محفل معنوی هیئت خدام الرضا(ع) منطقه ١۴ تهران برگزار شد

خادمیاران منطقه ١۴ تهران، طبق قرار هر ماهه و به نیت امام رضا(ع) در هشتمین روز از ماه جدید قمری در هیئت خدام الرضا(ع) دور هم جمع شدند.

به گزارش شبکه خادمان رسانه ای کانون های خدمت رضوی استان تهران، خادمیاران رضوی و دلدادگان امام رئوف(ع) در منطقه ١۴ استان تهران در هیئت خدام الرضا(ع)، هشتمین روز ماه شعبان مطابق با ۲۱ اسفندماه سال ۱۴۰۰، دورهم جمع شدند و با توفیقات امام رئوف(ع) محفلی معنوی را، برگزار کردند.
این مراسم هم‌زمان با نوای ملکوتی اذان پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء در حسینیه بیت الاحزان محله غیاثی با تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید آغاز شد و قرائت زیارت امین‌الله توسط خادمیار کانون تبلیغ دینی خدمت رضوی منطقه فضای معنوی محفل را مضاعف نمود.
مراسم با سرودخوانی در مدح امام حسین(ع)،‌ حضرت ابوالفضل العباس(ع)، حضرت سجاد(ع)، حضرت علی‌اکبر(ع) و صاحب‌الامر(عج)، ادامه پیدا کرد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین راستگو ضمن تبریک اعیاد شعبانیه نسبت به ارائه سخنانی درخصوص ایام و امام سجاد(ع)، پرداخت وگفت: ایام رجب و شعبان مقدمه‌ای است برای ورود به ماه مبارک رمضان به‌ویژه لیالی قدر. پیامبر(ص) فرمودند: “ماه شعبان، ماه من است، خدا رحمت کند کسی که مرا بر ماه من یاری دهد، یعنی آن را روزه بدارد.”
وی افزود: باید سعی و تلاشمان این باشد که آموخته‌ها و علم ما بر اساس استدلال،‌ عقل، منطق و دلیل باشد. باعث تأسف است که در برخی از اذهان تصور و تلقی از حضرت امام زین‌العابدین(ع)، فردی مریض و بیمار است لیکن آیا حقیقت این است؟! ما ائمه را در حد آنها نمی‌توانیم بشناسیم ولیکن مؤمن کسی است که به حد و اندازه فهم خود، ائمه را بشناسد.
وی در ادامه گفت: حربه اصلی امام علی(ع) برای اینکه دین خدا باقی بماند «صبر، سکوت و تحمل» بوده است و حضرت صدیقه کبری(س) نیز در همین راستا عمل می نمودند. امام‌حسین(ع) هم از همین حربه استفاده می‌نمودند تا به مرحله‌ای رسیدند که می‌بایست خون اسلام جاری می‌شد برای بقای دین.
وی ادامه داد: مردم شام از هتاک‌ترین و جسورترین افراد بودند لیکن امام زین‌العابدین(ع) برای حفاظت از دین مبین اسلام در میان این افراد و در مقابل یزید ابن معاویه و در آن شرایط خاص با شجاعت و درایتی بی‌نظیر آن‌چنان سخنرانی فرمودند که فریاد و فغان و ناله شامیان به صدا درآمد.
وی بیان کرد: روایات، ادعیه(به‌ویژه صحیفه سجادیه) و رساله حقوق، ازجمله میراث علمی امام سجاد(ع) می‌باشند. در رساله حقوق، آن حضرت حقوقی افراد نسبت به دیگران را ذکر می‌کنند به عنوان مثال حتی انسان‌هایی که به ما بدی کردند نسبت به ما حق‌دارند. در رساله حقوق پنجاه‌ویک حق ذکرشده است که حق خداوند، حق نفس و اعضای بدن، حق فرمانروایان و رعایا، حقوق خویشاوندان و … ازجمله اهم آن‌هاست.
حجت‌الاسلام راستگو در انتهای سخنان خود گفت: اهل‌بیت(ع) تأکید بر مواسات دارند به این معنا که به برادر مؤمن در همه‌ی امور همراهی و کمک کنیم. امام زین‌العابدین(ع) انبان آذوقه و غذا برای نیازمندان و فقرا حتی به سقیفه بنی ساعد می‌بردند. نکته مهم در این موضوع کمک مخفیانه و حفظ آبروی نیازمندان است به عبارتی مساعدت باید بصورت «کمک مؤمنانه» باشد و هدف معرفی خودمان نباشد. ازجمله خصوصیات امام سجاد(ع) برای حفاظت از دین اسلام و زنده نگه‌داشتن کربلا، توجه و تأکید به عزاداری سیدالشهدا(ع) بود. ایشان با راه‌اندازی نهضت بکاء، هر زمان چشمان مبارکشان آب، غذا، جوان، پیرمرد و… را می‌دیدند به یاد حادثه کربلا و پدر بزرگوارشان، گریه و سوگواری می‌کردند و یاد آنها را زنده نگه می‌داشتند.
در ادامه مراسم مسعود کلهری مسئول کانون وقف و نذر دارالمومنین تهران با ذکر سخنانی درخصوص برنامه‌های آن کانون اظهار داشت: برای سال ۱۴۰۱ اجرای طرح ۸۸ توسط کانون وقف و نذر منطقه برنامه‌ریزی‌شده است. در این طرح روز هشتم هرماه قمری که مصادف است با برگزاری جلسات هیئت خدام الرضا(ع)، در محل هیئت امکان جمع‌آوری هدایای نقدی و غیر نقدی فراهم می‌باشد. همچنین در روز هشتم ماه‌های شمسی نیز بااطلاع رسانی در شبکه‌های مجازی و گروه‌های خادمیاری منطقه، نسبت به جمع‌آوری هدایا، اقدام می‌گردد.
وی ادامه داد: نکته حائز اهمیت این طرح این است که کمک‌های مؤمنانه با شناسه کد فرهنگی جهت هزینه‌های همان کانون، تخصیص می‌یابد. ازجمله برنامه‌های کانون وقف و نذر در ایام پایان سال، تهیه ۴۰۰ کارت هدیه به مبلغ سیصد هزار تومان برای کمک و مساعدت به نیازمندان می‌باشد و برای هر سیصد هزار تومان، یک غذای حضرتی نیز هدیه داده می‌شود و برای مشارکت‌های گروهی نیز سهمیه کشیک حرم در نظر، گرفته خواهد شد.
مراسم با مداحی مادحان اهل‌بیت(ع) به مناسبت اعیاد شعبانیه ادامه پیدا کرد و در انتهای مراسم از حاضرین با کیک و شربت پذیرایی به عمل آمد و هدایایی به کودکان حاضر در مراسم اهدا گردید.

لینک کوتاه خبر : QR Code For:  محفل معنوی هیئت خدام الرضا(ع) منطقه ١۴ تهران برگزار شد

مطلب پیشنهادی

اجتماع خانوادگی امام رضایی ها /جشن سالروز میلاد امام رضا (ع) در منطقه ۵ تهران

مراسم جشن سالروز میلاد شمس الشموس مقابل آستان مقدس امامزادگان سیدجعفر(ع) و سیده حمیده خاتون …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *