هم افزایی و انجام کار مشارکتی موجب ترویج فرهنگ رضوی است

دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان تهران از کانون های خدمت رضوی شهرستان رباط کریم بازدید و از نزدیک با مسئولین کانون‌های عمومی و تخصصی گفت‌وگو کرد.

 

به گزارش شبکه خادمان رسانه ­ای کانون­ های خدمت رضوی استان تهران، خادمیاران کانون های خدمت رضوی شهرستان رباط کریم طی مراسمی که در سالن دارالقران رباط کریم برگزار شد پذیرای دبیر کانون های خدمت رضوی استان تهران شدند.

ابتدا مراسم با زمزمه صلوات خاصه و تلاوت آیاتی روح بخش از قران کریم توسط رضا آیینی جانشین کانون های خدمت رضوی رباط کریم قرائت شد.

سپس حجت الاسلام والمسلمین حسین رواز رابط کانون‌های خدمت رضوی رباط کریم ضمن عرض خیر مقدم و تبریک روزهای مبارک ماه شعبان خدمت مهمانان، از مسئولین برخی کانون ها ارائه گزارش عملکردشان را خواستار شد.

در ادامه مسئولین ۷ نفر از کانون های تخصصی شامل سلامت، زیارت، ایثار و شهادت، بانوان و خانواده، مشاوره و مددکاری، خبر و فضای مجازی، وقف و نذر شروع به شرح فعالیت‌های انجام شده و برنامه‌های آینده خود کردند.

پس از پایان صحبت های مسئولین کانون‌ها، علیرضا جانه دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان تهران ضمن بیان فضایل ماه های مبارک رجب، شعبان و رمضان، از نحوه شکل گیری کانون های خدمت رضوی در سراسر کشور، رعایت آداب خادمی حضرت، نوع خدمت خادمیاران، اهمیت گسترش آداب رضوی در سطح جامعه و شرایط خادمی گفت‌وگو کرد.

همچنین از برنامه‌هایی که در سال ۱۴۰۱ برای خادمیاران تبیین شده مانند ترازبندی آنان در صورتی که فعالیت نداشته باشند و از خادمیاری به یاوررضوی تنزل پیدا خواهند کرد، مطالبی به مسئولین کانون ها عنوان شد.

جانه در ادامه متذکر شد: باید سعی شود در سطح شهرستان موقوفه مجمع امام رضایی‌ها تشکیل شود و از بحث وقف غافل نباشیم.

وی ادامه داد: آنچه بعد از زندگی دنیایی انسان برایش باقی می ماند همین موقوفات جاریه است و در زمینه توانمندسازی خانواده‌های کم برخوردار باید طوری عمل شود که در دیگر نیازی به دریافت بسته‌های کمک معیشتی نباشد.

دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان تهران گفت: کانون‌های عمومی و تخصصی علاوه بر این که با هم فعالیت‌های مشترکی انجام می‌دهند باید با سایر ارگان‌ها و نهادهای دیگر شهرستانی هم کارهای مشارکتی داشته باشند و اینکه خدمت به حضرت در هر جایی امکان پذیر است و صرفا به کشیک رفتن خلاصه نمی‌شود.

جانه خاطرنشان کرد: فعالیت‌های جهادی شهرستان رباط کریم در سطح استان تهران رتبه نخست را کسب کرده و سایر کانون ها نیز در سال آینده باید سعی کنند تا فعال‌تر شوند.

در انتهای جلسه دبیر کانون های خدمت رضوی استان تهران به سوالات مطرح شده خادمیاران پاسخ داد.

لینک کوتاه خبر : QR Code For:  هم افزایی و انجام کار مشارکتی موجب ترویج فرهنگ رضوی است

مطلب پیشنهادی

جشن بزرگ مردمی “با افتخار یه دخترم” با حضور خادمیاران رضوی منطقه۵ تهران

در هفتمین روز دهه کرامت، خادمیاران رضوی منطقه ۵تهران در جشن بزرگ میلاد کریمه اهل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *