نخستین اجلاس نماز شهرقدس برگزار شد

نخستین اجلاس نماز شهرستان قدس در معیت پرچم متبرک رضوی و با حضور جمعی از مسوولان کشوری و استانی برگزار شد.

به گزارش شبکه خادمان رسانه ای کانون های خدمت رضوی استان تهران، نخستین اجلاس نماز شهرستان قدس با موضوع نماز، مدرسه، دانشگاه، خانواده، معلمان آینده و اصناف با همکاری ستاد اقامه نماز، کانون خدمت رضوی قرآنی و مجموعه‌های فرهنگی شهرستان با حضور مشاور وزیر کشور در امور هماهنگی روحانیت، ائمه جمعه و جماعات، قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور، مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، مسوول ستاد اقامه نماز استان تهران، جمعی از خادمیاران رضوی، مسوولان شهرستانی، خانواده معظم شهدا و ایثارگران، فرهنگیان و فعالان اقامه نماز در سالن همایش های فرهنگ و هنر باغ ملی برگزار شد.

این مراسم پس از قرائت آیاتی از قرآن کریم و سرود ملی، در معیت پرچم متبرک رضوی و ذکر صلوات خاصه امام رضا (ع) آغاز شد.

حجت الاسلام جوکار امام جمعه شهرقدس با اشاره به اینکه اولین شاخصه حکومت اسلامی نماز است و مدیران اسلامی موظف بر اقامه نماز در جامعه هستند، اظهار داشت: تاکنون ۲۹ اجلاس نماز به صورت سراسری در کشور با تدبیرحجت الاسلام قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز و پیام‌های رهبر معظم انقلاب برپا شده که موجب ترویج فرهنگ اقامه نماز است و این اجلاس در امتداد بیست و نهمین اجلاس سراسری و نخستین اجلاس در شهرستان قدس است.

وی افزود: برای پیشرفت و اصلاح امور، نماز اولویت اول مدیران باید قرار گیرد تا بتوان مسائل و مشکلات اجتماعی را حل کرد.

امام جمعه شهرقدس به راه‌اندازی پویش نماز جماعت و جشن تکلیف‌های خانگی اشاره کرد و گفت: برخی مدارس فاقد نمازخانه هستند اما حیاط وسیعی دارند که لازم است با کمک خیرین مسجد ساز و مجمع خیرین تعدادی نمازخانه ساخته، تکمیل و تجهیز شوند و برخی محلات، مناطق محروم، حاشیه شهر و شهرک های مسکونی بدون مسجد هستند و باید فرهنگ نماز و زیرساخت‌های اقامه نماز را رسیدگی و گسترش داد.

سید احمد زرهانی قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور در ادامه افزود: اینکه پس از ۴ دهه از پیروزی انقلاب اسلامی مدرسه ای بدون نمازخانه باشد، نشانه کوتاهی مسوولان بوده و راه اقامه نماز را باید برای نسل جدید ایجاد و هموار کرد.

وی ادامه داد: فلسفه خواندن نماز باید در جامعه نهادینه و معارف نماز با کمک روحانیون و فعالان فرهنگی در مدارس آموزش داده شود تا انس با نماز بیشتر و شبه‌های این حوزه رسیدگی شده و پاسخ دهند.

زرهانی با تاکید بر اینکه دانشجویان و اساتید حوزه و دانشگاه باید بخشی از وقت خود را به ترویج امر نماز اختصاص دهند و رسانه‌ها در این خصوص نقش مهمی دارند همچنین در حوزه صنعت نیز مدیران صنعتی و اصناف می‌توانند آرامش خاطر و تولید را در پرتو نماز پرورش دهند.

در پایان این مراسم از فعالان عرصه اقامه نماز قدردانی و با همکاری خیران کمک هزینه سفر مشهد مقدس به ۸ نفر همراه با بسته‌های تبرکی اهدا شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر : QR Code For:  نخستین اجلاس نماز شهرقدس برگزار شد

مطلب پیشنهادی

طبخ و توزیع ۸۸۸ پرس غذا در آستانه سالروز میلاد امام مهربانی ها

در آستانه سالروز میلاد امام مهربانی ها ۸۸۸ پرس غذای گرم توسط خادمیاران رضوی منطقه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *