هشت میلی‌متر از انقلاب/معرفی کتاب های انقلابی توسط خادمیاران رضوی منطقه ۱۴ تهران

خادمیاران کانون کتاب و کتابخوانی منطقه ۱۴ تهران به مناسب فرارسیدن دهه فجر به مخاطبان خود کتاب‌هایی با محوریت وقایع انقلاب اسلامی معرفی می‌کنند.

به گزارش شبکه خادمان رسانه ای کانون های خدمت رضوی استان تهران، همزمان‌با آغاز ایام‌الله دهه فجر انقلاب شکوهمند اسلامی مردم ایران؛ کانون کتاب و کتابخوانی منطقه ۱۴ اقدام‌به معرفی کتاب‌هایی با محوریت وقایع انقلاب اسلامی کرده است.

مینا رفعتی گفت: همواره شنیدن رویدادهای تاریخی از زبان افرادی که هم شاهد عینی رخدادها بوده‌اند و هم به‌نحوی در دل حوادث قرار گرفته‌اند؛ بسیار جذاب و شنیدنی است. به همین دلیل مجموعه خاطرات افراد جزء پرطرفدارترین ژانر ادبی به شمار می‌رود.

وی افزود: از همین‌رو؛ کانون کتاب و کتابخوانی منطقه ۱۴ به مناسبت فرارسیدن ۴۵امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی سراغ کتابی در قالب تاریخ شفاهی؛ اما با رویکردی نو و خواندنی رفته است.

رفعتی در ادامه گفت: کتاب”هشت میلی‌متر از انقلاب”خاطرات علی میرقطبی یکی از اهالی سبزوار است که حماسه‌ها و مبارزات انقلابی مردم‌ شهر خود را از زاویه لنز دوربینش روایت کرده است.

در واقع می‌توان گفت حلقه‌های فیلم‌ دوربین‌ او گنجینه ناب‌ترین لحظات تاریخی دیار سربداران است.

مسئول کانون کتاب و کتاب‌خوانی منطقه ۱۴ اظهار داشت: میرقطبی پس از پیروزی انقلاب؛ با استناد به تصاویر ثبت‌شده دوربینش،

تظاهرات مردم، سفر علما به اسفراین و شهادت مردم در روزهای نهم و دوازدهم محرم ۵۷ را به تصویر کشیده و مستندی روایی تولید کرده است.

وی در پایان گفت: این کتاب به قلم محمد اصغرزاده و در سه فصل تدوین شده است و امیدواریم با معرفی این اثر متفاوت گامی در راستای آشنایی هرچه بیشتر مخاطبان با رخدادهای انقلاب اسلامی برداشته باشیم.

انتهای پیام/ خبرنگار فاطمه ذاکری

لینک کوتاه خبر : QR Code For:  هشت میلی‌متر از انقلاب/معرفی کتاب های انقلابی توسط خادمیاران رضوی منطقه ۱۴ تهران

مطلب پیشنهادی

خادمیار جانباز منطقه نوزده تهران مورد تجلیل قرار گرفت

در مراسمی صمیمی، از خدمات و ایثارگری‌های جانباز سرافراز، سید محمد توکلی، خادمیار گرانقدر منطقه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *