محفل معنوی هیئت خدام الرضا(ع) در منطقه ۱۴ تهران برگزار شد

هیئت خدام الرضا(ع) منطقه ١۴ تهران، همزمان با میلاد ابن الرضا، حضرت جوادالائمه(ع) برگزار شد.

 

به گزارش شبکه خادمان رسانه ­ای کانون­ های خدمت رضوی استان تهران، خادمیاران رضوی و دلدادگان امام رئوف(ع) منطقه ١۴ تهران، در هیئت خدام الرضا(ع) در دهمین روز ماه رجب المرجب همزمان با میلاد ابن الرضا، حضرت جوادالائمه(ع)، دور هم جمع شدند و با توفیقات امام رئوف(ع) محفلی معنوی را با رعایت شیوه نامه های بهداشتی، برگزار کردند.

این مراسم همزمان با نوای ملکوتی اذان مغرب در حسینیه پنج تن آل عبا(ع)، آغاز شد که پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء با قرائت زیارت امین الله توسط خادمیاران منطقه، فضای معنوی محفل، مضاعف گردید.
در ادامه حجت الاسلام والمسلمین موسوی به ارائه سخنرانی در مورد مقام عبودیت، پرداخت و گفت: در قرآن کریم آمده است ما شما را خلق نکردیم مگر اینکه به مقام عبودیت برسید. همه باید ها و نباید ها برای رساندن انسان به مقام عبودیت به عنوان بالاترین مقام انسانیت است.

وی در ادامه گفت: تجلی ذات الهی در قرآن است، قرآن روح دارد و با ما سخن می گوید و تجلی افعالی خداوند، ائمه(ع) هستند. عبادات عینی مانند نماز و روزه مقدمه ای است برای رشد انسان در رسیدن به اصل بندگی که همانا مقام عبودیت است. خادمان و خادمیاران باید توجه ویژه ای به حضور و نگاه امام رضا(ع) در اعمالشان داشته باشند. خوشا به حال خادمی که می داند کجا می رود و چه می کند و چه موهبتی از این بالاتر که آقا امام رئوف(ع) ما را می بیند و اجازه داده است که در زمره خدام ایشان قرار گیریم.

وی افزود: ما می توانیم با ذهنمان طی الارض کنیم و به آستان حرم قدسی ائمه(ع) برویم و آنها را زیارت کنیم و زمانی که پاک شویم و پاک باشیم، جسم ما هم می تواند، طی الارض می کند. اوج عبودیت «فنا فی الله» است. اولیاءالله، فنا فی الله می شوند، اوج می گیرند و همه چیز برایشان کوچک می شود. انسانها هرچه دنیا و مال دنیا برایشان مهم و بزرگ باشد، روحشان کوچکتر است. شهید مطهری گفته است: انسان موجودی است که در ماده متولد می شود و برای رهایی از قید و بند ماده، گام برمی دارد. لذا انسانها برای اوج گرفتن باید بندهای مادیات را از خود جدا کنند.

وی اظهار داشت: قیمتی تر از بهشت و نعمات بهشتی، رضوان الی الله و گرفتن رضایت خداوند است. به این معنی که هدف از عبودیت باید رسیدن به خدا باشد نه بخاطر ترس از جهنم و یا رسیدن به بهشت و با رسیدن به مقام عبودیت، همه چیز برایمان لذت بخش است.

در ادامه با توجه به ولادت حضرت جوادالائمه(ع)، حاضرین از مداحی مادحین اهل بیت منطقه خادمیاران روحانی، موذن، خاکسار و رضایی بهره مند شدند و پس از عرض ارادت به ساحت امام رئوف(ع)، با خواندن شعر معروف «ای صفای قلب زارم هر چه دارم از تو دارم» دل های حاضرین را راهی صحن و سرای امام مهربانی ها، حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) کردند.
در حین برگزاری مراسم از حاضرین با شربت و شیرینی، پذیرایی به عمل آمد.

لینک کوتاه خبر : QR Code For:  محفل معنوی هیئت خدام الرضا(ع) در منطقه ۱۴ تهران برگزار شد

مطلب پیشنهادی

برپایی چایخانه حضرتی به مناسبت شهادت امام صادق (ع) در شهرستان دماوند

خادمیاران کانون خدمت رضوی شهرستان دماوند به مناسبت سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع‌) با …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *