گلباران مشهد شهدای ۱۵ خرداد در باقرآباد قرچک توسط خادمیاران رضوی

گلباران و عطرافشانی مشهد شهدای ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ با حضور خادمیاران کانون خدمت رضوی شهرستان قرچک و مسئولین استانی و شهرستانی انجام شد.

به گزارش شبکه خادمان رسانه ای کانون های خدمت رضوی استان تهران، مراسم گرامیداشت یوم الله ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ و سالروز قیام تاریخی مردم کفن پوش ورامین و قرچک در اعتراض به دستگیری امام خمینی (ره) و به خاک و خون کشیده شدن مردم این منطقه توسط رژیم سفاک شاهنشاهی در سر پل تاریخی باقرآباد قرچک، توسط خادمیاران کانون خدمت رضوی شهرستان قرچک برگزار شد.
این مراسم با حضور حجت الاسلام و المسلمین اسماعیلی امام جمعه، حسین نوشآبادی نماینده مردم شهرستان های قرچک، ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی، علیرضا فاتحی نژاد فرماندار، حجت الاسلام محمودی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران، محسن خرمی شریف شهردار شهرستان قرچک و خانواده های معزز شهدای قیام خونین ۱۵ خرداد و مردم شهیدپرور شهرستان قرچک همراه بود.
در این مراسم خرمی شریف شهردار قرچک ضمن تسلیت ایام رحلت سالروز معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی رحمه الله علیه و یوم الله ۱۵ خرداد و گرامیداشت شهدای این روز اظهار کرد: پل تاریخی باقرآباد، مشهد شهدای قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ میعادگاه ایثار و از خود گذشتگی مردم این خطه شهید پرور و ولایتمدار است.
وی گفت: مردم دشت ورامین برای آزادی امام و مرجع خود پیمان بستند و برای رهایی ایشان از بند طاغوت با نثار جان خود بدون هیچ واهمه ای حماسه ای تاریخی را رقم زدند.
خرمی شریف ادامه داد: نقطه عطف پیروزی انقلاب اسلامی رشادت مردم در حمایت از رهبر خود در ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ بود که آغازگر نهضت بزرگی در دنیا شد که در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ به ثمر نشست. وی زنده نگاه داشتن یاد شهدای خردادماه ۱۳۴۲ را وظیفه همه مسئولین و تجدید میثاق با شهدای ۱۵ خرداد را امری ستودنی دانست و از برگزارکنندگان مراسم تقدیر کرد.
نماینده مردم شهرستان های قرچک، ورامین و پیشوا نیز بیان داشت: شهدای کفن پوش قیام خونین ۱۵ خرداد در خفقان سیاسی و مستبدانه رژیم شاهنشاهی با نثار جان خود، مسیر انقلاب را ریل گذاری کردند.
نوش آبادی در ادامه ضمن گلایه از سوء مدیریت دستگاه های اجرایی طی سالهای گذشته افزود: ما باید از مردم نجیب و شریف ایران اسلامی عذرخواهی کنیم که حق آنان را آن گونه که باید، ادا نکردیم. مسئولین کشوری باید نگاه ویژه به قرچک، ورامین و پیشوا داشته باشند و با کار و اقدام جهادی به رفع معضلات موجود و مشکلات مردم بپردازند.
در پایان این مراسم خادمیاران رضوی قرچک به همراه مسئولین حاضر ضمن قرائت فاتحه و نثار گل، به مقام شامخ شهیدان قیام ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ ادای احترام کرده و یاد و خاطره ایشان را گرامی داشتند.

لینک کوتاه خبر : QR Code For:  گلباران مشهد شهدای ۱۵ خرداد در باقرآباد قرچک توسط خادمیاران رضوی

مطلب پیشنهادی

تقدیر از مادران دارای ۳ فرزند در منطقه ۲۱

همزمان با هفته جمعیت و دهه کرامت از مادران دارای ۳ فرزند تقدیر شد. به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *