های عملیاتی فاو شد و در همین عملیات از ناحیه پا دچار مجروحیت شد و پس از بهبودی نسبی در عملیات آزادسازی مهران شرکت کرد و در این عملیات به شدت مجروح و راهی بیمارستان شد و سرانجام پس از رشادت‌های فراوان، در تاریخ ۲۷ دی ماه سال ۱۳۶۵ در منطقهِ شلمچه، به مقام والای شهادت نائل آمد.

در فرازی از وصیت‌نامه شهید آمده است:« از پدر و مادرم انتظار دارم که بعد از شهادت اینجانب هیچ گونه ناراحتی نداشته باشند چون شهید شدن در راه اسلام آرزوی بزرگان دین اسلام بوده و خداوند از این که توفیق عنایت فرموده و این بنده را در راه دین مقدسش به شهادت رسانده بی نهایت متشکرم و از شما پدر عزیزم و مادر و برادر عزیزم می‌خواهم که امام امت را دعا کنید و شعار جنگ جنگ تا پیروزی را تا آخرین نفس ادامه دهید. خدا را شکر کنید که یکی از فرزندان خود را در راه خدا به اسلام و دین مبین هدیه کردید».

در پایان مراسم ضمن یاد و نام مقام شامخ شهدا، از مادر بزرگوار شهید فرمانی با اهدای تابلو منقش به گنبد طلای امام رضا علیه‌السلام، آیین تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر : QR Code For:  یادمان سالگرد شهادت شهید قیصعلی فرمانی در شهرقدس برگزار شد

مطلب پیشنهادی

طبخ و توزیع ۸۸۸ پرس غذا در آستانه سالروز میلاد امام مهربانی ها

در آستانه سالروز میلاد امام مهربانی ها ۸۸۸ پرس غذای گرم توسط خادمیاران رضوی منطقه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *