مشارکت خادمیاران منطقه ۵ تهران در برگزاری روضه‌های خیابانی

خادمیاران کانون خدمت رضوی منطقه۵ تهران در برگزاری مراسم عزاداری هفتمین روز شهادت امام حسین(ع) مشارکت کردند.

به گزارش شبکه خادمان رسانه ای کانون های خدمت رضوی استان تهران، سعید جان نثار، مسئول کانون ایثار و شهادت منطقه۵ تهران ضمن تسلیت ایام محرم و شهادت امام حسین(ع) و یارانش در راستای حضور خادمیاران در طرح روضه خیابانی درب منازل شهدا به تشریح این طرح پرداخت و اظهار کرد: عزای سیدالشهداء(ع) به مدت چهل روز کوچه به کوچه در محله باغ فیض و مقابل درب منازل شهدا با مشارکت کانون خدمت رضوی عمومی باغ فیض اقامه می شود.
وی گفت: در مراسم هفتمین روز از شهادت امام حسین(ع)، خادمیاران با در دست داشتن پرچم متبرک امام رضا (ع) با خانواده شهدا دیدار کردند.
جان نثار خاطر نشان کرد: روضه اول درب منازل شهیدان علی خان بابایی، نصرت‌الله و مهدی یزدی و علی عباسیان در خیابان خان بابایی محله باغ فیض و روضه دوم کوچه شهید مشعوف مقابل منزل این شهید بزرگوار با نوای مرتضی متشرعی و با حضور مادر شهیدان شهیدی، مشعوف و همسر شهید کبیری تامه برگزار شد.

شایان ذکر است دربین مادران شهدا که عکس فرزندان خود را در آغوش گرفته اند، مادر شهیدان مجید، اسماعیل و مهدی شهیدی از شهدای دفاع مقدس مختصری درباره فرزندان شهیدش صحبت کرد: «مجید که با شروع جنگ ۱۸ ساله بود، عاشقانه در جبهه ها حضور داشت و در ششم فروردین ١٣۶١ در عملیات فتح المبین به شهادت رسید.
اسماعیل ٢ سال از مجید کوچکتر بود، پس از اخذ دیپلم، ازدواج کرد و صاحب یک فرزند پسر شد. او بعد از استخدام در نیروی هوایی سپاه، در جبهه مسئولیت مخابرات را به عهده گرفت و در اسفند ۱۳۶٢ در حین عملیات خیبر دچار مجروحیت شیمیایی و برای درمان شیمیایی، در سال ۱٣۶٨ به آلمان اعزام شد.
با توجه به شدت آسیبهای شیمیایی کاری از عهده پزشکان برنیامد و در بیمارستان آلمان به شهادت رسید.
مهدی سال ۱۳۴۵ در تهران متولد و دانشجوی رشته کامپیوتر بود که به عضویّت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آمد. او نیز همانند برادرانش به جبهه رفته و در دیماه سال ۱۳۶۵ درحین عملیات کربلای ۵ در شلمچه شربت شهادت را نوشید.
گفتنی است هر سه شهید تقریباً نزدیک به هم در مزار شهدای بهشت زهرای تهران دفن شده اند.
پدر بزرگوارشان نیز سه ماه پیش به فرزندان شهیدش ملحق شد و درکنار آنها آرام گرفت».

لینک کوتاه خبر : QR Code For:  مشارکت خادمیاران منطقه ۵ تهران در برگزاری روضه‌های خیابانی

مطلب پیشنهادی

تداوم خدمت/برپایی جشن ازدواج یک زوج زیر سایه شمس الشموس

عنایت امام رئوف خادمیاران کانون های خدمت رضوی منطقه ۵ تهران شادی گرفتن جشن ازدواج …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *