پیچیدن رایحه خوش عطر رضوی در منطقه ۱۴ تهران

خادمیاران کانون های خدمت رضوی منطقه ۱۴ اقدامات و فعالیت های متنوعی را در آذر ماه به مردم دارالمومنین تهران ارائه دادند.

 

به گزارش شبکه خادمان رسانه ­ای کانون­ های خدمت رضوی استان تهران، خادمیاران کانون های خدمت رضوی منطقه ١۴ تهران که خادمیاری خورشید هشتم روشنی ‌بخش زندگی و حیاتشان شده، در ماه آذر همچون ماه های گذشته به نیابت از حضرت شمس الشموس، امور خیرخواهانه انجام دادند.
تجلیل از کادر درمان

خادمیاران دارالمومنین تهران در معیت پرچم متبرک رضوی در دو بیمارستان شفا یحیائیان و فجر حاضر شدند و از زحمت های کادر درمان و پرستاران با اهدا شاخه گل و تبرکات رضوی تقدیر و تشکر کردند. همچنین خادمیاران کانون ایثار و شهادت منطقه همزمان با سالروز ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار در معیت پرچم متبرک حرم امام رضا(ع) با حضور در بیت شهید مدافع سلامت مهدی صادقی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره این شهید والامقام، هدایا متبرک حرم مطهر رضوی را به خانواده‌ شهید اهدا کردند.
ارائه خدمات حقوقی
خادمیاران کانون حقوقی منطقه در راستای اجرای طرح هر مسجد یک حقوقدان، در ۵ مسجد منطقه به صورت هر هفته یک روز بعد از نماز مغرب و عشا حاضر شدند و به شهروندان و نمازگزاران مشاوره رایگان ارائه کردند. همچنین دو خادمیار این کانون هر هفته ۲ تا ۳ روز در دادسرای محلاتی حضور بهم رساندند و به شهروندان مشاوره رایگان ارائه کردند.
یاریگران سلامت رضوی
طرح یاریگران سلامت رضوی خدمت دیگری است که توسط کانون مشاوره و مددکاری منطقه ارائه شده است؛ که در این طرح اشخاص مشاوره را مهمان امام رئوف(ع) خواهند بود. خادمیاران این کانون در قالب این طرح به شهروندان در زمینه های زوجین، خانواده، بالینی، تحصیلی و شغلی مشاوره رایگان ارائه کردند.
برگزاری دوره های علمی
برگزاری ترم یک دوره حسابداری در ۴ جلسه، اولین وبینار پرسش و پاسخ در خصوص مقالات علمی و دوره آموزشی پروپوزال و پایان نامه نویسی ویژه رشته علوم انسانی از جمله دورهای برگزاری شده توسط خادمیاران کانون علمی منطقه در آذرماه بود.
دست گیری از نیازمندان
یکی از اقدامات مهمی که بسیار مورد تأکید خدا و رسول گرامی اسلام(ص) و ائمّه معصومین(ع) است مسئله ی برآوردن حاجات نیازمندان و گره گشایی از زندگی آنها است. در همین راستا ۷۰۰ پرس غذای گرم در مناسبت های مختلف همچون ایام فاطمیه و چهارشنبه های امام رضایی توسط خادمیاران کانون عمومی و زیارت اولی منطقه طبخ و در میان نیازمندان شناسایی شده منطقه توزیع شده است. همچنین هزینه ۴ راس گوسفند توسط خادمیاران منطقه تامین و پس از قربانی کردن در بسته های یک کیلویی بسته بندی و به دست خانواده های نیازمند منطقه که از قبل شناسایی شده اند رسید.
از دیگر فعالیت های محرومیت زدایی خادمیاران منطقه می توان به تهیه یک یخچال ۱۷ فوت و یک فرش ۹ متری توسط خادمیاران کانون عمومی و یک لباسشویی توسط خادمیاران کانون زیارت منطقه و اهدا آنها به خانواده های نیازمند با حفظ کرامات انسانی اشاره کرد.
یلدای همدلی
خادمیاران کانون های خدمت رضوی منطقه ١۴ تهران، طرح یلدای همدلی را همزمان با فرا رسیدن شب یلدا و با توزیع ٨۶ بسته یلدایی و ١١٠ عدد پیتزا اجرایی کردند. ٣۶ بسته یلدایی شامل میوه، آجیل و کیک به همراه ۱۱۰ پیتزا توسط خادمیاران منطقه تهیه و ۵٠ بسته یلدایی شامل میوه، شیرینی و شکلات توسط کانون خدمت رضوی مسجد جامع ابوذر منطقه و خیرین تهیه که همگی در میان نیازمندان منطقه توزیع شد.
دوره های قرآنی
با توجه به درخواست و اقبال علاقمندان به آشنایی با ترجمه و مفاهیم قرآن کریم و در جهت نشر و گسترش فرهنگ غنی قرآن کریم و انس هرچه بیشتر با این کتاب انسان ساز خادمیاران کانون قرآن در منطقه ۱۴ تهران اقدام به برگزاری کلاس های آموزش مفاهیم قرآن کریم، حفظ و روخوانی و روانخوانی قرآن در فضای مجازی برای خواهران و برادران کرده است. همچنین مهد قرآن نورالمهدی برای ۷۰ کودک در فضای مجازی از دیگر خدمات خادمیاران کانون قرآن منطقه در آذرماه بوده است.
شعری در وصف اهل بیت(ع)
شاعر اهل بیت با یادآورى فضایل و تعظیم شعائر الهى، عموم مردم را به الگوگیرى از بزرگان دین فرا مى خواند و با هنر ماندگار شعر، محبت این چهره هاى ماندگار الهى را در دل انسان ها جاى مى دهد. شاعران خادمیار در کانون شعر و ادب منطقه ۱۴ نیز در مناسبت های مختلف مذهبی در وصف ائمه اطهار شعر می سرایند و در ماه گذشته نیز به مناسبت ولادت حضرت زینب(س) و ایام فاطمیه چندین شعر سرودند.
تولید محتوا
امروزه با پیشرفت ارتباطات و فضای مجازی تولید محتوا بسیار مورد اهمیت واقع شده است. برای فرهنگ‌سازی و توسعه فرهنگ مذهبی و امام رضایی نیاز به محتوای خوب و مخاطب پسند می‌باشد. از تولید بنر مناسب برای اطلاع رسانی تا تولید ویدئو های جذاب و با کیفیت از موارد تولید محتوای مذهبی می‌باشد. به همین جهت خادمیاران در کانون خبر و رسانه دارالمومنین تهران یک تقویم برای روزهای هفته آماده کرده اند و طبق آن برای ایام هفته محتوای مذهبی تولید می کنند.
روزهای شنبه یک پادکست مذهبی و روزهای دوشنبه پادکست تربیتی و خانوادگی تهیه می شود. همچنین برای روزهای یکشنبه های علوی یک حکمت از نهج البلاغه آماده می شود. نماهنگ های سه شنبه های مهدوی، چهارشنبه های امام رضایی، پنجشنبه های امام حسینی و جمعه های انتظار از دیگر فعالیت های این کانون می باشد. همچنین در طی یک ماه گذشته ۳۰ پوستر توسط خادمیاران طراح کانون خبر و فضای مجازی طراحی شده است.
تعلیم و تربیت
برگزاری دوره های آموزش رایانه، برگزاری دو کارگاه تربیت پدران برای پدران دانش اموزان دوره اول و دوره دبیرستان پسرانه، تدریس ریاضی دهم رشته انسانی و ریاضی فیزیک، تدریس عربی دوره اول، تدریس قرآن و هدیه، ریاضی، علوم ابتدایی، تدریس زبان پایه نهم، تحت پوشش قرار دادن ۳ دانش آموز برای شرکت در کلاس های کنکور و ارائه مشاوره تحصیلی و برنامه ریزی درسی برای امتحانات نوبت اول به ۵ دانش آموز از جمله فعالیت های خادمیاران کانون تعلیم و تربیت منطقه در آذر ماه می باشد.
تکریم خانواده شهدا
در راستای تکریم خانواده شهدا، خادمیاران منطقه ۱۴ در آذرماه در منزل برادران شهید سیدی مرقی و شهید مینایی حاضر شدند و ضمن گرامیداشت یاد و خاطره این شهیدان والامقام، هدایا متبرک حرم مطهر رضوی را به خانواده این شهیدان والامقام اهدا کردند

لینک کوتاه خبر : QR Code For:  پیچیدن رایحه خوش عطر رضوی در منطقه ۱۴ تهران

مطلب پیشنهادی

تجلیل از معلمان جانباز شهرری از سوی خادمیاران رضوی در هفته گرامیداشت مقام معلم

خادمیاران کانون ایثار و شهادت خدمت رضوی شهرری همزمان با ایام پاسداشت مقام معلم، از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *